Reklam

 
Sidan 22 av 37 FörstaFörsta ... 12171819202122232425262732 ... SistaSista
Resultat 421 till 440 av 734

Ämne: Rangevideo flygande vinge

  1. #421

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Ja man kan faktiskt flyga relativt långsamt under landningvarvet. De flesta, inklusive mig själv, flyger alldeles för snabbt innan landning. Jo, jag tycker att RVJETen är rätt vindtålig, den har ju ingen dihedral som annars kan krångla till det.
    Fick min bungee idag, tack för de fina hantverket!

    Nu ska man bara invänta fint väder....

  2. #422

    Standard

    Ja, du fick den blå 8mm slangen istället för den orangea 6mm då jag tycker att 8mm är aningens lättare att starta med.

    Lycka till!

  3. #423

    Standard

    Vad kostar en bungee
    U

  4. #424

    Standard

    400kr

  5. #425

    Standard

    Här är en liten snutt ifrån premiärflygningen, inget jätte spännande men ändå


  6. #426

    Standard

    Äntligen var premiären avklarad, väldigt lätt att handkasta man behöver inte ta i nåt alls, den stack iväg som en raket.
    Nu blåste det ganska mycket så det får bli en tur lite senare när vinden lugnat sig,
    jag körde jag med längsta vingbredden och vilken skillnad mot för skywalkern .
    Kör ingen FPV än vill flyga in mej på den och trimma lite men den kommer att bli kul att fpva med.
    Ett STORT TACK till Kajaken å Boopi för all support å Kajakens hjälp med inställningarna på RVOSD
    Hoppas det blir nån fler fpv träff åker tyvärr och fiskar den veckan som den är
    Det är bara att köpa för dom som vill ha en fin vinge att fpva med
    U

  7. #427

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    400kr
    Vad blir priset inkl. En ARF vinge

    --
    S

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  8. #428

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Varken jag heller Simon ä återförsäljare för rangevideo så det blir svårt att köpa paket
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  9. #429

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    kanske är läge på att bli det
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  10. #430

    Standard

    2 Flygningen avklarad ;; fixa till CG fick lägga lite i nosen och uj uj så fin den blev hur stabil somhelst.
    Fruktansvärt lätt att hand kasta eller man behöver knapp kasta den drar bara iväg,ska bli mycket kul med denna vinge.
    U

  11. #431

    Standard

    Kolla med autopartner han har tagit in några RVJET.

    Mina bungees är tokenkla att bygga själv och jag tjänar inte direkt några pengar på dem. Jag har några tältpinnar och kan, om det finns intresse ta in fler bungee chords och karbinhakar etc men det tar lite tid. Jag har dock en till just nu (utöver den jag använder själv) men hade tänkt ta med den till FPV-träffen i Uppsala nästa lördag.

  12. #432

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Varken jag heller Simon ä återförsäljare för rangevideo så det blir svårt att köpa paket
    Jo, det förstår jag men jag ville bara ha den byggd

    --
    S

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  13. #433

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Aha. Ja men det går säkert att lösa
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  14. #434

    Standard

    Jag har sex stycken täktpinnar över så jag kan ju ta och bygga ihop tre till bungees. Såvida intresse finns...

  15. #435

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    Vad blir priset inkl. En ARF vinge

    --
    S

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
    SICKAN!!!! Sluta nu du har redan 3st flyg som du inte har byggt eller kan flyga

  16. #436

    Standard

    Bara tre? Det finns säkert plats för ett till.

  17. #437

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    SICKAN!!!! Sluta nu du har redan 3st flyg som du inte har byggt eller kan flyga
    Men jag har ingen vinge att inte flyga

    --
    S

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  18. #438

    Standard

    En fråga när man handkastar, har ni någon motor på? För när jag kastade slog ja på motorn efter kastet å då gäller det å va snabb för så långt glider den inte... Kan tillägga att den var ganska tung (gopro samt 8 ah acc)

  19. #439

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    jag startar alltid med minst halv gas på. Med långa vingen och grepp om vingens framkant på ena sidan är det ingen risk. Med korta vingen så håller jag i kastgreppet under och kastar snett uppåt i 45 graders vinkel med full gas och fullföäljer med handen i kastet så att jag inte riskerar att få fingrar i proppen. Har aldrig gjort illa mig än iallafall

  20. #440

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Pågående projekt att få denna monterad i nosen på min vinge

    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Liknande ämnen

  1. FPV flygande vinge. Byggdagbok Del 1
    Av kajakmannen i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 71
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 07:59
  2. Elmotor till flygande-vinge
    Av adent i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 21:45
  3. Bygga STOR flygande vinge?
    Av Cringer i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 21:16
  4. vinge flygande +skada :-(
    Av Daniel L i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 12:40
  5. Flygande vinge.
    Av Fot i forum Ritningar och Konstruktioner
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 21:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •