Reklam

 
Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Stackars Stockholmare

  1. #1
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Talking Stackars Stockholmare

    se o lär
    Senast redigerat av administrator den 2011-01-09 klockan 20:08.

    Get high with hovering
    not drugs

  2. #2
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Va fint du körde! Du rattade lika fint som skägget ditt ser ut!
    Tror det vore en bra idé o överlåtta rattandet till den andra i helskägg som satt i bilen..
    Åtminstone om du tänkt dig att fara utanför Knohult eller vad världens ända kan heta därnere..
    Eftersom jag har åkt med han i framsätet så vet jag vad en "nära döden" upplevelse är..
    Jag gick INTE mot ljuset i den tunneln..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  3. #3
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Vilken tomte... men skönt att slippa bo i Stockholm där det tar 4 timmar att köra ett par mil

    /Martin

  4. #4

    Standard

    Jaha nu är Åsa-Nisse ute och åker bil oxå. Dumstruten på Huvudet och Hjärnan har han satt längst bak i Bilen ja jag säger o de. Stackars stackars Bonzo så mycket mer vett och förvisad.
    /Matte
    Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

  5. #5
    ronas 22s avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    104
    Jobb
    skolan
    Klubb
    mfk stratos

    Standard

    Ja det är precis så vi gör i stockholm Wesse

    Vi har till och med trängselskatt för att få ordning på stockholmarna
    /ronas kockaya
    mfk stratos

  6. #6

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Wesse lille...
    Du e välkommen ner till Malmö och försöka få nötterna här att uppföra sej som en smålänning i trafiken! Lyckas du e du härmed nominerad till Nobelpriset i tålamod!!
    Retroholic!

  7. #7
    MonaHMFKs avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    115
    Jobb
    Personlig assistent.
    Klubb
    Hallstahammars modellflygklubb (bil/båt/heli/flyg)

    Standard

    jo vi vet hur det är, vi var till bosön en gång, det var därför vi åkte hem mitt i natten för det var ingen trafik ute då.
    Flygartant nr 1.

    varje start är frivillig, varje landning obligatorisk.

  8. #8

    Standard

    Ingen panik. Sånt tycker vi om...

    Jag har en kompis, en "sån där" storstadsmänniska, som pluggade i Hultsfred och hon blev så innerligt trött på att allt gick
    långsammare i Småland - till och med bankomaterna tog längre tid på sig påstod hon... HAHA! Men de kanske inte var vana
    att det stod nån bakom... :P

    Hur finfolket norr om Småland löser gåtorna i trafikdjungeln låter jag dock vara osagt.



    Ha en god dag i snöovädret!
    Ös på ba!

  9. #9
    roggie_49s avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    220
    Jobb
    Propellerkrökare
    Klubb
    Mawashigeri

    Standard

    behöver man bil i tokholmen?, finns ju bussar och tunnelbana i parti och minut för att inte tala om alla dessa taxis som står och skräpar över allt..
    -------------------------------
    Rogge, legitimerad Karatekickare.

  10. #10
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlägg
    Va fint du körde! Du rattade lika fint som skägget ditt ser ut!
    Tror det vore en bra idé o överlåtta rattandet till den andra i helskägg som satt i bilen..
    Åtminstone om du tänkt dig att fara utanför Knohult eller vad världens ända kan heta därnere..
    Eftersom jag har åkt med han i framsätet så vet jag vad en "nära döden" upplevelse är..
    Jag gick INTE mot ljuset i den tunneln..
    ja du lille Bokis om vi hamnar i Tunneln tillsammans då kan jag lova dig det blir dagsljus dygnet runt och vi får för evigt vandra tillsammans

    Citat Ursprungligen postat av matbos Visa inlägg
    Jaha nu är Åsa-Nisse ute och åker bil oxå. Dumstruten på Huvudet och Hjärnan har han satt längst bak i Bilen ja jag säger o de. Stackars stackars Bonzo så mycket mer vett och förvisad.
    Dumstruten har jag köpt i stockholm
    Ja min Hund är klokare än mig han springer undan så fort han känner lukten av en 08

    Citat Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
    Wesse lille...
    Du e välkommen ner till Malmö och försöka få nötterna här att uppföra sej som en smålänning i trafiken! Lyckas du e du härmed nominerad till Nobelpriset i tålamod!!
    En skåning går inte att ändra på och vi Smålänningar är sällsamt glada att dom är förvisade till neränden av Sverige

    Citat Ursprungligen postat av Cringer Visa inlägg
    Ingen panik. Sånt tycker vi om...

    Jag har en kompis, en "sån där" storstadsmänniska, som pluggade i Hultsfred och hon blev så innerligt trött på att allt gick
    långsammare i Småland - till och med bankomaterna tog längre tid på sig påstod hon... HAHA! Men de kanske inte var vana
    att det stod nån bakom... :P

    Hur finfolket norr om Småland löser gåtorna i trafikdjungeln låter jag dock vara osagt.



    Ha en god dag i snöovädret!
    Är denna kvinna ledig?



    Jag undrar om det inte är dags för en flygarduell med en redig vi är förbanne mig bästpokal som vandrar runt

    tänk er en tävling som avgörs med typ limboflyg eller golfbollstävling och varje år får vinnaren av pokalen ta hand om tävlingen " Vi är förbanne mig bäst" men jag är mycket tveksam till att någon i detta land skulle våga möta riktigt hårda smålänningar i flygtävling för vi ÄR förbanne mig bäst och så va det med det...moahahahah

    kan en Stockholmare få skägg?

    Get high with hovering
    not drugs

  11. #11

    Standard

    ja du lille Bokis om vi hamnar i Tunneln tillsammans då kan jag lova dig det blir dagsljus dygnet runt och vi får för evigt vandra tillsammans

    Den tanken verkar rätt skrämmande. Då hoppas man ju på att ljuset i tunneln är ett mötande tåg



    Dumstruten har jag köpt i stockholm
    Ja min Hund är klokare än mig han springer undan så fort han känner lukten av en 08

    Precis för vi behöver inga sådana strutar dom är bara för smålänningar så vi kan se dessa neandertalare. Jaa vi luktar för gott ja vet



    En skåning går inte att ändra på och vi Smålänningar är sällsamt glada att dom är förvisade till neränden av Sverige

    Japp skåne och Småland till Danmark



    Är denna kvinna ledig?

    Hon var ju snabb Wesse




    Jag undrar om det inte är dags för en flygarduell med en redig vi är förbanne mig bästpokal som vandrar runt

    tänk er en tävling som avgörs med typ limboflyg eller golfbollstävling och varje år får vinnaren av pokalen ta hand om tävlingen " Vi är förbanne mig bäst" men jag är mycket tveksam till att någon i detta land skulle våga möta riktigt hårda smålänningar i flygtävling för vi ÄR förbanne mig bäst och så va det med det...moahahahah

    På vad då? Vara förvirrade eller vilse i pannkakan. Jag bara frågar

    kan en Stockholmare få skägg?

    Ja det var högsta mode här 1652 på sen hösten tror jag. Men inte sedan dess.
    /Matte
    Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

  12. #12

    Standard

    Hittade en lite sång till Wesse gubben en med skägg

    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=P01hRhD0NGQ"]YouTube- Ole Ivars - Nei så tjukk du har blitt[/ame]
    /Matte
    Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

  13. #13
    mulders avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 033
    Jobb
    Fifflare, min kropp kräver inget hederligt arbete längre.
    Klubb
    Olofströms & Åhus Mfk JET-SKÅNE

    Standard

    Jag har numera hittat ditt nya yrke, barnprogramsledare på Bolibompa!!! /Mulder
    Flyger: JET
    Bygger: I Composite
    Motor: Turbin
    Radio: Futaba

    JET SKÅNE

  14. #14
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av matbos Visa inlägg
    Hittade en lite sång till Wesse gubben en med skägg

    YouTube- Ole Ivars - Nei så tjukk du har blitt

    det va en vacker sång måste nog använda den i min nästa film

    Citat Ursprungligen postat av mulder Visa inlägg
    Jag har numera hittat ditt nya yrke, barnprogramsledare på Bolibompa!!! /Mulder
    ja det är ju en dröm jag har att få vara med i tv men dom hör aldrig av sig

    såg att världens roligaste historia va på löpsedeln idag och självklart handlade det om en stockholmare
    Världens roligaste skämt

    En stockholmare som precis fått sin jaktlicens var i Skåne för att jaga and och hade blivit tilldelad ett jaktområde bredvid en gård mitt på slätten. Utanför gården stod en bonde och tittade intresserat på. Plötsligt kom några änder flygande och stockholmaren lyckades träffa en av dem. Nu hände det sig så att den landade på bondens mark, precis utanför jaktområdet. Stockholmaren rusade snabbt dit för att plocka upp anden, men bonden var redan där och sa:
    – Anden landade på min mark och då är den min.
    Stockholmaren började argumentera, men bonden stod på sig och sa :
    – Kan vi inte komma överens får vi göra upp med en koddaspark.
    Stockholmaren frågade vad det är för något.
    –Det går till så att vi ställer oss mittemot varandra. Sedan sparkar jag dig allt vad jag kan i skrevet, och sedan gör du likadant på mig. Den som skriker minst får fågeln.”
    Stockholmaren var tveksam, men ville gärna ha anden, så han gick med på förslaget. Skåningen rättade till trätofflorna och drog sedan till det värsta han kunde. Stockholmaren sjönk ihop men sa inte ett ord. Efter ett par minuter hade han rest sig och ställt sig beredd. Då sa bonden:
    – Jag har tänkt på saken. Du kan ta anden.


    Wesses sanna historia
    På den tid jag bodde i Norrland så fick jag oxå höra om en sann händelse under en älgjakt på 80talet..
    Dom fick kalla in jägare från hela landet för att få ner antal älgar..
    En Stockholmare blev tilldelad ett pass och innan alla jägare hade fått sätta sig tillrätta på passen så small det...
    I walkie talkien hos jaktledaren hördes en röst -JAG HAR SKJUTIT...
    Jaktledaren undrade vem som skjutit och efter en stund så berättade mannen vem han va och givetvis så visade det sig att det va stockholmaren... Okey sa jaktledaren vad har du skjutit och var är du... Jag är vid den jättestora tallen som är bredvid jaktpasset jag skulle till..
    Jaktledaren ilsknade till o berättade att det finns en djävla massa tallar här så du måste precisera dig lite..
    Stockholmaren såg ett reaplan som flög på himlen o frågade jaktledaren om han kunde se detta..
    jaktledaren såg ut som ett frågetecken men svarade ja jag ser reaplanet vad fasen menar du med det då?
    Stockholmaren va tyst en stund sen helt plötsligt så sa han -JAG ÄR UNDER REAPLANET...................................NUUUU. ....


    ja denna sanna händelser förtäljer en hel del...moahahahaha

    Get high with hovering
    not drugs

  15. #15

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Hittade en bra annons i Helsingborgs Dagblad:

    Till slut har nollåttorna förstått att det ska vara mörkrostat... (typ Zoegas!)
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skånekaffe.jpg 
Visningar:	287 
Storlek:	75,3 KB 
Id:	9134  
    Retroholic!

  16. #16
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
    Hittade en bra annons i Helsingborgs Dagblad:

    Till slut har nollåttorna förstått att det ska vara mörkrostat... (typ Zoegas!)
    ha ha ha

    Get high with hovering
    not drugs

  17. #17

    Standard

    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=IpXF0sdvI7Y"]YouTube- Johan Glans om stockholmare[/ame]
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  18. #18
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av drhanke Visa inlägg

    Get high with hovering
    not drugs

  19. #19

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Johan Glans är vardsberömd i hela Skaune!!!
    Retroholic!

Liknande ämnen

  1. Stackars Sweeper(Göran)
    Av TomasE i forum Allmänt och Tips
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-04-12, 19:05
  2. stackars forum´s medlem
    Av harmon i forum Allmänt och Tips
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 11:20
  3. Stackars Norrland
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 12:58
  4. Stackars Bill hempel
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 21:05
  5. Stackars stackars Slamsugaren
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 23:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •