Reklam

 
Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 103

Ämne: Ny Futaba T14SG med telemetri

  1. #41

    Standard

    Någon som vet om det finns någon sensor för att mäta hur många ampere elmotorn drar?

  2. #42

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Hej,

    Alla sensorer som finns inbyggt i mottagaren och de som kan kopplas in externt via S.Bus2 finns listade här:
    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...l=1#post291978

    Voltmätningssensor finns antingen via mottagarens egen kontakt för detta eller via en extern sensor. Strömmätningssensor verkar inte finnas?
    Men om T14SG har stöd för alla sensorer och om alla sensorer finns att köpa än vet jag inte.

    /Bo

  3. #43
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  4. #44

    Standard



    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  5. #45

  6. #46

    Standard

    Har också tankat ner den för lite lättläsning
    Börjar vara dags fundera på om man ska beställa trots allt....
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  7. #47

    Standard

    Nu väntar man bara att den ska dyka upp i lager hos Minicars.
    http://webshop.minicars.se/Welcome/D...ID=360&pid=450
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  8. #48

    Standard

    Mid December... heter det ju "överallt", är väl tänkt som årets julklapp
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  9. #49

    Standard

    Tur att man har varit snäll i år
    Ligger nog en T14SG under granen bara man nu orkar släpa in den där j.... granen.
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  10. #50

    Standard

    Ja, nu verkar det som den dök upp på hemmaplan häromdagen också...

    http://www.aircpro.com/airc/homepage...ID=4947-082254

    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  11. #51

    Standard

    En Futaba T14SG på väg till min adress.
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  12. #52

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Din lyckost! Sen vore det kul med en recension av radion

    /Bo

  13. #53

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr X Visa inlägg
    En Futaba T14SG på väg till min adress.
    Samma Få se hur lång tid det tar med julposten bara...
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  14. #54

    Standard

    Jaha, det brukar gå undan från aircpro...
    Julpysslet räddat för min del iallafall, tar väl ett tag att flytta över alla modeller... Och ska skippa de där extra antennerna som hängt bak på min gamla radio
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	121217F14SG.jpg 
Visningar:	186 
Storlek:	101,3 KB 
Id:	35101  
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  15. #55

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 181
    Klubb
    Östersunds modellflyg klubb

    Standard

    Hej Fingrade på en idag hos Östersunds modell hobby och den kändes robust och bra genomtänkt
    Blir lite sugen att skaffa en

    MVH K-Å
    MVH Kjell-Åke Skoog
    Ordförande RCFF 2023/2025.

  16. #56

    lennart wiklunds avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    274
    Jobb
    taxiförare,modellflygare
    Klubb
    Åre molanda flygförening

    Standard

    Blir nog en sådan åt mej nu... Min ff9 är rejält sotig,skall in på Modellhobby i Östersund i morgon..... Kanske tomten kommer tidigt!!!
    Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
    samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
    Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

  17. #57

    Standard

    Första intrycken kan ju recenseras:
    Den kom i A utförande så det blev till att räta ut rasterblecket. Det var lite mer skruvande än tidigare; ta loss sidogummina, de vanliga 4 skruvarna, plus två "nya" insexor vid antennfästet.
    Efteråt skulle spakfjädrar justeras, och rekommenderar inte nyklippta naglar... Fick inte loss ena bakgummit och ville inte ta till verktyg så öppnade bakstycket en gång till...
    Kortläsaren är uppdaterad så det var inga problem trycka i SDHC, fast den använder fortfarande bara (bara, hmmm...) 2Gb till modellminnen.
    Resten känns bekant från 8:an men den har 8FGS:s längre slajdar på baksidan och de känns mindre tröga också.
    Antennen är fortfarande på utsidan men något kortare.
    Denna kom med 5cells 1800NiMh men en hållare följde med för ett LiFe pack, men då får inte laddaren/laddporten användas.
    8an hade ju pipinställningarna under system (SYS), här finns de kvar men varningar ställs in under modellminne (LNK - WARNING) Det underliga är att hit har man lagt batterivarningen (borde varit global, under SYS tycker jag)... Fast enl. manual ändras den automatiskt för alla modellminnen om man byter acktyp/volten för varningen. (går ställa mellan 5-7.4V, std 5.6 för NiMh)
    Nytt här är att vibrator kan aktiveras för att larma (detsamma gäller för timer:arna)
    LNK-FREQUENCY heter numera SYSTEM, inte att förväxla med SYS.
    S1 är det fortfarande ingen? som vet vad det betyder, men den går inte använda till att låsa skärmen eller hoppa till huvudskärmen längre, i stället är det knapptryck på HOME/EXIT som gäller.
    Andra nya är MENU/MON som vid långt tryck tar en till USER MENU och kort tryck till SERVO-skärmen.

    Ok, och den binder snällt till kinesmottagarna och S-FHSS-mottagare, slog mej att jag inte testat FASSTest-mottagaren som följde med ännu... :-P

    Edit: Sen var det dags testa flyga:
    http://www.youtube.com/watch?v=tubFOheceiQ

    Kopierade modeller mha SDkort och 8:an hade inga problem med 2Gb medan 14 hängde sej av o till när den skulle läsa eller kopiera. Fick iaf lagt modeller i dess internminne så man kunde lägga på nytt kort, SDHC, som det inte var några problem med. Flygtest med tri o äldre KK så trim stämde inte (kan ha varit kortet och/eller kylan) men inställningarna fungerade fö. rätt av.
    Senast redigerat av numnutchris den 2012-12-18 klockan 14:19.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  18. #58

    Standard

    Min kom också som A men med ett extra rasterbleck bara att byta till H.
    Radion står nu på laddning men lite fick man känna på den före och den passade mina händer perfekt.
    Känns stadigare i handen än den gamla T8FG p.g.a baksidans utformning så jag är nöjd med mitt köp så här långt.

    Rasterblecket ska bytas bara dagens snöröjning är avklarad.

    pst tomten det blir ingen gran i år så hoppa över mig för jag har redan öppnat mitt paket.
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  19. #59

    Standard

    Så var paketet öppnad och radion redan skruvad i bitar



    Nytt rasterbleck så nu blev den en hell-radio.
    På bilden sitter fortfarande det gamla rastret kvar.



    Radion klar och gasen är mjuk utan hack

    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  20. #60

    Standard

    Tänkte säja passa på ställ in spakfjädrarna med chassit av men så har du ju redan skruvat ihop den...
    Med klippta naglar var det lite bökigt få av gummina så skruvade isär min en gång till...
    Hur gick det för dej att flytta modeller? Min 14 var ju inte så pigg på att läsa 8ans kort medan det nya, formatterade i 14, är problemfritt.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Liknande ämnen

  1. Futaba T14SG telemetriproblem
    Av Zazzu i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-01-07, 16:50
  2. Telemetri i Turnigy
    Av DTL i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-08, 12:48
  3. Telemetri
    Av tedeman1998 i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-10-21, 19:50
  4. Quanum telemetri V2.2(HK)
    Av Jode i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-07, 00:23
  5. spectrum telemetri i flygradio ?
    Av Heda i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-11, 00:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •