Reklam

 
Sidan 2 av 11 FörstaFörsta 1234567 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 220

Ämne: Byggtråd Dj Wookong multirotor

  1. #21

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    494
    Jobb
    lokförare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

    Standard

    Det är lungt Tommy... vi löser detta tillsammans...

  2. #22

    Standard

    Ser jäkligt bra ut Tommy!!! verkar ju funka riktigt fint på "Äkel quadden"
    Själv har jag byggt klart min. Bara ställa in allt i datorn sen blir det maiden. Fast de är lite jag undrar över ang monteringen och vad man ska skriva in för siffror i rutorna IMU X Y och Z och GPS X Y och Z. Min IMU sitter precis i mitten av hexan och gps:en på stolpen sitter bakom på bom 4. Se bild
    Dags o träffas o flyga snart Tommy.. Köper Lasse en kan ju han oxå få vara med
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_7980.jpg 
Visningar:	153 
Storlek:	58,8 KB 
Id:	24569   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_7978.jpg 
Visningar:	161 
Storlek:	69,4 KB 
Id:	24570  

  3. #23

    Standard

    Tack Tokaz.
    Ser ut som att du skall skriva in noll värde på imu ev lite +värde på Z (höjd från cg/vrid punkt)
    Sitter gps antennen bakom imu i färdriktning skall du skriva ett - värde på X & + på Z tex:
    X -9
    Z 13
    På sid 14 i manualen finns en text jag struntade i att läsa. En extra stor "Attention" text:
    You must click [Default] button in first setup parameter,and subsequence firmware upgrade.


    Den kändes vettig att följa efter att provat utan att göra så först...
    (Led lampan skulle jag placerat så den syns inderifrån)
    Och så skall jag tjata på Lasse en gång till

  4. #24

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    494
    Jobb
    lokförare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

    Standard

    mitt paket har anlänt... när ska vi leka?

  5. #25

    Standard

    Tänka sig äntligen kom paketet tog lång tid för att vara ett ems paket nu blir det bygga av

  6. #26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jugg Visa inlägg
    mitt paket har anlänt... när ska vi leka?
    När du vill
    Och grattis till dig med "jompab"

  7. #27

    Standard

    Tack Tommy. Då har jag lite bättre koll. Ska fixa lite mer imorron eller på onsdag. Kul att vi börjar bli några med den här nu. Fredde

  8. #28

    Standard

    Det stämmer att de enheter som sitter bakom CG i färdriktningen ska ha ett - värde. På höjden är det däremot tvärt om. Om tex din gps sitter 10 cm upp från CG ska Z-värdet vara -10.

  9. #29

    Standard

    Jag flyger också med DJI Wookong. Kör med en Droidworx AD8 HL. Det är bra att det börjar bli några användare så vi kan utbyta erfarenheter här.

  10. #30

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Henrik_S Visa inlägg
    Det stämmer att de enheter som sitter bakom CG i färdriktningen ska ha ett - värde. På höjden är det däremot tvärt om. Om tex din gps sitter 10 cm upp från CG ska Z-värdet vara -10.
    Så ologiskt så jag såg det inte förrän nu när jag tittade noga... men så rätt. Tack Henrik!.
    Jag skall pröva att byta gps´s värde på min...
    Tokaz gör rätt (och inte som mig)
    Senast redigerat av TommyzT den 2011-11-24 klockan 06:58. Anledning: ja lite förtydligande text..

  11. #31

    Standard

    Jaha då fick man lite tid över ikväll för att se om man kunde göra det sista. Då får jag inte fram manualen Försökt på 2 datorer samt en kompis som prövat på sin och han får inte heller fram den, så nått konstigt är det. Ledlampan ska flyttas. Satte den där bara när jag drog alla kablar innan jag fick photoship one riggen. Hendrik..har du laggt upp nån film på din? Mvh Fredde

  12. #32

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tokaz Visa inlägg
    Jaha då fick man lite tid över ikväll för att se om man kunde göra det sista. Då får jag inte fram manualen Försökt på 2 datorer samt en kompis som prövat på sin och han får inte heller fram den, så nått konstigt är det. Ledlampan ska flyttas. Satte den där bara när jag drog alla kablar innan jag fick photoship one riggen. Hendrik..har du laggt upp nån film på din? Mvh Fredde
    Det verkar vara DJI som laddat upp en felaktig PDF. Läste på annat håll att den inte funkar för andra heller. Stod något om det i den här tråden tror jag.

    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1486386

    Ni kanske redan varit inne i den. Det är i alla fall en tråd som börjar bli väldigt lång men där har det mesta kring Wookong-M disskuterats så om man inte få hjälp någon annanstans kan man alltid göra en sökning i den tråden efter sitt problem och hoppas på det bästa.

    Har inte fixat någon film än men har tänkt att ta några bilder på den och ladda upp. Är på resande fot nu men kan ladda upp några bilder här när jag är hemma igen. Vad har ni andra som kör Wookong för riggar?

  13. #33

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    494
    Jobb
    lokförare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

    Standard

    har manualen hemma, men vet inte hur jag skulle kunna ladda upp den...

  14. #34

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Trodde att jag skulle ha hunnit få min ram utskuren nu men århundradets magsjuka satte stopp för det :/

    Får se om jag lyckas leverera material till firman innan helgen.

    Snart så kan man vara med och leka dock

    Nu kanske ni hinner reda ut problemen med manualen också innan jag skall fixa med den hehe

  15. #35

    Standard

    Nu funkar manualen iaf Fast jag känner mig jätte osäker ang setupen på den här. Tyckte MK:n var rena barnleken och ställa in och börja flyga med. Failsafe och vilken % fattar jag nada om. Nää ett wookong meeting snart tycker jag Fredde

  16. #36

    Standard

    Tokaz
    det hakar jag gärna med på ett wookong meeting satt och läste tills jag somade i går men vart bara lite klokare

  17. #37

    Standard

    Nu har jag testat min iaf Gick ju rätt bra när man väl började pilla med programmet. Flög faktiskt jäkligt bra oxå,drog lite höger med 3 klick på trimmen och den var stabil som in i!!! Men när jag slog i ATTI så sjönk den en bra bit för att sedan hålla höjden kanon. Är det bara att höja gainen då? Fredde

  18. #38

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tokaz Visa inlägg
    Nu har jag testat min iaf Gick ju rätt bra när man väl började pilla med programmet. Flög faktiskt jäkligt bra oxå,drog lite höger med 3 klick på trimmen och den var stabil som in i!!! Men när jag slog i ATTI så sjönk den en bra bit för att sedan hålla höjden kanon. Är det bara att höja gainen då? Fredde
    Det låter konstigt det där med att den sjönk för att sedan hålla höjden. Slog du över från MANUAL till ATTI eller från GPS till ATTI?

    När vi är några som börjar få upp våra Wookongs i luften skulle ett meeting vara skoj. Beror ju på var folk befinner sig iofs. Själv håller jag till i Göteborg.

  19. #39

    Standard

    Får fasiken inte failsafen att funka. Har ställt ändlägen så att i läge 1 är den i normal och läge 2 atti och läge 3 gps atti och i programmet så lyser dom blått,men när jag fimpar sändaren så står den kvar i samma läge man var i? Nån som har koll vad att göra? Fredde
    Senast redigerat av Tokaz den 2011-11-24 klockan 21:35.

  20. #40

    Standard

    Oj såg inte du svarat Henrik, Slog över från manuel till atti

Liknande ämnen

  1. Wookong hjälp!
    Av Defuncta i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2013-02-19, 13:19
  2. Wookong M POI
    Av beetle i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-11-26, 19:50
  3. Wookong-M kontaktproblem
    Av Jode i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-06-27, 12:28
  4. Wookong .... Problem..
    Av Perka76 i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-01, 20:31
  5. DJI Wookong vs MK
    Av Impulze i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-11, 21:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •