Reklam

 
Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Gopro 3 ver 3+

  1. #1
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard Gopro 3 ver 3+

    Hej

    Nån som har testat båda och har några opartiska fältåsikter hur mycket bättre + är ?? har kollat på en del tester på youtube så vet en del men fälttester är alltid bättre

    Tacksam för synpunkter
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  2. #2

    Standard

    Tja. Har 2 st gopro3be och 1 st gopro3be+. Ägt alla sedan dom släpptes på marknaden.

    Först och främst så är kamerorna riktigt grymma! Dock kan jag tycka att +´en är litet snäpp bättre till färgåtergivningen och såna små saker. Den har även superview läge vilket är grymt både när man flyger men också åker skidor t.ex (har den då på ett 3rd person view mount) Nackdelen jag ser (med båda kamerorna) är när man flyger och man inte riktigt har koll på hur långt bort saker och ting är.

    Skulle jag rekommendera dig att köpa en kamera så är det 3+ kameran självklart då den faktiskt är bättre MEN jag skulle även råda dig till att avvakta då gopro4´an troligtvis kommer ut i oktober och då kommer det säkert dyka upp ett helt gäng med 3or på blocket för bra priser.

  3. #3

    Standard

    Jag har båda. Bara för att jag har två så skulle jag experimentera och försöka att göra 3D-film. Att helt enkelt synka filmerna och importera in dom i GoPro Studio. Därför såg jag skillnad direkt. Jag tycker faktiskt att det är bättre bild överlag om man som jag använder den till allt möjligt och jobbar en hel del med olika inställningar.

    vad är plus med 3+?
    - Du ju super-width eller vad det nu heter på +. Det ser i o f inte klokt ut för den filmar så brett att förvrängningen blir hysteriskt utdragen.
    - Den har avsevärt bättre batteritid.
    - Den jobbar snabbare, t.ex. boot och menyhantering.
    - Den klarar mörker bättre.

    Andra praktiska saker är att firmware uppdateras från app i telefonen. Den har bättre WiFi och laggar inte alls lika mycket och klarar längre avstånd.

    Men skall du byta upp dig så fundera på om du inte skall vänta på 4'an. Jag har för mig att man skall kunna filma snabbare i högre upplösning då. Det kan ju vara nice och kunna köra 4K i minst 30 Frames/Sec. Då kan man ju skära bort en massa onödig himmel m.m. och fortfarande ha HD film kvar.

  4. #4

    Standard

    Hur är det med BL-gimbals till 3 och 3+? Är det någon skillnad på kamerorna ur den synpunkten? Och vad gäller FPV-kamera via Live View så var iaf 1an lite hm hm. Hur är det med (2an) 3an och 3+?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Luft Visa inlägg

    vad är plus med 3+?
    - Du ju super-width eller vad det nu heter på +. Det ser i o f inte klokt ut för den filmar så brett att förvrängningen blir hysteriskt utdragen.
    Tycket faktiskt superwide funkade riktigt bra när vi åkte skidor i vintras, använder iofs bara superwide just där och då och har inte testat den på andra ställen, men det blir verkligen WIDE.

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Hur är det med BL-gimbals till 3 och 3+? Är det någon skillnad på kamerorna ur den synpunkten? Och vad gäller FPV-kamera via Live View så var iaf 1an lite hm hm. Hur är det med (2an) 3an och 3+?
    Märker ingen skillnad på om vilken kamera jag monterat i gimbalen. Varken på min noname gimbal jag har eller min tarot gimbal. Hur menar du med hm hm? Personligen (inte testat någon annan kamera än dom jag har) så funkar det riktigt bra. Största nackdelen är avståndsbedömningen, gopron "tappar fokus" (i brist på bättre ord) på objekt på mellan 3-4m så det är svårt att se om du är 1m eller 3-4m ifrån mellan varven kan jag tycka.

  7. #7

    Standard

    Sorry, var lite oklar... Med hm hm menade jag att bilden är rätt dålig i LiveView när jag kör FPV från en GoPro1 jämfört med andra kameror, tex FatShark 600TVL, SercuritCam 2000 eller va den heter osv.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  8. #8
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Tackar för svaren , har en 3 BE redan som jag iofs är rätt nöjd med ( men man jagar alltid lite bättre) och + och 3 har samma storlek så för gimbalens skull är det samma , man ska kanske vänta och se hur 4 an blir , förhoppningsvis passar den fortfarande i gimbalen men blir bättre , eller så byter de värsta prylnissarna och det blir några 3 + till salu
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  9. #9

    Standard

    Det låter vettigt. Om skillnaden mellan 3an och 4an blir lika stor som mellan 2an och 3an så är det värt väntan eller som du skrev skaffa en billig begagnad när folk vill byta.

  10. #10
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    I morgon släpps 4 an som kan filma i 4K 30 fps och det glädjande är att den är samma storlek och passar därmed i befintliga gimbals , det är en hel del som är bättre bla i lågt ljus , kväll mm. prislappen i Usa blir ca 500 $ och jag har inte sett några svenska priser än , man kan förbeställa bla på net on net
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  11. #11

    Standard

    Jo häftigt med 4:an
    Med 1080P och 120Fps kan man nog göra riktigt snygga panoreringar/svep med gimbal kan jag tänka mig när man saktar ner det. Låsbar exponering är grymt med. Tycker dom två grejorna smäller högst.

  12. #12
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Håller med dig, tror det är de funktionerna jag kommer använda mest, men ser mig nog inte som ägare till en 4:a ännu.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  13. #13

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    denna gång ska jag vänta ett tag , dom andra har jag köpt på releasedagen och då har man fått stå ut med mycke buggar
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  14. #14

    Standard

    Hastigheten på den lockar. Det skall bli nice att kunna klippa och zooma i en ännu mer högupplöst film. Skall bli kul att se om det blivit ännu bättre Protune. Jag tror att massor med film från en GP4B kan vara perfekt att leka med en regnig helg. Hastighet, upplösning, Protune, NitePhoto, NiteLapse. Jag filmar en massa annat trams också. Bara 25% av mina GoPro filmer är FPV så det lär det bli inköp snart.
    Tips: Ställ er i en folk samling och sätt kameran på värsta slow motion och kasta upp den i luften för att se vad ni fångar. Kan vara bra att binda ett snöre i den så att den inte försvinner om ni gör det på en fotbollsmatch eller under aktivist-kravaller
    Jag har provat med kul resultat.

    Edit: Jag har inte provat under kravaller för där hänger jag inte...

  15. #15
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Hoppas man blir av med fisköga effekten från linsen, bara där i så fall är ett köp argument från min sida. Hoppas de tagit bort den effekten på 4:an.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  16. #16
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Luft du menar väl att sätta kameran på högsta fps typ 120 fps och sedan kasta upp kameran. Det var ett intressant tips som jag tar emot och kommer att testa. Eller tänkte jag fel med hastigheten?
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  17. #17

    Standard

    Japp. Testa även WVGA 240 Frames. Jag satte den i ett 4 meters snöre i somras och i plast-skalet. Sen snurrade jag den över huvudet när vi var på stranden och badade. Det blev coola effekter när den studsade på vattenytan. Barnen kastade den i vattnet med snöret och fångade fisk på bild. En sak som jag skulle göra senast jag flög flygplan var att köra stop-motion ut genom fönstret. Men jag fick ingen fönsterplats. Annars kunde det vara kul att se resan över molnen (tyvärr i sidled) mellan Kph-Oslo.
    Eller fyll en ballong med vatten tills den sprängs och filma i 240. Jag har gjort det. Spela upp det baklänges.

  18. #18

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    denna gång ska jag vänta ett tag , dom andra har jag köpt på releasedagen och då har man fått stå ut med mycke buggar
    Jag skulle lyssnat...

    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...-TBS-Disco-Pro

  19. #19

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Har varit med om det på alla modeller så lite har man lärt sig
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •