Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 49

Ämne: FPV Träff 2015

  1. #21
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Det som är bra att flyga vid i år är oftast inte bra nästkommande år,pga kanske byggnation, kommer man kunna radera platser?
    Problemet som jag ser det är att det finns en uppsjö av plstser nu att registrera sig på, vilket gör att det skappar en massa extra arbete och kunskap hos den som lägger ut ett förslag.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  2. #22

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Jo radera platser e hur lätt som helst, för lätt just nu, har inte fått dit en confirmation-fönster ännu hehe, kan råka nudda vid ta bort-knappen. Testa själv bara lägga in testplats eller nåt, gå in på den så finns det en ta bort knapp vid där man laddar upp bilder eller ändrar.

    Imed implementeringen av kalender för träffar å sånt nu tänkte jag att man skulle kunna skapa temporöra platser knutet till tidpunkten som automatiskt försvinner sen. Försöker komma på hur man ska kunna behålla material som postats för sånt bara vore ju kul om nån lägger upp bilder/filmer för en träff. Så de inte bara försvinner från kartan.
    Senast redigerat av Zallisen den 2015-06-09 klockan 10:16.
    ________________________________________
    Mina maskiner

  3. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Zallisen Visa inlägg
    Tjoo, jag har en sida under utveckling för ändamålet att dela med sig av FPV-platser som ni gärna får testa om ni vill.
    http://www.flybase.se/flygkarta

    Vem som helst kan lägga till platser på kartav av typen naturplats eller FPV-bana sedan kan alla andra användare lägga till egna bilder på platsen från sina egna flygningar. Eventuella filmer kan man posta i kommentarerna för en plats.

    Tanken är att man ska kunna göra evenemang i en kalender för träffar på olika platser såsmåningom.
    Mycket trevligt initiativ!

  4. #24

    Standard

    Jag är riktigt sugen på att arrangera en FPV träff i sommar. Omedelbart hade jag tänkt mig på vår lokala klubb nere i Skanör
    https://www.google.dk/maps/place/Ska...!6m1!1e1?hl=en

    Hoppas det inte är för långt för lokala människor att köra.

    Tänkte man kunde starta på lördagen avsluta på söndagen. Finns gott om plats för övernattning via tält. (finns också lokala hotell). Tanken är att ha trevligt, snacka, grilla, flyga tillsammans.

    Tanken är att jag (vi) sätter upp en race bana och kör massa race :-)

    Finns det intresse för detta?

  5. #25

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Peter Frank Visa inlägg
    Jag är riktigt sugen på att arrangera en FPV träff i sommar. Omedelbart hade jag tänkt mig på vår lokala klubb nere i Skanör
    https://www.google.dk/maps/place/Ska...!6m1!1e1?hl=en

    Hoppas det inte är för långt för lokala människor att köra.

    Tänkte man kunde starta på lördagen avsluta på söndagen. Finns gott om plats för övernattning via tält. (finns också lokala hotell). Tanken är att ha trevligt, snacka, grilla, flyga tillsammans.

    Tanken är att jag (vi) sätter upp en race bana och kör massa race :-)

    Finns det intresse för detta?
    Absolut!

  6. #26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Peter Frank Visa inlägg
    Jag är riktigt sugen på att arrangera en FPV träff i sommar. Omedelbart hade jag tänkt mig på vår lokala klubb nere i Skanör
    https://www.google.dk/maps/place/Ska...!6m1!1e1?hl=en

    Hoppas det inte är för långt för lokala människor att köra.

    Tänkte man kunde starta på lördagen avsluta på söndagen. Finns gott om plats för övernattning via tält. (finns också lokala hotell). Tanken är att ha trevligt, snacka, grilla, flyga tillsammans.

    Tanken är att jag (vi) sätter upp en race bana och kör massa race :-)

    Finns det intresse för detta?
    Vad är det för bana som syns norr om flygfältet på kartan.

  7. #27

    Standard

    Kommer definitivt om det blir av Vi behöver ett skånskt alternativ till KopterFest !

  8. #28
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Malmö hundklubb har en stoooor agilitybana klar ochvrrfa att prova, den borde fungera? Om man får låna den förstås.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  9. #29

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Luft Visa inlägg
    Vad är det för bana som syns norr om flygfältet på kartan.
    en nerlagd crossbana

  10. #30

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Malmö hundklubb har en stoooor agilitybana klar ochvrrfa att prova, den borde fungera? Om man får låna den förstås.
    detta fältet är ca 250x150 det borde väll räcka?

  11. #31
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Liten film/bild från min resa igår, då jag körde ToR Gbg.

    Senast redigerat av administrator den 2015-10-25 klockan 09:11.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  12. #32

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Peter Frank Visa inlägg
    Jag är riktigt sugen på att arrangera en FPV träff i sommar. Omedelbart hade jag tänkt mig på vår lokala klubb nere i Skanör
    https://www.google.dk/maps/place/Ska...!6m1!1e1?hl=en

    Hoppas det inte är för långt för lokala människor att köra.

    Tänkte man kunde starta på lördagen avsluta på söndagen. Finns gott om plats för övernattning via tält. (finns också lokala hotell). Tanken är att ha trevligt, snacka, grilla, flyga tillsammans.

    Tanken är att jag (vi) sätter upp en race bana och kör massa race :-)

    Finns det intresse för detta?
    Helt klart intresserad!

  13. #33
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Gjorde en test åt DragonLink idag på min Okta, fungerade bara så bra. Dock så vart inte huvet med riktigt i den underbara flygningen.
    Jag flög ut till 6km avstånd utan en glitch eller tappad videolink 200mW. Sedan var jag naturligtvis tvungen till att göra lite sightseeing då jag såg rådjur liggande i åkern runt en dunge. Flög lite lågt och behövde gå över en dunge för att kunna fortsätta hemåt, drog på lite mycket på gasen så strömmen for i taket och spänningen i golvet, med följd att maskinen stallade och allt blev svart. Detta hände på 680m avstånd, lyckades lokalisera dungen och började leta, gav upp efter att ha irrat omkring en bra stund, hem och hämtade proffsmaskinen. höjd 20m, och gjorde ett sicksack mönster över ytterkanterna runt dungen. Hem och kollade 4 rullar film och tror ni inte att jag hittade den på sista filmen med mindre än 10 sekunder kvar på den filmen innan jag stängde kameran, snacka om flyt, jag hade letat runt fel dunge. Det blev tre runder innan jag hittade den och sista gången tog turen mindre än 10 minuter då jag visste vart den var. Också ett sätt att spendera en hel dag, Stack hemifrån 0900 och kom hem med oktan 17:30, den hade gått ner på sidan, armarna hela men en mittplatta hade spruckit, så den får jag laga efter helgen.
    Tjingeling
    Senast redigerat av administrator den 2015-10-25 klockan 09:12.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  14. #34

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Gjorde en test åt DragonLink idag på min Okta, fungerade bara så bra. Dock så vart inte huvet med riktigt i den underbara flygningen.
    Jag flög ut till 6km avstånd utan en glitch eller tappad videolink 200mW. Sedan var jag naturligtvis tvungen till att göra lite sightseeing då jag såg rådjur liggande i åkern runt en dunge. Flög lite lågt och behövde gå över en dunge för att kunna fortsätta hemåt, drog på lite mycket på gasen så strömmen for i taket och spänningen i golvet, med följd att maskinen stallade och allt blev svart. Detta hände på 680m avstånd, lyckades lokalisera dungen och började leta, gav upp efter att ha irrat omkring en bra stund, hem och hämtade proffsmaskinen. höjd 20m, och gjorde ett sicksack mönster över ytterkanterna runt dungen. Hem och kollade 4 rullar film och tror ni inte att jag hittade den på sista filmen med mindre än 10 sekunder kvar på den filmen innan jag stängde kameran, snacka om flyt, jag hade letat runt fel dunge. Det blev tre runder innan jag hittade den och sista gången tog turen mindre än 10 minuter då jag visste vart den var. Också ett sätt att spendera en hel dag, Stack hemifrån 0900 och kom hem med oktan 17:30, den hade gått ner på sidan, armarna hela men en mittplatta hade spruckit, så den får jag laga efter helgen.
    Tjingeling
    Först när jag läste så undrade jag om det var foto-quaden. Tur det var cykelstället som trillade i backen? Ganska nice känsla när du väl hittade den va?
    Senast redigerat av administrator den 2015-10-25 klockan 09:12.

  15. #35

    Standard

    Om jag hinner få beställda propellrar så flyger jag gärna i morgon kväll, vädret ser ut att kunna bli bra.

  16. #36

  17. #37
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Detta gjorde jag i helgen, var i Falköping/Ålleberg på IGG segelflyg meeting, kan rekommenderas!
    Flög med min nylagade Fox, 7 meter spännvidd var uppe ett 20 tal ggr.

    Flög mest segel så det blev bara en runda med Quaden, dock berör filmen hela vistelsen, se länk:
    Senast redigerat av administrator den 2015-10-25 klockan 09:12.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  18. #38
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Var ute och flög i går vid Klagshamn den 28:e Juni och glömde min Dragonlink Tx med Jeti mottagare på marken samt 2S3X00 acke, jag var borta i 20 minuter och kom på det på motorvägen på väg hem. Den hann få fötter innan jag kom tillbaka, om någon hör något, kontakta gärna mig.

    0735-62 79 66
    Kenneth
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  19. #39

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Var ute och flög i går vid Klagshamn den 28:e Juni och glömde min Dragonlink Tx med Jeti mottagare på marken samt 2S3X00 acke, jag var borta i 20 minuter och kom på det på motorvägen på väg hem. Den hann få fötter innan jag kom tillbaka, om någon hör något, kontakta gärna mig.

    0735-62 79 66
    Kenneth
    Hoppas verkligen du hittar dina grejer. :-(
    KillerBEE 5" / COBRA 2204 1960KV / DYS 20A ONESHOT / 4S / CC3D / 600TVL / MOBIUS / IMMERSIONRC 600mw 5.8GHZ

  20. #40
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Lånade en DL igår för test på min HighOne, gick som en raket. Körde med 25mW vTX och 1km var inga problem, helt utan glitch. Kunde säkert gått längre, men det var där jag vände, då det skulle vara LOS s.k. Det var länge sedan jag flög och det var riktigt kul att dessutom ha riktiga aktörer att följa.



    Ha en kul sommar
    Ken
    Senast redigerat av administrator den 2015-10-25 klockan 09:12.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •