Reklam

 
Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 125

Ämne: En växande recension av Quanum Nova / Cheerson CX-20

  1. #41

  2. #42

    Standard

    Det är väl egentligen inte bara en recension numera utan även "utveckling" och förbättringar som synes

    Med det en ny detalj till radion för framtida uppgradering, denna bilden med gimbal och gopro i åtanke gör det nog enkelt att lista ut vad som ska monteras sen

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCF1781.jpg 
Visningar:	783 
Storlek:	58,7 KB 
Id:	49975

  3. #43

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av oddname Visa inlägg
    Det är väl egentligen inte bara en recension numera utan även "utveckling" och förbättringar som synes

    Med det en ny detalj till radion för framtida uppgradering, denna bilden med gimbal och gopro i åtanke gör det nog enkelt att lista ut vad som ska monteras sen
    Det har jag också beställt, 7" skärm med mottagare och en liten sändare till novan! Sen är man ju sugen på ett par FPV glasögon till sommaren.:-)

  4. #44

    Standard

    Trevligt! Ska införskaffa monitor med mottagare och batteri inom en snar framtid. Tills dess blev det lite kina-rage! :P
    Beställde mig en sändare och lite goprokablar, sen blev det även minimosd, om jag nu vill se datan från APMen på skärmen istället

  5. #45

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av oddname Visa inlägg
    sändare och lite goprokablar
    Vad jag förstår så ska du använda GoProkameran till FPV. En Quanumflygare skrev att det bästa är att ha en separat kamera som är riktad framår hela tiden och inte sitter i en Gimbal. Jag har beställt:
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...mera_PNF_.html
    Får se hur detta blir.
    //Bosse

  6. #46

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Bosse_A Visa inlägg
    Vad jag förstår så ska du använda GoProkameran till FPV. En Quanumflygare skrev att det bästa är att ha en separat kamera som är riktad framår hela tiden och inte sitter i en Gimbal. Jag har beställt:
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...mera_PNF_.html
    Får se hur detta blir.
    //Bosse
    Varför skulle det vara sämre med GoPro i en Gimbal? Jag skall använda kameran till att filma och ta foto också. Det kan man inte med det paketet du köper.

  7. #47

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Peterv8 Visa inlägg
    Det kan man inte med det paketet du köper.
    Nej detta paket ska jag inte fota och filma med. Den kamera som följer med monteras så att den ser rakt fram och ger en stadig och kontinuerlig bild. Hero3+ är monterad i gimbalen och kan vinklas i olika riktningar för att ta bra bilder och film. Då är det inte lätt att veta hur man flyger när kameran är t ex riktad rakt ned.
    //Bosse

  8. #48

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Bosse_A Visa inlägg
    Nej detta paket ska jag inte fota och filma med. Den kamera som följer med monteras så att den ser rakt fram och ger en stadig och kontinuerlig bild. Hero3+ är monterad i gimbalen och kan vinklas i olika riktningar för att ta bra bilder och film. Då är det inte lätt att veta hur man flyger när kameran är t ex riktad rakt ned.
    //Bosse
    Gimbalen rör sig inte om du inte gör det själv med dom 2 aux skruvarna, på detta sätt kan jag justera medans jag flyger. Tycker filmer jag sett på Youtube är väldigt stabila med kamera i gimbal och har inte sett nån större skillnad mot en fast monterad men förstår om man skall rejsa/tävla men det är våra quads inte så bra på.:-)

  9. #49

    Standard

    Kommer bara flyga inom synhåll, dvs lagligt FPV-delen är bara för att "sikta" med kameran, inte flyga utom synhåll och leka

  10. #50

    Standard

    Okej, då har jag flugit den!
    Kraschade efter 3 minuter med ett knäckt stödben.

    Motorerna varvar bra och den sticker som fan upp när man ger full gas men den går väldigt sakta rakt fram? Åt sidor och bak är den snabbare, några ideer?
    Den vill hela tiden drifta åt ett håll, skall man kallibrera styrkontrollen och sen Novan. Nån bra video nånstans?

  11. #51

    Standard

    Full gas direkt är ju dock inget man ska göra kanske :P Långsam fram, men inte sidor etc, skumt...
    Jag hade iofs kalibrerat kontroll etc innan jag flög första gången, man kan ju inte lita på kineser alltid och kvalitet
    Sen sägs det att saker kanske inte alltid sitter fast i maskinen vid leverans. Kanske bra att kolla? Tänkte om något sitter snett och därmed maskinen tror det lutar eller någ

    Lite eget, köpte mig lcd idag och den sitter så sött så på radion
    Väntar bara på sändare och lite kablar nu!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCF1797.jpg 
Visningar:	733 
Storlek:	67,5 KB 
Id:	50075

  12. #52

    Standard

    Nu har jag fått FPV-kittet. Det fungerar suveränt här i vardagsrummet. Det följde med kabel även till GoProkameran, men jag fick slipa till den vinklade kontakten till kameran för den låg emot gimbalen. Det var ju en väldig skillnad på bildkvalitet, men inte heller dålig från den lilla Sonykameran. Jag funderar på om jag skulle kunna använda ett kanal för att växla mellan kamerorna.
    Det är ju väldigt fint att kunna se vad GoPron ser. Att jag ska prova FPV beror på att jag har haft proppar i ögonen och därför har min syn försämrats. Tidigare hade jag inget problem att flyga högt så att planet var som en knappnål. För mig är FPV ingen lek utan kanske en möjlighet att fortsätta att ta bilder lite högre upp.
    //Bosse

  13. #53

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av oddname Visa inlägg
    Full gas direkt är ju dock inget man ska göra kanske :P Långsam fram, men inte sidor etc, skumt...
    Jag hade iofs kalibrerat kontroll etc innan jag flög första gången, man kan ju inte lita på kineser alltid och kvalitet
    Sen sägs det att saker kanske inte alltid sitter fast i maskinen vid leverans. Kanske bra att kolla? Tänkte om något sitter snett och därmed maskinen tror det lutar eller någ

    Lite eget, köpte mig lcd idag och den sitter så sött så på radion
    Väntar bara på sändare och lite kablar nu!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCF1797.jpg 
Visningar:	733 
Storlek:	67,5 KB 
Id:	50075
    Det ser ut som samma skärm som jag har!:-)

    Jag provar först att kalibrera radion. Får se imorgon om det blir nån skillnad!

  14. #54
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Bosse_A Visa inlägg
    Nu har jag fått FPV-kittet. Det fungerar suveränt här i vardagsrummet. Det följde med kabel även till GoProkameran, men jag fick slipa till den vinklade kontakten till kameran för den låg emot gimbalen. Det var ju en väldig skillnad på bildkvalitet, men inte heller dålig från den lilla Sonykameran. Jag funderar på om jag skulle kunna använda ett kanal för att växla mellan kamerorna.
    Det är ju väldigt fint att kunna se vad GoPron ser. Att jag ska prova FPV beror på att jag har haft proppar i ögonen och därför har min syn försämrats. Tidigare hade jag inget problem att flyga högt så att planet var som en knappnål. För mig är FPV ingen lek utan kanske en möjlighet att fortsätta att ta bilder lite högre upp.
    //Bosse
    Jag har flugit under snart 3 år för att fota och filma med diverse maskiner quads och hyfsat stor hexa mm. har aldrig haft behov av en extra fpv kamera utan alltid flugit från huvudkameran utan problem , föredrar skärm framför Googles eftersom jag flyger ibland på tajta platser och föredrar ha ögonkontakt med maskinerna , det viktiga vid foto - film är ju att se det kameran jag filmar med ser för att sikta och se vad som fotas -filmas , ska man flyga med googles ren fpv förstår jag vitsen med en extra kamera och ska man ha dubbla så får man ha en switch så man kan växla mellan
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  15. #55

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Image4.jpg 
Visningar:	148 
Storlek:	114,0 KB 
Id:	50088Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3099.jpg 
Visningar:	140 
Storlek:	122,3 KB 
Id:	50089Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3100.jpg 
Visningar:	151 
Storlek:	120,7 KB 
Id:	50090Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3101.jpg 
Visningar:	142 
Storlek:	82,7 KB 
Id:	50091
    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    föredrar skärm framför Googles
    Det tror jag också är det bästa. Idag har jag testat med enbart skärm och GoPro. Det var mycket bra bild och så hade jag ju information om batteri och filmtid från kameran på skärmen. Den satsen jag köpte innehåller en slags sak som man kan ha på huvudet, men det går lika bra att ha den hängande runt halsen och titta ned i den då och då.

  16. #56

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Bosse_A Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Image4.jpg 
Visningar:	148 
Storlek:	114,0 KB 
Id:	50088Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3099.jpg 
Visningar:	140 
Storlek:	122,3 KB 
Id:	50089Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3100.jpg 
Visningar:	151 
Storlek:	120,7 KB 
Id:	50090Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3101.jpg 
Visningar:	142 
Storlek:	82,7 KB 
Id:	50091Det tror jag också är det bästa. Idag har jag testat med enbart skärm och GoPro. Det var mycket bra bild och så hade jag ju information om batteri och filmtid från kameran på skärmen. Den satsen jag köpte innehåller en slags sak som man kan ha på huvudet, men det går lika bra att ha den hängande runt halsen och titta ned i den då och då.
    Den tar fina bilder!:-)
    Gopro är för dyr för mig så jag köpte en "kopia", SJcam SJ5000wifi. Får se hur bra filmning och foto blir med den.
    Väntar med kameran tills jag är lite mer säker på att flyga.:-)
    Har precis kalibrerat radion så skall ut o se om den driftar mindre, tog faktiskt redan av rotorskydden då dom kanske stör lite plus att den blir så jäkla otymplig(som Oddname visste:-D).

  17. #57

    Standard

    Har flugit lite till men problemet är att framåt går väldigt sakta!? Om jag flyger bakåt går den mycket fortare och den svänger snävare.
    Nu är det väldigt lugnt ute, max 2s/m vind men blåser det mer så är jag rädd att den inte orkar flyga i lite motvind.

    Har kalibrerat radion men ingen skillnad, den driftar lite bakåt fortfarande också. Den reagerar annars fint vad jag tycker på mina komandon men vad gör att den är så slö framåt?

    Har testat med andra propellrar som är lite större än original och har muttern ingjuten i plasten och testat men med samma resultat.
    Senast redigerat av Peterv8 den 2015-01-25 klockan 11:06.

  18. #58

    Standard

    Tycker det verkar som det är fel på gyrot? Om jag lyfter den 0,5-1cm i framänden så ställer sig gyrot på noll!?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0541.jpg 
Visningar:	140 
Storlek:	54,1 KB 
Id:	50148
    Borde inte LOW BATTERY var enabled med RTL eller LAND? Om ja, är värdena rätt?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0545.jpg 
Visningar:	120 
Storlek:	70,0 KB 
Id:	50149

  19. #59

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Peterv8 Visa inlägg
    Har flugit lite till men problemet är att framåt går väldigt sakta!? Om jag flyger bakåt går den mycket fortare och den svänger snävare.
    Nu är det väldigt lugnt ute, max 2s/m vind men blåser det mer så är jag rädd att den inte orkar flyga i lite motvind.

    Har kalibrerat radion men ingen skillnad, den driftar lite bakåt fortfarande också. Den reagerar annars fint vad jag tycker på mina komandon men vad gör att den är så slö framåt?

    Har testat med andra propellrar som är lite större än original och har muttern ingjuten i plasten och testat men med samma resultat.
    Citat Ursprungligen postat av Peterv8 Visa inlägg
    Tycker det verkar som det är fel på gyrot? Om jag lyfter den 0,5-1cm i framänden så ställer sig gyrot på noll!?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0541.jpg 
Visningar:	140 
Storlek:	54,1 KB 
Id:	50148
    Borde inte LOW BATTERY var enabled med RTL eller LAND? Om ja, är värdena rätt?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0545.jpg 
Visningar:	120 
Storlek:	70,0 KB 
Id:	50149

    Nu har jag nog förstått varför den var lite slö framåt och att den driftar!:-)

    Jag läste om "Trim calibration mode" och försökte med det men jag är inte så van bakom spakarna så den var inte speciellt stilla i luften. Nu driftar den snett och är svår att flyga med och kollar jag i Missionplanner är gyrot ännu mer fel!
    Kan man kailbrera gyrot i missionplanner eller måste man flyga och göra det? Om inte så har jag problem eftersom jag inte kan hålla den stilla i luften.

  20. #60

    Standard

    Gjorde en Accell calibraion i missionplanner och nu ser det rätt ut!:-)
    Regnar idag så får se imorgon om vädret tillåter för en flygtur.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •