Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: A-10 kit HK

  1. #1
    mogges avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    377
    Jobb
    Statsanställd
    Klubb
    Växjö-rc

    Standard A-10 kit HK

    Jag köpte en A-10 kit från HK. 230:- Det följde med 55mm fläktar. När jag vägde upp allt upptäckte jag att det var ju ganska vansinnigt att montera dom outrunners jag köpte. Först o främst var det inte 50mm fläktar enligt HK utan 55mm. Jag köpte via Mft för gott o väl 10 år sedan en A-10. Visste hur fint den flög så jag använde mina gamla 50 mm set up med feiago 12mm high Kv motorer. Satte i 1000maH 3s. Isses vad fint den flyger. Stoora loopar o en riktig buskflygare. Sparar nästan 100 g från 600g flygfärdigt o det betyder väl en del.
    Grejen är att GWS har ine lösa blad(3 blad) men ett företag , robotbirds,har. Den flyger för oss som inte har kapitalet helt super o landar med hög alfa på 30 cm.Inverterat,rollar vad ni vill det finns kraft för något som är inom rimliga gränser. Sedan har jag läst i HK resume om hur vingarna går av osv. Men den var väl inte supersonic i original , eller? Man kan pressa den ganska hårt

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Slå fart i Rolf så han filmar kärran :-)
    Superhero

  3. #3
    mogges avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    377
    Jobb
    Statsanställd
    Klubb
    Växjö-rc

    Standard

    Tja, vi som inte flyger jet får köra budjet varianten. Har köpt på mig ett antal EDF-kärror o lösa motorer osv. Det som skulle bli mitt julpyssel,blev färdigt i förtid.
    En A-7 corsair. Mycket pill men med Hyperion inrunner o 50mmfläkt . Istället för 55mm. Vinst 50 gram. Sedan slipper jag 1000maH acken utan kör 850. Vinst? Ett antal gram. Om det flyger vete katten men det ser bra ut.
    Morgan

  4. #4

    puggens avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    477
    Jobb
    Statsanställd :)
    Klubb
    Växjö Rc -Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Slå fart i Rolf så han filmar kärran :-)
    Det kommer Henke, bara var lugn

    /Roffe
    Flyg fort och lågt

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •