Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Optimera flygtid

  1. #21
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Vad är det för styrsystem som du använder dig av?

    Kör du tre bladigt får du sämre effektivitet, kör istället två eller en bladigt.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  2. #22
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Det har ju pratats en del om batterier senaste dagarna. Att flyga en timme ger ju 1C i snitt, då kan vi hitta väldigt lätta ackar

    Sen det där med att bara dra ur 80%, det tycker jag är skitsnack, håll alltid cellerna över 3volt så är det lugnt. Går batteriet sönder i förtid trots den behandlingen så är det fel på batteriet. Man brukar ju ange batteriets livslängd i cykler dvs antal laddningar inte antal totala uttömningar. Skall man flyga en timme så är ju 20% en kvart extra flygtid du behöver ha med dig.


    Letande runt en massa, men det verkar som om lokala förmågorna har batterier som är bäst i världen just nu.(sen att de har räknat fel på energitätheten får man leva med) http://www.hab.se/lipol-4s10000mah-1...212-c-977.aspx Här har du alltså 10Ah på 780gram. Klart bra val om du vill åt flygtiden.
    Superhero

  3. #23
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Bertone Visa inlägg
    Jag vet inte vad min väger! Digitalvågen räcker inte till...
    Vad har du för motorer?
    Tiger motors 2814 710 kv och Hexan går väldigt mjukt och fint och jag är väldigt nöjd förutom just flygtiderna , vägde min igår efter senaste ändringarna ( lite annan kamera bla ) och kom upp i 3800 g utan lipos

    Någon som har koll på om auto eller manuell flygning är mest effektivt? Tänker att vid auto så gör maskinen små korrigeringar hela tiden. Vid manuell flygning går det att flyga med färre och "mildare" korrigeringar, eller?
    har funderat lite över detta med och det blev än mer intressant nu när jag plötsligt fick 50 fria waypoints av DJI
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  4. #24
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag flyger alltid i autoläge och bara förflyttar den. Dock startar jag alltid manuellt, som en check.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  5. #25
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Tror han menar skillnaden om den flyger själv på waypoints
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  6. #26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Tror han menar skillnaden om den flyger själv på waypoints
    Njae, jag tänkte egentligen på hovring, men annan typ av flygning är ju också intressant.
    Christian

  7. #27

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Vad är det för styrsystem som du använder dig av?

    Kör du tre bladigt får du sämre effektivitet, kör istället två eller en bladigt.
    Ken
    APM 2.5 med Ublox Neo 6-M GPS
    Enbladigt känns svårbalanserat :-)

  8. #28

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Jag flyger alltid i autoläge och bara förflyttar den. Dock startar jag alltid manuellt, som en check.
    Ken
    Så flyger jag också, oftast.
    C

  9. #29

    Standard

    [QUOTE=Stiffe;329003]Tiger motors 2814 710 kv och Hexan går väldigt mjukt och fint och jag är väldigt nöjd förutom just flygtiderna , vägde min igår efter senaste ändringarna ( lite annan kamera bla ) och kom upp i 3800 g utan lipos

    Vägde min Hexa på en analog våg idag och det blev 2300g (3100g med 6000-batteri och Samsung WB2000 kamera). 3800g lät mycket Stiffe. Jag trodde min var tung.
    Christian

  10. #30
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Jag har tyvärr inget att lätta på och den är byggd i sk lätta material kolfiberbommar osv. swerotors gimbal , visserligen heter den Heavy hexa och för större motorer men det trodde jag var mer betoning på att den kan lyfta hyfsat tungt , men men
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •