Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 37 av 37

Ämne: Hoverthings Flip260 Bygge

  1. #21

    Standard

    Nya motorerna monterade (dem i förra inlägget). Det är en Cobra 2204 1960Kv som ligger bredvid som jämförelse.
    Kasst väder så får se när det blir flygning. Zippy 35C batteriet lär bli flaskhalsen men testar med det först.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	newmotor.jpg 
Visningar:	143 
Storlek:	102,4 KB 
Id:	47147

  2. #22

    Standard

    Nice! Har du länk till ccd kameran du använder?

  3. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Nice! Har du länk till ccd kameran du använder?
    Denna http://www.surveilzone.com/sony-960h...-camera-cc1526
    Den har störningar på UHF bandet så bäst att bara köra med 2.4Ghz mottagare. Dom jobbar dock på att fixa det.

    Här är en tråd där man kan följa utvecklingen.
    http://fpvlab.com/forums/showthread....ith-OSD/page32

    Mycket bra bild för att vara 32x32mm kamera. Pixim Seawolf är väl bästa men den är 38mm vilket inte passar i dom flesta mini ramar.

  4. #24

    Standard

    Motordata, jag trodde 30A ESC var överflödigt men tydligen inte !
    38A som max, mina ESC har 40A i "burst".

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Cobra 2208, 2300KV.jpg 
Visningar:	102 
Storlek:	62,8 KB 
Id:	47199

  5. #25

    Standard

    Blev en kort sväng innan regnet. Man blir lagom stressad när man ser svarta moln komma i rasande takt !
    Nya motorerna funkar bra, känns inte som 4.5Kg lyftkraft på 35C men den flyger så bra att det gör inte direkt så mycket just nu. Drar i smilbanden när man flyger vilket är det som räknas

    Är nöjd med den nu iaf, blåste endel och ändå märkes inte alls när man flög vilket förvånade mig för en så liten quad.


  6. #26

    Standard

    Tips till mig själv, flyg ej om du är trött och seg ! Höll på att förlora quaden två gånger !
    Märkte i början när jag skulle rolla att hjärnan inte var pigg så avbröt den första rollen men dum som man är provade man en gång till haha och tappade nästan bort mig helt då molnen reflekterades i vattnet.
    Efter det var jag lite snurrig och flög till fel brygga !! Bilden var bra hela tiden men kunde gått dåligt.
    Gav aldrig full gas då jag är rädd att få för stort spänningsfall med nuvarande batterier.

    Nytt 70/130C batteri påväg samt beställt en GPS logger så jag kan mäta hastigheten. Tror lätt den gör över 100knyck om man vinklar den framåt så man inte tar kraft för stigning och ger full fräs vilket jag inte gjort ännu.

    Här är failen.


  7. #27

    Standard

    Exempel vad man kan göra med en GPS logger eller smartphone med GPS app. Det är bara testvärden från en fil jag hitta så har inget med videon att göra men man ser hur det skulle kunna se ut. Finns ett par olika programvaror för detta men Dashware och Racerender är dom stora. Jag exporterade overlayen till After Effects för slutlig redigering vilket är smidigt.
    Finns massvis med olika mätare av alla slag. Flashiga analoga mätare osv.


  8. #28

    Standard

    Hastigheten kan väl inte stämma? =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  9. #29

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Hastigheten kan väl inte stämma? =)
    Nä testvärden
    Leker med programmet tills min logger har kommit. Tar väl nån vecka eller mer men vill lära mig hur det funkar innan.
    Kommer kunna se hastighet, höjd, avstånd, total sträcka och man kan lägga in en "racebanekarta" där man ser hur quaden rör sig och lite annat kul. Har man mer avancerade sensorer på sin logger man kan se massa annat också.
    Tänkte infon kan ploppa upp vid "relevanta" ställen i videon och inte ha den hela tiden då det distraherar från det man kollar på.

  10. #30

    Standard

    Puh ! Den datalogger jag kommer använda använder sig av KML filer vilket ej är kompatibelt med videoprogramvarorna vilket skapade en hel del problem ! Hade kanske varit enklare att skaffa GPS modulen till Frsky mottagaren men läst att det också är endel krångel med. Flytrex för DJI Naza är betydligt mer lättanvänt, typ PlugnPlay nästan.

    Anyway, satt halva kvällen igår och halva dan idag och försökt importera data från en KML fill till Dashware. Det var betydligt krångligare än jag trott. KML filer har helt annat upplägg än filerna som stöds av programmet. Har provat säkert 10 olika konverteringsprogram men bara ett lyckades skapa en någorlunda bearbetningsbar fil att hämta datan från.

    Nåja, nu har jag kommit en bit påväg iaf. Såhär ser det ut nu med en lånad KML fil av en annan användare då jag vill ha allt klart när min logger anländer. Siffrorna rör sig lite lustigt men tror det är för att jag använder rå GPS data. Finns funktioner för att mjuka ut det "average calculator" tror jag det hette.

    Tycker det räcker med hastighet, höjd och totalt antal flugna meter.


  11. #31

    Standard

    Flög lite mer över vatten idag. Kände mig väldigt nervig så inte mjuka rörelser direkt. Tänkte mest på att inte göra misstag hehe.
    Byter nog ut denna video sen då jag vill göra en bättre mer planerad flygning så jag får lite mjukare och bättre inramning på färjorna och båtar. Halva flygningen kom inte med då minneskortet blev full (glömde tömma det) doh !
    Råka följa efter en färja lite väl långt och fick RSSI varning, då vart det snabbt hemmåt
    Detta kom inte med på minneskortet dock.

    Random youtube musik.


  12. #32

    Standard

    Första test med Dashware. Inte 100% uppsynkat men var bara snabbt test. Ska skaffa billig koppartejp från ebay och skärma gopro och FPV kamera. I denna video hade jag 8sat vid lyft efter mindre än 1min och 10sat vid landning men går nog att fixa bättre. Här är videon, plottrigt men bara test
    Youtube paja kvallen verkar det som...


  13. #33

    Standard

    Mer GPS lek. Nästa vecka ska det bytas till dom större motorerna. Ska bli intressant att se om den går fortare då eller om det krävs större ram än 260mm.


  14. #34

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Mer GPS lek. Nästa vecka ska det bytas till dom större motorerna. Ska bli intressant att se om den går fortare då eller om det krävs större ram än 260mm.


    Är det 2208 du flyger med? Vad har du för flygvikt och mah på lipon?

  15. #35

    Standard

    Cobra 2208 2300Kv med 2200mah 4S och 2700mah 4S kommer inte ihåg vilket jag flög med. Fick dock ganska dåliga flygtider runt 3min om man gasa på. Flippen är ombyggd med 2217 2300Kv 400W motorer och 3200mah 4S nu och väger 1.2Kg :P
    Kommer inte ihåg vad den vägde med 2208rna dessvärre.
    Senast redigerat av Copterdude den 2014-10-04 klockan 19:44.

  16. #36

    Standard

    Men du lastar GoPro eller hur?

  17. #37

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Johan Nörd Andersson Visa inlägg
    Men du lastar GoPro eller hur?
    Mm Gopro är på. Ser ut såhär i nuvarande konfiguration. Kan dock säg att 2208 är mer passande. 2000Kv varianten från Cobra eller Tiger är bra.


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_7645.jpg 
Visningar:	70 
Storlek:	139,4 KB 
Id:	48038

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •