Reklam

 
Sidan 5 av 24 FörstaFörsta 1234567891015 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 474

Ämne: Goa flygställen runt Göteborg sökes.

  1. #81

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Kan ju lägga till att det inte blir den första utomhus tävlingen för den blir i Habo den 23e lite närmare för er gbgare
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  2. #82

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Kan ju lägga till att det inte blir den första utomhus tävlingen för den blir i Habo den 23e lite närmare för er gbgare
    Då är det ju eurovision. Så då kan jag ej

  3. #83

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Då är det ju eurovision. Så då kan jag ej
    Vi kan säkert fixa en kanal på 5,8 GHz bandet och sända Eurovison på.😜
    Vi drar igång en iPad med Eurovisonskanel på och ställer en quad med fpv framför som sänder på en egen kanal. Då kan man efter sitt race bara byta kanal och återgå till Måns å de andra skönsjungande deltagarna.
    Bra va? Då är du med eller?

  4. #84

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    He he kul grej. Fast det är 50 års kalas den 23e Där jag ska sitta och mobba storebror när han tycker att alla bidrag är skit och folk har dålig smak.

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Vi kan säkert fixa en kanal på 5,8 GHz bandet och sända Eurovison på.
    Vi drar igång en iPad med Eurovisonskanel på och ställer en quad med fpv framför som sänder på en egen kanal. Då kan man efter sitt race bara byta kanal och återgå till Måns å de andra skönsjungande deltagarna.
    Bra va? Då är du med eller?

  5. #85

    Standard

    Hej Steflo!
    Vi kommer för det mesta hålla oss på facebook gruppen men ifall vi hittar sköna ställen att vara på så delar vi självklart med oss utav detta. Förhoppningsvis kommer vi också kunna anordna träffar och när/om det händer så lägger vi också upp detta här. jag har också startat en tråd här på sidan "quadcopter göteborg" för facebook gruppen

  6. #86

    Standard

    Så där ja, nu har jag börjat plocka ihop min Blackout igen. Senste uppdateringen är en powerOSD från QuadRevo. Ser lovande ut, nu gäller det bara att få ihop allting innanför skalet. Känns som om det blir mindre utrymme för varje gång.

  7. #87

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Så där ja, nu har jag börjat plocka ihop min Blackout igen. Senste uppdateringen är en powerOSD från QuadRevo. Ser lovande ut, nu gäller det bara att få ihop allting innanför skalet. Känns som om det blir mindre utrymme för varje gång.
    Byggde om min i helgen, jag med. så nu äntligen har jag cppm med telemetri till Taranisen. Nu gäller det bara att få till tuningen med LuxFloat (Pidcontroller 2) på nazen, men LuxFloat låter ju så mycket coolare. Provade en vända efter jobbet idag men ca 10-12m/s var ju inte optimalt för att få den inställd rätt. Måste ställa ner alla värden, inkl rate. Jisses va den va på hugget. Testade en flip men Blackouten gjorde 2 eller 3 varv istället för ett varv. Jag hann inte se. Provar igen imorgon.

  8. #88

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Filip Kesselbacher Visa inlägg
    Hej Steflo!
    Vi kommer för det mesta hålla oss på facebook gruppen men ifall vi hittar sköna ställen att vara på så delar vi självklart med oss utav detta. Förhoppningsvis kommer vi också kunna anordna träffar och när/om det händer så lägger vi också upp detta här. jag har också startat en tråd här på sidan "quadcopter göteborg" för facebook gruppen
    Låter bra. Hör av Er så får vi köra en vända vid tillfälle.

  9. #89

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Vad har du för rate. Jag har 0.35 tycker min är tok slö på flips men den är ändå stissig runt mitten med 0.65 expo.
    Har kört lux i ett par veckor nu och är nöjd med det. Tpa gör ingenting där så man måste ställa pid efter att inte få oscilationer på max. får du problem med tuningen så verkar det nästan alltid vara yaw p och d framförallt d som är problemet, ett. Jag kör d4 istället för D 50 eller vad nu standard är.
    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Byggde om min i helgen, jag med. så nu äntligen har jag cppm med telemetri till Taranisen. Nu gäller det bara att få till tuningen med LuxFloat (Pidcontroller 2) på nazen, men LuxFloat låter ju så mycket coolare. Provade en vända efter jobbet idag men ca 10-12m/s var ju inte optimalt för att få den inställd rätt. Måste ställa ner alla värden, inkl rate. Jisses va den va på hugget. Testade en flip men Blackouten gjorde 2 eller 3 varv istället för ett varv. Jag hann inte se. Provar igen imorgon.

  10. #90

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Rate hade jag på 1,30. I PidController1 hade jag 1,20 och tyckte jag kunde rappa upp den lite i PC2 men det var inte rätt.

  11. #91

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Okej men då kanske jag ska testa på 0.5 så kanske jag vågar att göra rollar och flippar på gräsklippare höjd

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Rate hade jag på 1,30. I PidController1 hade jag 1,20 och tyckte jag kunde rappa upp den lite i PC2 men det var inte rätt.

  12. #92

    Standard

    Jag kör just nu med luxfloat och PIDS från BorisB. Visserligen är hans värden för 5x45 bullnose, 2300kv och 4S. Men de funkar rätt ok. Däremot känns det som om det vobblar en del runt 75% + gas...har inte riktigt våga pusha. (Min setup: 6x45, 1960kv samt 3S)

    BorisB pids:
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/...018-4-2015.jpg

    Resten av hans uppsättning:

    Naze32:
    RC rate 1.0
    RC Expo 0.65
    looptime 1200
    oneshot125

  13. #93

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Jag kanske skulle kollat Boris pids innan jag började. Det som skiljer mest är hans looptime. Bra hittat Kronblom. Får testa att ändra min looptime å se vad som händer.

  14. #94

    Standard

    Värt att påpeka är att boris numera flyger med cleanflights testversion. Där TPA fungerar på pid1&2.

  15. #95

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Värt att påpeka är att boris numera flyger med cleanflights testversion. Där TPA fungerar på pid1&2.
    Japp. Det finns en hel del olika setups därute, så man får se dessa som en bra startpunkt.

  16. #96

    Standard

    Vet inte ifall någon i tråden sagt detta redan men det finns tydligen en fpvbana vid gunneboslott i Mölndal.

  17. #97

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Filip Kesselbacher Visa inlägg
    Vet inte ifall någon i tråden sagt detta redan men det finns tydligen en fpvbana vid gunneboslott i Mölndal.
    Jag har haft mina funderingar om att testa där. Kan du specificera "fpv-bana"?

  18. #98

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Filip Kesselbacher Visa inlägg
    Vet inte ifall någon i tråden sagt detta redan men det finns tydligen en fpvbana vid gunneboslott i Mölndal.
    Har Du vägbeskrivning till denna bana?

  19. #99

    Standard

    Tänkte ut o köra lite imorgon strax efter lunch här i ruddalen, någon som är i krokarna och vill köra?

  20. #100

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Arfide Visa inlägg
    Tänkte ut o köra lite imorgon strax efter lunch här i ruddalen, någon som är i krokarna och vill köra?
    Absolut. Så länge det inte regnar är jag på.
    Hur funkar antennerna?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •