Reklam

 
Sidan 8 av 14 FörstaFörsta ... 345678910111213 ... SistaSista
Resultat 141 till 160 av 275

Ämne: Liten vädertjänst för modellflygare! :)

  1. #141
    Patrik Js avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    71
    Jobb
    Transmissioner
    Klubb
    Kongelf MFK

    Standard

    Gärna Kungälv, Rollsbo skulle vara najs!!

  2. #142

    Standard

    Nu är Västra Götaland / Kungälv tillagd!

    Citat Ursprungligen postat av Patrik J Visa inlägg
    Gärna Kungälv, Rollsbo skulle vara najs!!

  3. #143
    fortunas avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    127
    Jobb
    Bygger pressverktyg på Volvo
    Klubb
    Karlshamns ModellFlygSällskap KMFS

    Standard

    Är det bara jag som inte får det att fungerar...har provat flera ggr men får detta felmeddelande... Ps jag ska kanske nämna att jag använder gooole chrome som webbläsare.. jag har inte sett eller läst att det ska ha nåhon betydelse...
    HTTP status 500
    type Exception report
    message
    description The server encountered an internal error () that prevented it from fulfilling this request.
    exception

    java.lang.NumberFormatException: null java.lang.Integer.parseInt(Integer.java:443) java.lang.Integer.parseInt(Integer.java:514) se.skybot.web.LoginRequiredServlet.getLocation(Log inRequiredServlet.java:86) se.skybot.web.NewRuleServlet.handleRequest(NewRule Servlet.java:38) se.skybot.web.LoginRequiredServlet.doPost(LoginReq uiredServlet.java:63) javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet .java:637) javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet .java:717)note The full stack trace of the root cause is available in the Apache Tomcat/6.0.28 logs.

  4. #144

    Standard

    Hmmm. När får du det där? Verkar som om du försöker skapa en ny regel, men att platsen saknar ID. Vilken plats försöker du skapa regeln för?

    Citat Ursprungligen postat av fortuna Visa inlägg
    Är det bara jag som inte får det att fungerar...har provat flera ggr men får detta felmeddelande... Ps jag ska kanske nämna att jag använder gooole chrome som webbläsare.. jag har inte sett eller läst att det ska ha nåhon betydelse...
    HTTP status 500
    type Exception report
    message
    description The server encountered an internal error () that prevented it from fulfilling this request.
    exception

    java.lang.NumberFormatException: null java.lang.Integer.parseInt(Integer.java:443) java.lang.Integer.parseInt(Integer.java:514) se.skybot.web.LoginRequiredServlet.getLocation(Log inRequiredServlet.java:86) se.skybot.web.NewRuleServlet.handleRequest(NewRule Servlet.java:38) se.skybot.web.LoginRequiredServlet.doPost(LoginReq uiredServlet.java:63) javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet .java:637) javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet .java:717)note The full stack trace of the root cause is available in the Apache Tomcat/6.0.28 logs.

  5. #145
    fortunas avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    127
    Jobb
    Bygger pressverktyg på Volvo
    Klubb
    Karlshamns ModellFlygSällskap KMFS

    Standard

    Jag försöker skapa en ny regel, men oavsett vilket län jag väljer så får jag inga platser att välja....Om det går att fungera så vill jag gärna ha Karlshamn i Blekinge..
    Citat Ursprungligen postat av Greystone Visa inlägg
    Hmmm. När får du det där? Verkar som om du försöker skapa en ny regel, men att platsen saknar ID. Vilken plats försöker du skapa regeln för?

  6. #146

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fortuna Visa inlägg
    Jag försöker skapa en ny regel, men oavsett vilket län jag väljer så får jag inga platser att välja....Om det går att fungera så vill jag gärna ha Karlshamn i Blekinge..
    Har du klickat för RC-flygfält? En del län har bara RC-flygfält inlagda. Skall lägga till Karlshamn bums.

    Tips: Om man hittar en bugg eller vill lägga till en plats eller liknande så kan man numera gå till http://bugzilla.skybot.se!

  7. #147

    Standard

    Nu skall Karlshamn finnas!

  8. #148
    fortunas avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    127
    Jobb
    Bygger pressverktyg på Volvo
    Klubb
    Karlshamns ModellFlygSällskap KMFS

    Standard

    Hej Igen
    När jag går in i programet så finns REGION Blekinge med... men oavsett vilken ruta jag väljer eller vilken region finns inga platser att välja och jag får upp samma fel som förra gången...
    Jag ska gå in på länken du hänvisat och se om jag hittar samma fel där...
    Mvh Micke
    Citat Ursprungligen postat av Greystone Visa inlägg
    Nu skall Karlshamn finnas!

  9. #149
    fortunas avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    127
    Jobb
    Bygger pressverktyg på Volvo
    Klubb
    Karlshamns ModellFlygSällskap KMFS

    Standard

    Jag är väl en nöt? får inte detta att fungera, har provat med en annan webbläsare och stängt av "säkersurf" men inte då.... synd för det verkar vara en bra grej annars..
    Mvh Micke

    Citat Ursprungligen postat av fortuna Visa inlägg
    Hej Igen
    När jag går in i programet så finns REGION Blekinge med... men oavsett vilken ruta jag väljer eller vilken region finns inga platser att välja och jag får upp samma fel som förra gången...
    Jag ska gå in på länken du hänvisat och se om jag hittar samma fel där...
    Mvh Micke

  10. #150

    Standard

    Hmmmm. Klart skumt. Maila mig på marcus@skybot.se så får vi gå till botten med det.

  11. #151
    Patrik Js avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    71
    Jobb
    Transmissioner
    Klubb
    Kongelf MFK

    Standard

    Jag får heller inte detta att fungera..får samma medelande som Micke, har provat på både IE, och Macen hemma. anmälde mig till appen i stället..

  12. #152

    Standard

    Jag har nu provat en hel del och felet är som följer:

    Om du skapar en regel och inte väljer att ha rutan "Plats" ibockad så uppstår precis detta felet. Klicka i "Plats" rutan och allt funkar jag har provat med flera olika län nu och alla regler funkade direkt så länge det satt en bock i plats rutan.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  13. #153
    fortunas avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    127
    Jobb
    Bygger pressverktyg på Volvo
    Klubb
    Karlshamns ModellFlygSällskap KMFS

    Standard

    Hej Dr Hanke... Jo jag har testat det också, alla boxar eller ingen alls, eller var för sig så fungerar det inte.... oavsett vilken ruta jag bockar i och sedan väljer region , oavsett vilken det är,så fungerar det inte för mig iallafall.. säkert ett handhavande fel?.. :-)

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Jag har nu provat en hel del och felet är som följer:

    Om du skapar en regel och inte väljer att ha rutan "Plats" ibockad så uppstår precis detta felet. Klicka i "Plats" rutan och allt funkar jag har provat med flera olika län nu och alla regler funkade direkt så länge det satt en bock i plats rutan.
    Senast redigerat av fortuna den 2011-07-15 klockan 13:28.

  14. #154

    Standard

    Njae, problemet är att det är så få platser inlagda för många av platstyperna, så om du till exempel väljer platstypen Idrottsplats så är det i princip bara Stockholm som har en sådan inlagd. Det leder till att komboboxen för "plats" är helt tom. Tom plats-kombobox betyder med andra ord att en plats för de filterinställningarna saknas. Stoppar in en bug på att man borde skriva någonting bättre än att bara låta den vara tom.

    Citat Ursprungligen postat av fortuna Visa inlägg
    Hej Dr Hanke... Jo jag har testat det också, alla boxar eller ingen alls, eller var för sig så fungerar det inte.... oavsett vilken ruta jag bockar i och sedan väljer region , oavsett vilken det är,så fungerar det inte för mig iallafall.. säkert ett handhavande fel?.. :-)

  15. #155
    Carls avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    102
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Bollnäs MFK

    Standard

    Hej!
    Jag fyller i Gävleborg! När jag ska fylla i plats så händer inget alls!

    Mvh. Carl

  16. #156

    Standard

    Hmm jag satt å provade igenom listan, problemet nu är att jag har 10 platser jag vill ta bort men då får jag bara HTTP 500 fel så nu verkar det har skett andra saker? Jag kan lägga till platserna som anda inte kan göra men nu kan jag istället inte ta bort dem från listan
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  17. #157

    Standard

    Hej Carl,

    Vilka platstyper har du klickat för när du väljer Gävleborg?

    Citat Ursprungligen postat av Carl Visa inlägg
    Hej!
    Jag fyller i Gävleborg! När jag ska fylla i plats så händer inget alls!

    Mvh. Carl

  18. #158

    Standard

    Jag har suttit och lekt lite med deployment scripts idag. Du kan ju ha råkat testat lite samtidigt som jag gjorde det.

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Hmm jag satt å provade igenom listan, problemet nu är att jag har 10 platser jag vill ta bort men då får jag bara HTTP 500 fel så nu verkar det har skett andra saker? Jag kan lägga till platserna som anda inte kan göra men nu kan jag istället inte ta bort dem från listan

  19. #159

    Standard

    Ny version (0.4.9) med lite bättre validering och blandade interna förbättringar. Nu borde man i alla fall bli varnad om man filtrerar bort alla platser.

  20. #160
    Patrik Js avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    71
    Jobb
    Transmissioner
    Klubb
    Kongelf MFK

    Standard

    När jag ska välja plats är det tomt, oavsett om jag har alla bockar för platser i eller endast en, (oavsett vilken plats)
    Detta är oberoende region.
    Har prövar med Windows XP, Win7, MAC, IE8, Firefox, och safari.

Liknande ämnen

  1. Ny unik vädertjänst bara hos RCFF
    Av Jakob i forum Allmänt och Tips
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-06-30, 03:34
  2. Ny modellflygare..
    Av Delta i forum Allmänt och Tips
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 22:30
  3. En riktigt modellflygare
    Av Wåfflan i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 21:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •