Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Operation ombyggnad ZMR250

  1. #1

    Standard Operation ombyggnad ZMR250

    Då var det dags, ombygget tog längre tid än väntat då jag fick ta isär allt igen och flytta om armarna till rätt position, då jag tog av dem var maskinen rättvänd och när jag monterade allt låg den uppochner =)

    En styck spacer monterad, hålen var inte rätt så dem fick jag borra upp. Även "race-leds" monterades samt en ny PDB.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2015-04-10 05.28.04.jpg 
Visningar:	193 
Storlek:	88,4 KB 
Id:	51711

    Ser bättre ut än kabelhärvan innan iaf.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2015-04-10 06.17.12.jpg 
Visningar:	164 
Storlek:	65,4 KB 
Id:	51712

    Funderade länge på om jag skulle montera in ESC´erna i kroppen pga kylning, men det fick bli det iaf. Fick kapa bort en del krympslang från mina Emax för att de skulle passa då kondingen låg i vägen.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2015-04-10 06.39.54.jpg 
Visningar:	148 
Storlek:	65,8 KB 
Id:	51713

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2015-04-10 07.27.20.jpg 
Visningar:	140 
Storlek:	58,8 KB 
Id:	51714

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2015-04-10 09.06.34.jpg 
Visningar:	174 
Storlek:	57,8 KB 
Id:	51715

  2. #2

    Standard

    Jag verkligen älskar detta forum, man får så jävla mycket feedback på saker man lägger upp.. not! =)

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Landin81 Visa inlägg
    Jag verkligen älskar detta forum, man får så jävla mycket feedback på saker man lägger upp.. not! =)
    Tror inte det är så många som går in och kollar i den forumdelen där du lagt denna, du skulle lagt den i kategorin "quad" där det är betydligt mer aktivitet

    Förövrigt är det riktigt snyggt gjort där med escs, passar ju som handen i handsken där! Du råkar inte ha någon bättre bild på slutresultatet, ser lite "blurrigt" ut på dina!

    Har själv en ZMR som jag väntar på lite custom ramdelar till för ett eget ombygge
    TBS Discovery m. gimbal för finflygning, ZMR250 för fulflygning

  4. #4

    Standard

    Trodde folk läser "nya inlägg" och struntar i vart de ligger så är det på många andra forum, men har märkt att detta forum inte riktigt är som alla andra

    Jo då, skall fixa en bättre bild.. vad har du köpt för ramdelar? Varit lite sugen på lutade motorer ett tag
    Skywalker 1900
    Bixler 2
    FX-61
    Zmr250 x2
    Diatone White Sheap

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    72
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    IT Pro
    Klubb
    Lindsdals Radioflygklubb - Kalmar

    Standard

    Snyggt jobb landin!

    Har gjort liknande grejer på min zmr med lite leds etc.

    Behöver någon spacerkits, lutande fästen etc kan man hojta till...

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Landin81 Visa inlägg
    Trodde folk läser "nya inlägg" och struntar i vart de ligger så är det på många andra forum, men har märkt att detta forum inte riktigt är som alla andra

    Jo då, skall fixa en bättre bild.. vad har du köpt för ramdelar? Varit lite sugen på lutade motorer ett tag
    Problemet är att det visas så få nya inlägg, det går så snabbt innan en post försvinner från den listan

    Bra! Största förändringen blir när jag får Overcraft PDB4. Har även ny topplatta från eAk påväg, så jag kan montera gopro lite mer skyddat där ccd-kameran idag sitter. Sen bara lite andra småsaker som ska ändras från ursprungsbygget

    Tror inte jag kommer köra på lutade motorer, har hört lite rykten om att yaw och roll blandas ihop då vid vissa rörelser. Men kanske bara är blaj jag vet inte
    TBS Discovery m. gimbal för finflygning, ZMR250 för fulflygning

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •