Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Hk kontroll kort

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av radioactive Visa inlägg
    Än så länge har jag inte mätt min 750-motor med en 12-tums propp och inte heller med 4S, men n u har jag fått ett batteri att testa motorn fullt ut även med 4S.
    Lasse
    Härligt! Om du har tid och möjlighet så får du gärna göra en liten graf med g/W på y-axeln och total watt eller total gram på x-axeln. Skulle vara guld värt att kunna titta på. Jag tycker denna motor verkar vara den ultimata när folk vill bygga quads för lättare AP. (Igentligen skulle jag rekommendera en något mindre motor till första maskin för att göra den mindre farlig när man inte kan flyga ordentligt men "alla" vill ju bära kameror typ gopro+ osv nuförtiden)

  2. #22

    Standard

    Jag fick fram mina siffror när jag lyfte 1.5Kg nyttolast med tricoptern - då låg jag över gränsen
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  3. #23
    radioactives avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    473
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Astronomi, RC-flyg, Multirotorflyg, Radio-DXing
    Klubb
    Fri och obunden skånepåg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Malx Visa inlägg
    Härligt! Om du har tid och möjlighet så får du gärna göra en liten graf med g/W på y-axeln och total watt eller total gram på x-axeln. Skulle vara guld värt att kunna titta på. Jag tycker denna motor verkar vara den ultimata när folk vill bygga quads för lättare AP. (Igentligen skulle jag rekommendera en något mindre motor till första maskin för att göra den mindre farlig när man inte kan flyga ordentligt men "alla" vill ju bära kameror typ gopro+ osv nuförtiden)
    Jag gillar RC Timers motorer för att dom, trots lågt pris, håller bra och har bra dragkraft. Jag har sökt genom ganska många motorer i samma storlek och knappt hittat en enda med ett så bra drag. Vi kör uteslutande med deras 750kv och 1200kv till alla multicopters och flygplan. De har också reservdelar till motorerna, typ lager och axlar. Vi har en hög andra motorer också men de används bara om vi saknar en RCTimer-motor till ett nytt flygplan. Som en slags reservmotor. Deras 750kv är ganska populär och om man tittar noga på youtubeklipp och bilder på andra quads så er man ganska ofta denna 750.

    Jag har en annan liten motor som verkar lovande, en BL Micro F1818 2500kv 7.4V. Den säljs lite här o var, mest på Ebay. Den kostar en knapp hundralapp. Väger bara 15 gram men har ett bra drag. Jag har bara testat den med en high speed 5x3-propp men då drog den +200 gram vid 3.3A/24W. Tyvärr har jag ingen 6:a. Max för denna motor är 75W/10A, så det bör finnas gott om dragkraft kvar att ge med en lite större propp. Sannolikt +300 gram, och det fanimig bra för en så liten motor. Det roliga med den motorn är att axeln lossnade, så jag tog en räfflad tång och gjorde märke i axeln och satte tillbaka den igen. Motor fungerar igen som ny... Nu har jag fyra av dessa BL Micro som det är tänkt ska driva en liten quad, så vi får se hur det går...

    Jag ska fixa till en graf med dragkraft vs watt/amp så småningom.


    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Jag fick fram mina siffror när jag lyfte 1.5Kg nyttolast med tricoptern - då låg jag över gränsen
    1.5 kg nyttolast? Vad katten hade hängt på den??


    Lasse
    Senast redigerat av radioactive den 2011-10-13 klockan 14:02.

  4. #24
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  5. #25
    radioactives avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    473
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Astronomi, RC-flyg, Multirotorflyg, Radio-DXing
    Klubb
    Fri och obunden skånepåg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Ja, det var ett seriöst test i vetenskaplig anda. Sådant gillar vi. Men om du hade haft lite tyngre dricka, ex. vodka, då hade den kanske inte orkat??

    Lasse

  6. #26

    Standard

    kanske en flaska bacardi 151
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  7. #27

    Standard

    Någon som provat dessa RCTime Programmable ESC 18A (bra eller dålig?)
    http://www.rctimer.com/index.php?gOo...8&productname=

    var på jakt efter turnigy plush 18A ESC men hobbyking ha bara dem på backorder så måste hitta några andra bra.

  8. #28

    Standard

    Nu har bygget av hexan kommit igång
    skall montera på openpilot coptercontrol på den, sedan programera radion vilket kommer att bli knepigt, (aldrig gjort förut)

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Hexa 2.jpg 
Visningar:	77 
Storlek:	91,5 KB 
Id:	24021Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	coptercontrol.jpg 
Visningar:	81 
Storlek:	75,2 KB 
Id:	24022

  9. #29

    Standard

    Programmera radion för OP CC är mycket lätt. Du vill bara skicka igenom signalerna från spakarna helt utan mixning. All mixning sköter du om genom att ställa in CC.

  10. #30

    Standard

    Då blir det mycket lättare
    Väntar bara på en ny reciever den jag hade verkar gått sönder får ingen kontakt med den så nu får man rullar tummarna i en vecka tills den ny kommer

Liknande ämnen

  1. Tappad kontroll över funjet
    Av the_storm i forum Elektronik
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2013-12-09, 13:09
  2. Bygga headtracker med arduion och Wii-kontroll
    Av staffan_w i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2012-10-19, 09:08
  3. Gimbal kontroll på Naza?
    Av pernstig i forum FPV Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-04-08, 18:44
  4. Full Kontroll på Facebook!
    Av Full Kontroll i forum Allmänt och Tips
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-31, 15:07
  5. Full Kontroll söker personal!
    Av Kulailuften i forum Allmänt och Tips
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 21:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •