Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: HK Zephyr v70

  1. #1
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard HK Zephyr v70

    Hej!
    Är det någon som köpt denna otroligt läckra V-tail Edf hotliner ?
    Til Jul blir det 3:e planet och har tittat mycket på detta.
    Jag är mycket intresserad av denna Zephyr men har lite förbehåll såsom FliteTest-test avslöjade att TP var för långt bak och de hade svårt att få I bara ett 3s2200mah-batteri och var tvungna att lasta i massa vikt fram bara för att få till TP (vilket i princip avslöjar att det inte får plats något mer och eftersom kärran är så snabb vill man väl inte montera kameror och vtx och dyl på utsidan då de lär flyga av i 140km/h+?)

    Tittar också på stora blanik glidern (2300mm) har ju den mindre och älskar den.
    Också firstar-v2 ser lovande ut med förstärkt rigid flygkropp i plast och inte en droppe lim.
    Vad tycker ni?
    Tillämpning är termikflygning - lättare aerobatik men mest högflygning/soaring samt ev fpv.

    Jag kikar också på Bix3 mest för landningställen och priset men de andra kärrorna verkar mer troliga.

    Alla dessa kärror ligger inom vad jag klarar av att flyga så se ej till svårighetsgrad utan bara till pris -funktion-kvalitet !

    Tack på förhand! Mvh Gustaf

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg
    Tillämpning är termikflygning - lättare aerobatik men mest högflygning/soaring samt ev fpv.
    Låter som det är en Solius du söker. :-) Zephyr och Blank är inga termikmodeller. Skall man flyga termik med dem så flyger ju även trädgårdsmöblerna.

    Solius har riktig fina flygegenskaper och går att flyga så fort att det tjuter i vingspetsarna. Den uppfyller dina krav på 3S 2200, aerobatics, inte minst termik och som synes även med kamera.



    Superhero

  3. #3
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Låter som det är en Solius du söker. :-) Zephyr och Blank är inga termikmodeller. Skall man flyga termik med dem så flyger ju även trädgårdsmöblerna.

    Solius har riktig fina flygegenskaper och går att flyga så fort att det tjuter i vingspetsarna. Den uppfyller dina krav på 3S 2200, aerobatics, inte minst termik och som synes även med kamera.



    Hej och tack för svar! Ska se videorna när jsg kommer från gymmet

    Inte termikseglare? Jag har en 1540mm blanik Glider från fms just nu och den är jättebra i min mening i termik, den vänder i bubblorna väldigt fort - misstänker att svepningen av vingarna (otroligt sexiga har nåt med saken att göra?
    Vad är den isåfall till för främst? Det är i fullskala en lettisk Trainer - seglare som haft några världsrekord under bältet som jag förstår.

    Och i detta HK utförande har den monterade flaps och fällbar nospropeller och utbytbar nos till slopesoaring?

    Är lite kär i denna modell kanske märks. ..

    Och denna "solius" har du någon länk till den? Hittade ej i snabbsökning..

    Tack för svar!

  4. #4
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard

    om du køber MPX flyg så ved du at du får kvalitet for pengene. Skal du så have en som du kan både flyve termik, slop og fotografere med. Så er det en solius du skal have.
    Om du kikker på youtube vil du finde et hav af filmer med den. Både på hang og i termik også filmer som er taget med utstyr som er plassert på den.
    Den kan være snap og den kan være doven. Det er ikke en gratis flyger men du får valuta for pengene.

    Jeg tror det vil blive det flyg du vil blive mest glad for af alle du skaffer.

    Easy glider some er lillebror til den er et supert fly. Den gør sig ok i termik og er helt vildt bra på hang/slop. 13 sm har jeg fløjet den i uden andet extra vægt en et lille batteri. Med vingerør av stål vil jeg ikke bekymre mig om at flyve den i 20 sm.

    Du kan jo evt prøve den før solius'n kit koster en lille tusse.

  5. #5
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg

    Inte termikseglare? Jag har en 1540mm blanik Glider från fms just nu och den är jättebra i min mening i termik,

    Tack för svar!
    Jag är nästan säker på att vi har lite olika syn på var ribban ligger. Hotliner är generellt en kompositseglare med motor som har extrem prestanda, steget under - Warmliner är en lite snikigare kompositmodell med för "Svensson" bra fjång men som inte är byggd för att hålla för tävling eller så.

    Det går att flyga termik med väldigt mycket, men som sagt så behövs det termik så att även trädgårdsmöblena flyger. Ofta tappar man möjligheten att kunna flyga fort och kan således inte pila på mellan blåsorna med skumseglarna. Dock fixar Solius det hyfsat bra.

    https://www.google.com/search?q=mult...m=122&ie=UTF-8

    Zephyr har jag själv tittar på som en bra EDF-modell, men termikare hade jag inte tänkt den som.
    Superhero

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •