Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 33 av 33

Ämne: Första turen slutade i krasch

  1. #21

    Standard

    Det här e en variant...

    http://youtu.be/1PugnRECTZQ

    //Peter

  2. #22

    Thumbs down

    Hoppsan!

    Misstänker att gyrot på den stackars plattformen får ett frispel när den sitter fast så där...

    En god tanke, men!

    /Lasse

  3. #23

    Standard

    Har idag skruvat ihop allt igen, otrolig snabb leverans från Mikrokopter av ramar och Graupner propellrar! Motor från Rc Flight idag! Allt verkar ok! Nu är det bara att invänta näst test!
    Peter

  4. #24
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Ursäkta en liten undran, men är det inte ganska bakvänt att börja provflygningen med en massa elektronsk assistans?
    Det naturliga vore väl att flyga i manuellt läge tills allting är injusterat och funkar smärtfritt?
    Därefter börja prova med en del assistans...

    Man hör ju aldrig talas om att provflygningarna av ett nytt flygplan börjar med att testa autopilotens olika arbetslägen...

    Jag har modellflugit länge, och även provat på multirotor lite grann, visserligen bara med KK1 & KK2, men jag skulle aldrig komma på idén att börja testa KK2-kortet med Self levelleling aktiverat.
    Först gäller det det ju att få koptern att flyga ok helt manuellt, och när man är nöjd med beteendet så kan det vara läge på att testa automatiken.
    /\/\vh // /\/\r J.

  5. #25

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Det är skillnad på naza, där fungerar atti läget bra direkt om man ställt in alla andra värden rätt. Det manuella läget är inte att leka med vad jag har märkt, har inte brytt mig i det speciellt mycket, alldeles för hetsigt. Tror inte Naza riktigt är gjort för att flyga i manuellt läge, där fungerar andra system bättre.

    Flyg i atti och justera tills den funkar bra, sedan kommer gps:en funka bra om du ställt in cg rätt.

  6. #26
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Jag tycker ändå att det verkar bakvänt att vara beroende av automatiken.
    Det vettiga måste väl ändå att vara att kunna behärska modellen i manuellt läge om något går snett, allt annat är ju som en olycka man bara väntar på ska inträffa...
    /\/\vh // /\/\r J.

  7. #27
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SteffeB Visa inlägg
    Det är skillnad på naza, där fungerar atti läget bra direkt om man ställt in alla andra värden rätt. Det manuella läget är inte att leka med vad jag har märkt, har inte brytt mig i det speciellt mycket, alldeles för hetsigt. Tror inte Naza riktigt är gjort för att flyga i manuellt läge, där fungerar andra system bättre.

    Flyg i atti och justera tills den funkar bra, sedan kommer gps:en funka bra om du ställt in cg rätt.
    Vill inte heller rekomendera att prova i manuellt läge med Naza , det gjorde jag med min FW 450 det kostade 2 proppar direkt, jag har / hade inga manuella lägen i varken Nazan eller WKM , rätt eller fel ? , flyger nästan uteslutande i Gps läge , förstår din tankegång Mats men finns hjälpmedel så ska de användas för att få det så lättfluget som möjligt är min tankebana iaf
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  8. #28

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Manuellt är inga som helst problem men då är den som vilken rchelikopter som helst. Ingen självstab. Vinklar du vänster och släpper spaken så fortsätter den vänster precis som den ska.

    Drar du full sticka bakåt så kommer den till slut hamna på rygg.


    Mr.j. Nazan funkar faktiskt bäst att ställa in i attimode, sen kan man ju se i manuellt hur den beter sig om man pressar hårt men inget för nybörjare.

    Kk2 m.fl går ju knappt ställa in i annat än manuellt

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #29

    Standard

    Manuellt fungerar alldeles utmärkt Går att leka nästa lika bra med Nazan som med CC3Dn, nästan

    Håller helt med vikten att "kunna" flyga sin maskin men för min egen del hade jag inte kommit igång utan det extra stöd som atti-mode gav.

    Kanske hade jag gjort annorlunda idag med de erfarenheter jag har av att systemen jobbar emot en

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  10. #30

    Standard

    En med liknande fel!
    http://www.multirotorforums.com/show...trolled-Ascent

    Testat nu utan proppar och får inte detta gaspådrag! Så det blir spännande test senare!

  11. #31

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sipen Visa inlägg
    En med liknande fel!
    http://www.multirotorforums.com/show...trolled-Ascent

    Testat nu utan proppar och får inte detta gaspådrag! Så det blir spännande test senare!
    Hej Peter!

    Läste igenom inläggssidorna som hastigast, jag tror den medlemmen "b0nafide" har sitt problem i radion...
    - Men som blåbär tror man bara, man vet inte riktigt.

    Håller tummarna att det går bra

    /Lasse
    Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.

  12. #32
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    Manuellt fungerar alldeles utmärkt Går att leka nästa lika bra med Nazan som med CC3Dn, nästan

    S
    Då vill jag se dig göra följande med Naza:




  13. #33

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av berthrsd Visa inlägg
    Då vill jag se dig göra följande med Naza:



    Haha Det fixar jag inte med något kort!

    --
    S

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

Liknande ämnen

  1. Mystiskt DJI NAZA problem, slutade med krachad Y6 och trasig gimbal! :(
    Av Defuncta i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-02-02, 22:18
  2. 1,3 ghz system slutade funka i luften!
    Av Defuncta i forum FPV Video Sändare - Mottagare
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-10-28, 12:05
  3. Polarn testar rc flyg för första gången med en krasch
    Av staflaraf i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-29, 19:44
  4. Årets första krasch...
    Av colsson i forum Allmänt och Tips
    Svar: 106
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 20:22
  5. I dag är det en vecka sedan jag slutade röka!
    Av Wåfflan i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 11:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •