Reklam

 
Sidan 2 av 15 FörstaFörsta 123456712 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 296

Ämne: Nano FPV

  1. #21

    Lightbulb Plattformar i microsegmentet?

    Hej alla intresserade av nano/microflyg!

    Jag kunde inte låta bli att surfa runt och kika på tänkbara bärare av dessa små sändar/kamerapaket.

    Efter en snabb koll inser jag att det finns en uppsjö av små plattformar i microsegmentet.

    Det skulle vara trevligt om någon med lite insikt i detta ämne startar en tråd där man diskuterar val av plattform.

    Många av dessa små flygande farkoster levereras med en egen radiosändare, på gott och ont kan jag tänka. Andra kan styras med den radio man har.

    - Det finns säkerligen en massa att lufta i frågan, vad tror ni andra om det?

    Trevlig måndag

    /Lasse

  2. #22

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Lassekar Visa inlägg
    Hej alla intresserade av nano/microflyg!

    Jag kunde inte låta bli att surfa runt och kika på tänkbara bärare av dessa små sändar/kamerapaket.

    Efter en snabb koll inser jag att det finns en uppsjö av små plattformar i microsegmentet.

    Det skulle vara trevligt om någon med lite insikt i detta ämne startar en tråd där man diskuterar val av plattform.

    Många av dessa små flygande farkoster levereras med en egen radiosändare, på gott och ont kan jag tänka. Andra kan styras med den radio man har.

    - Det finns säkerligen en massa att lufta i frågan, vad tror ni andra om det?

    Trevlig måndag

    /Lasse
    En plattform jag förmodligen kommer testa senare är en Ladybird med inbyggd DSM2 mottagare.
    Kolla denna tråd http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1745470
    Dom kostar runt 60dollar och då kan man köra med sin egen sändare om den stödjer DSM2 såklart.

    Jag tejpade fast en 5 krona på mina Blade Nano CPx för att testa om den klarar extra vikt.
    Det gick bra. Helikoptern väger 29gram med batteri. Med en 5 Krona väger den 38gram (9 gram extra).
    Jag tog lite i överkant för FPV utrustningen kommer nog inte väga så mycket.
    Kollade inte batteritiden dock, men nu har jag nått att börja med iaf.
    En bild på min Nano, dom är ganska små

  3. #23
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Nu ska man inte dömma baserat bara på en bild men jag blir inte imponerad av vad jag ser på denna bild.

    Kanske är det ett "misshandlat" par antenner eller så är det bara en bålig bild men jag skulle känna viss tveksamhet inför att betala $55 för dessa antenner.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	1280bbwhip.jpg 
Visningar:	163 
Storlek:	19,9 KB 
Id:	37134

  4. #24
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Lassekar Visa inlägg
    Hej alla intresserade av nano/microflyg!

    Jag kunde inte låta bli att surfa runt och kika på tänkbara bärare av dessa små sändar/kamerapaket.

    Efter en snabb koll inser jag att det finns en uppsjö av små plattformar i microsegmentet.

    Det skulle vara trevligt om någon med lite insikt i detta ämne startar en tråd där man diskuterar val av plattform.

    Många av dessa små flygande farkoster levereras med en egen radiosändare, på gott och ont kan jag tänka. Andra kan styras med den radio man har.

    - Det finns säkerligen en massa att lufta i frågan, vad tror ni andra om det?

    Trevlig måndag

    /Lasse
    Har bara egen erfarenhet av Hubsan X4 och den tror jag skulle vara en ypperlig kandidat för nano FPV.
    Stabil, billig, lång flygtid, gott om plats för kamera/sändare och duglig sändare som följer med.

  5. #25

    Standard

    Det coolaste microflyget med FPV jag sett är i denna byggtråd. Video finns i tråden.
    Han använder en Eflite Micro Beast som väger 67gram med batteri (stock) och kostar runt 100$
    http://www.rcgroups.com/forums/showp...8&postcount=53

  6. #26

    Standard

    För er i malmö området så kan jag nog ordna hubsan x4 vill dock testa den själv innan jag vågar sälja dom.

  7. #27

    Standard

    Hittat en kamera med 170graders FOV. Detta vore kul för då känns det nästan som man är en insekt som flyger omkring.
    Har skickat meddelande till han som har testat den, frågat hur mycket den väger och hur den står sig mot andra kameror. *edit, uppdatering*
    Kameran väger 2.5gram inklusive linsen. Den har inte så bra ljuskänslighet så den funkar inte så jättebra i svagare ljus fick jag som svar.

    Nästan alla microkameror med hög FOV har desvärre vinjettering i hörnen men det får man leva med.
    http://www.ahdcameras.com/170-degree...el-camera.html

    Senast redigerat av Copterdude den 2013-02-25 klockan 19:51.

  8. #28

  9. #29

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av zooks Visa inlägg
    Hubsan kommer med en egen fpv lösning...
    http://www.directsource4u.co.uk/hbn-.../hubsan-fpv-x4
    Verkar nästan för bra för att vara sann när man kollar på spec. Ska bli intressant att se review !
    8-10min flygtid är grymt bra om dom menar FPV tid. Sen att storleken är 6x6cm är helt sjukt litet.
    200meter är inte heller fy skam för något i den storleken.

  10. #30

    Standard

    Finns även hubsan x4 utan fpv som kostar 250kr
    Senast redigerat av Timtimtim den 2013-02-25 klockan 20:37. Anledning: skrev fel pris

  11. #31

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Finns även hubsan x4 utan fpv som kostar 350kr
    Där ser man, tufft ! Visste inte om att det fanns så små.

  12. #32

    Standard

    Har faktiskt beställt en, borde dyka upp när som helst
    Senast redigerat av Timtimtim den 2013-02-25 klockan 20:37.

  13. #33
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Har faktiskt beställt en, borde dyka upp när som helst
    Du kommer inte att bli besviken, den är grym!

  14. #34

    Standard

    Vad jag förstår så kan man använda sig av sina FPV brillor till Hubsan FPV, bara hoppas att det funkar med fatsharken.
    Hughes 500 MD 5 Blads 90 Heli
    Raptor 30/50 hybrid


    + en hel del annat skit på hyllorna.

  15. #35

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PinDuke Visa inlägg
    Du kommer inte att bli besviken, den är grym!
    Det hoppas jag inte! får väl köpa fpv prylar till den också

  16. #36
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ryssen Visa inlägg
    Vad jag förstår så kan man använda sig av sina FPV brillor till Hubsan FPV, bara hoppas att det funkar med fatsharken.
    Om sändaren har AV-ut skall det inte vara några problem. Däremot tror jag inte att du kan använda mottagaren i Fatsharken för att ta emot signalen.
    Har för mig att jag läst någonstans att frekvensuppsättningen inte är samma som till Airwave.

  17. #37

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Finns även hubsan x4 utan fpv som kostar 250kr
    Var köpte du din ? Ska nog skaffa en sån för inomhusflygning med FPV iaf då en helikopter är så svår att precisionsflyga i små utrymmen. Dessutom blir det problem med antennen då rotorn sitter i vägen på en helikopter.

    Har läst på lite mer och det verkar som den faktiskt orkar med endel extra vikt, t.om. någon som har satt fast en 5.8Ghz Klöver antenn på !

    *edit* Beställde en sån nu för det priset. Billigt och bra.
    I denna tråd hittar man info.
    http://www.rcgroups.com/forums/showp...07&postcount=2
    Senast redigerat av Copterdude den 2013-02-27 klockan 12:42.

  18. #38
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Var köpte du din ? Ska nog skaffa en sån för inomhusflygning med FPV iaf då en helikopter är så svår att precisionsflyga i små utrymmen. Dessutom blir det problem med antennen då rotorn sitter i vägen på en helikopter.


    Har läst på lite mer och det verkar som den faktiskt orkar med endel extra vikt, t.om. någon som har satt fast en 5.8Ghz Klöver antenn på !
    Här skulle jag tro:
    http://www.banggood.com/Wholesale-H1...r-p-59211.html

    Passa på att köp paketet med 5 st extra accar också.
    Med originalaccen har jag ca 8.5 min flygtid och med dessa ca 10 min.
    http://www.banggood.com/Wholesale-5-...y-p-63732.html

  19. #39

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PinDuke Visa inlägg
    Här skulle jag tro:
    http://www.banggood.com/Wholesale-H1...r-p-59211.html

    Passa på att köp paketet med 5 st extra accar också.
    Med originalaccen har jag ca 8.5 min flygtid och med dessa ca 10 min.
    http://www.banggood.com/Wholesale-5-...y-p-63732.html
    Dessvärre är batterierna slut på den sidan. Står att dom kommer inom 15 dagar. Gratis frakt så man kan iof beställa en gång till utan att förlora fraktkostnad så att säga.

  20. #40

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Var köpte du din ? Ska nog skaffa en sån för inomhusflygning med FPV iaf då en helikopter är så svår att precisionsflyga i små utrymmen. Dessutom blir det problem med antennen då rotorn sitter i vägen på en helikopter.

    Har läst på lite mer och det verkar som den faktiskt orkar med endel extra vikt, t.om. någon som har satt fast en 5.8Ghz Klöver antenn på !

    *edit* Beställde en sån nu för det priset. Billigt och bra.
    I denna tråd hittar man info.
    http://www.rcgroups.com/forums/showp...07&postcount=2
    Ser att du hittade själv köpte min från banggod + 5pack batterier beställde i slutet av januari men inget har dykt upp än!

Liknande ämnen

  1. Nano!
    Av Jode i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-03, 04:42
  2. BOOMERANG NANO - Byggtråd.
    Av petera38 i forum Byggdagboken
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-10-22, 11:43
  3. Nya Ultra Nano Blade µSR
    Av Sigun i forum Helikopter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-01, 16:57
  4. Mottagare Webra Nano S6
    Av Plura i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 08:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •