Reklam

 
Sidan 46 av 65 FörstaFörsta ... 36414243444546474849505156 ... SistaSista
Resultat 901 till 920 av 1295

Ämne: 3d-skrivare

  1. #901

    Standard

    @Simon
    Hade du löst problemet med att dina delar fick en "midja" den första biten? Jag håller på att ordna lite inställningar på min skrivare efter att den åkte i backen och nu får allting en midja de första 10mm.

  2. #902

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    @Simon
    Hade du löst problemet med att dina delar fick en "midja" den första biten? Jag håller på att ordna lite inställningar på min skrivare efter att den åkte i backen och nu får allting en midja de första 10mm.
    Det blev inget denna gång, vet inte om det beror på det nya styrkortet eller om nått blivit rakt när jag flyttade maskinen förmodligen flytten som lagade maskinen.

    Kolla vinklarna på z axeln inbillar mig att min va sne

    Skickats med min Texas TI99 4A
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #903

    darkling76s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    235
    Jobb
    Engineer /3d artist
    Klubb
    Älmhults rc klubb

    Standard

    Hejsan!
    Kolla in denna alla 3d-printare
    En helt ny teknik från ARBURG med vanligt granulat i tratten(25kr/kg).
    Bygger skarpa detaljer för produktion typ injection mould och utan support.
    Finns att se på mässor nu.
    Riktigt coolt
    http://www.arburg.com/en/solutions/freeformer

  4. #904

    Standard

    Jag har ännu inte lyckats väl med någon bridge of torture och jag undrar om det beror på skit i extruderhuvudet. Nu är det nästan så att alla överhäng blir misslyckade, som om plasten inte hinner ut i tid. Jag kan skriva ut större sammanhängande solida delar men när det blir överhäng blir det nästan alltid dåligt.

    Finns det några generella tips på hur man förbättrar just överhäng? Öka temperaturen på extrudern, nu är den på 205grader vilket känns ganska högt?

  5. #905
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Vilket material printar du med? Temperaturen beror ju helt på material och leverantör.

    Mina printar blir helt okej, jag har dock problem med att köra flera saker samtidigt, det blir spindelväv mellan vilket tömmer extrudern och när den börjar igen kör den tomt i kanske 3cm innan ny plast kommer. Någon som har bot på det? Mer retract kanske är svaret...
    Superhero

  6. #906

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Mina printar blir helt okej, jag har dock problem med att köra flera saker samtidigt, det blir spindelväv mellan vilket tömmer extrudern och när den börjar igen kör den tomt i kanske 3cm innan ny plast kommer. Någon som har bot på det? Mer retract kanske är svaret...
    retract brukar vara lösningen för mig, MEN kör man med Cura som jag ofta gör så händer det väldigt ofta att den struntar i att retracta trots att jag ställt in den på ca 1mm med slice3r funkar retract betydligt bättre men en del annat som inte blir lika bra istället.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  7. #907
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Slic3r har ju en extra matning också om man har förflyttat en bit. mer inställningar men cura arbetar generellt bättre. retract på 2.5mm som är std i cura hjälper mig föga verkar det som. Får testa mera helt enkelt.
    Superhero

  8. #908

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    jag kör med 3-5mm beroende på tråd
    en billig tråd jag har rinner ju ur munstycket under transport måste retracta 5 mm med den.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #909

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Vilket material printar du med? Temperaturen beror ju helt på material och leverantör.
    Jag kör med ABS som jag har köpt från både Solidoodle och den danska killen på eBay (länkar här i tråden). Kajaken har en likadan printer med ABS från samma ställe och han klarar av överhäng mycket bättre.

  10. #910

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    jag har heller inte fått till överhäng , har testat olika hastigheter m.m men inga bra resultat.
    dock har jag inte gjort nån tortyrbro och ägnat mig åt trimning, har kört med massa supportmaterial istället och så bra som möjligt konstruera så jag slipper det, men vore nice om man fick till det
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  11. #911
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Jag kör med ABS som jag har köpt från både Solidoodle och den danska killen på eBay (länkar här i tråden). Kajaken har en likadan printer med ABS från samma ställe och han klarar av överhäng mycket bättre.
    ABS kör jag alltid på minst 225grader
    Superhero

  12. #912
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Min funkar bra med överhäng och bryggning. Denna är körd på det hållet den står nu helt utan support och är ihålig. Dock med brim.

    Superhero

  13. #913

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    ser ju bra ut. får inte till mina överhäng alls. eventuellt kommer snart någon bild på mina resultat.

    om jag går under 220 grader så separerar en del av mina lager funkar inte alls då .
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  14. #914

    Standard

    Tack, ddå ska jag testa att öka. Det borde ju rimligtvis göra den mer lättflytande.

    Sen är det två andra problem jag har. Dels är det att mina delar får en "midja" de första 7-10mm. Det är som om objektet krymper ihop i början. Exempelvis om jag ska skriva ut en cylinder med samma diameter hela vägen. Då blir den lite smalare längst ned. From 7-10mm upp så är objektet som det ska.

    Sedan så blir det lite trådigt på två av delarnas sidor. Två är fina och släta men de andra två ser trådiga ut, se bilderna. Vad kan detta bero på? Min gissning är att jag måste kolla bandspänningen igen. Den har ju åkt i backen en gång och det förstörde nog en hel del inställningar.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0270.jpg 
Visningar:	118 
Storlek:	44,2 KB 
Id:	41552
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0273.JPG 
Visningar:	116 
Storlek:	123,4 KB 
Id:	41553

    Ett problem är att det är så körigt nu så jag har tappat lite motivation avseende felsökning så om någon har idéer upskattas det jättemycket. Tackar Henke för tipset på högre temp, ska testa det och köra bridge igen.

  15. #915

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    helt klart tror jag högre temp kommer göra skillnad då smälter lagren ihop bättre
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  16. #916
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Jag kan ju säga att min maskin är inte optimerad än. Jag byggde ihop den, fick igång den sen har jag kört på. Glapp här och där men ändå har kvaliteten på mina bitar ökat i takt med jag printar. Mycket ligger i saker runt om och utanför hårdvaran.

    Jag skall ta mig an projektet att stabilisera och snygga till min maskin ganska snart. blir spännande att se resultatet efter det.
    Superhero

  17. #917

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    helt klart tror jag högre temp kommer göra skillnad då smälter lagren ihop bättre
    Men det intressanta är att jag hade samma temp innan utan det här problemet... hmm, ska iofs ändå testa högre temp och se vad som händer.

  18. #918

    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    172
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Bjärred

    Standard

    2013-10-22 vågade jag fråga om någon här kunde 3D-a en grej åt mig och erbjöds då generöst att mot A$125 få en specialdesign av en låda. Jag hade för mig att det finns en hel del att ladda ner, så ny specialdesign kan vara en överloppsgärning. Nu är jag åter här och frågar om nedanstående länk kan få någon att hjälpa mig med en annan låda:
    http://wiki.openpilot.org/download/a...1399000&api=v2

  19. #919


    RCFF - Administratör
    kjnis avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    1 791
    Klubb
    Östersunds Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bjerred Visa inlägg
    2013-10-22 vågade jag fråga om någon här kunde 3D-a en grej åt mig och erbjöds då generöst att mot A$125 få en specialdesign av en låda. Jag hade för mig att det finns en hel del att ladda ner, så ny specialdesign kan vara en överloppsgärning. Nu är jag åter här och frågar om nedanstående länk kan få någon att hjälpa mig med en annan låda:
    http://wiki.openpilot.org/download/a...1399000&api=v2
    Hej, printar en i natt - bilder på den i morgon. Så kan du avgöra om du tror den blir OK...

    MVH
    Kjell Nilsson

  20. #920

    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    172
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Bjärred

    Standard

    Kjell, det var andra takter!! Härligt med hjälpsamma forumkompisar.

    Lars

Sidan 46 av 65 FörstaFörsta ... 36414243444546474849505156 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •