Reklam

 
Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 102

Ämne: FPV-Flygare i Göteborg?

  1. #61

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    57
    Jobb
    montör
    Klubb
    tbs disco club

    Standard

    tjena. jag är sugen att damma av prylarna igen , flög senast i somras. bor i gerrebacka. stucke

  2. #62

    Standard

    Vart brukar du flyga stucke?

  3. #63

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    57
    Jobb
    montör
    Klubb
    tbs disco club

    Standard

    jag vill helst flyga på nya ställen så man får ny omgivning att filma men runt göteborg. marstrand, kungälv, .
    jag var på särö och tjolöholm denna veckan.
    https://www.youtube.com/watch?v=B6ktcbC1OZ8

  4. #64

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av stucke70 Visa inlägg
    jag vill helst flyga på nya ställen så man får ny omgivning att filma men runt göteborg. marstrand, kungälv, .
    jag var på särö och tjolöholm denna veckan.
    https://www.youtube.com/watch?v=B6ktcbC1OZ8
    Snyggt!

    Nästa gång du är i Särö så säg till, bor ett stenkast ifrån

  5. #65

    Standard

    Väldigt snyggt! Såg dina klipp från Marstrand, var där och flög häromdagen. Riktigt kul ställe att flyga på runt Marstrands batteri. Som nybliven ägare till en Disco Pro så är jag väldigt nyfiken på din setup

  6. #66

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    57
    Jobb
    montör
    Klubb
    tbs disco club

    Standard

    skall absolut säga till leoR, vet du några andra fina områden i ditt område och bort mot åsa och så? min setup på pro är tbs 900 kv motorer och bullet esc. tbs 4500 mah batterier. jag kör futaba 8 FG super med dragonlink då jag använder 1,3 ghz video med filter från readymade rc och IB crazys klöver och wheel antenner med filter. ja marstrand och koön är fint, vill filma ute på marstrands ön oxå.

  7. #67

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av stucke70 Visa inlägg
    skall absolut säga till leoR, vet du några andra fina områden i ditt område och bort mot åsa och så? min setup på pro är tbs 900 kv motorer och bullet esc. tbs 4500 mah batterier. jag kör futaba 8 FG super med dragonlink då jag använder 1,3 ghz video med filter från readymade rc och IB crazys klöver och wheel antenner med filter. ja marstrand och koön är fint, vill filma ute på marstrands ön oxå.
    Topp!

    Jo det finns några riktigt sköna ställen bort mot Vallda, typ smarholmen och några andra pärlor.
    Bor i Kullavik själv och där finns det en övergiven gård med stor öppen skog som jag brukar utforska.
    Men tror jag ska försöka ta mej ner till tjolöholm, riktigt snyggt där!

    Ska eventuellt iväg med en polare och filma en dykövning på marstrand, kan nog bli riktigt najs.

  8. #68

    Standard

    OK, jag har bara vanlig setup ännu och 5,8 ghz video så är lite försiktig med rangen. Det var dock väldigt lätt att åka iväg lite långt utan att man direkt märkte det då det också var frånlandsvind. Vill utöka rangen men ska nog först satsa på TBS Core Pro som OSD och den kommande Black Boxen först så man har bättre koll på avstånd och batteri. Vilken FC har du och har du någon OSD?

  9. #69

    Standard

    Kul att de finns lite disco pro flygare i närheten.
    Jag har också en och flyger i Kungälv/Göteborg.
    Jag kör EZuhf och 2,4 video.

    Här är en av mina videor:
    http://vimeo.com/99145412

  10. #70

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    57
    Jobb
    montör
    Klubb
    tbs disco club

    Standard

    kanon, vi får pröva dom ngn dag, skall kolla dom på kartan.
    Citat Ursprungligen postat av LeoR Visa inlägg
    Topp!

    Jo det finns några riktigt sköna ställen bort mot Vallda, typ smarholmen och några andra pärlor.
    Bor i Kullavik själv och där finns det en övergiven gård med stor öppen skog som jag brukar utforska.
    Men tror jag ska försöka ta mej ner till tjolöholm, riktigt snyggt där!

    Ska eventuellt iväg med en polare och filma en dykövning på marstrand, kan nog bli riktigt najs.

  11. #71

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    57
    Jobb
    montör
    Klubb
    tbs disco club

    Standard

    jag använder enbart coren som osd, räcker med info för mig. vad är blackbox för något? tbs core pro verkar bra . vad menar du med FC?

    Citat Ursprungligen postat av Lillhagen Visa inlägg
    OK, jag har bara vanlig setup ännu och 5,8 ghz video så är lite försiktig med rangen. Det var dock väldigt lätt att åka iväg lite långt utan att man direkt märkte det då det också var frånlandsvind. Vill utöka rangen men ska nog först satsa på TBS Core Pro som OSD och den kommande Black Boxen först så man har bättre koll på avstånd och batteri. Vilken FC har du och har du någon OSD?

  12. #72

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av stucke70 Visa inlägg
    jag använder enbart coren som osd, räcker med info för mig. vad är blackbox för något? tbs core pro verkar bra . vad menar du med FC?
    Blackboxen lagrar gps info på minneskort, precis som flytrex.
    och låter även core pron använda nazans gps, så inget behov av dubbla gpser längre.
    FC = flightcontroller.

  13. #73

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    57
    Jobb
    montör
    Klubb
    tbs disco club

    Standard

    ja det blir snyggt som reklamfilm. har du tillstånd? såg dina andra filmer, att du vågar flyga över så mycket hav. och marstrand blir snyggt från ovan, fästningen har man aldrig så högt uppifrån innan.

    Citat Ursprungligen postat av Brycke90 Visa inlägg
    Kul att de finns lite disco pro flygare i närheten.
    Jag har också en och flyger i Kungälv/Göteborg.
    Jag kör EZuhf och 2,4 video.

    Här är en av mina videor:
    http://vimeo.com/99145412

  14. #74

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av stucke70 Visa inlägg
    ja det blir snyggt som reklamfilm. har du tillstånd? såg dina andra filmer, att du vågar flyga över så mycket hav. och marstrand blir snyggt från ovan, fästningen har man aldrig så högt uppifrån innan.
    Nej, jag har inget tillstånd, gjorde den åt en vän. Jag hade telefonkontakt med båda chafförer medan jag flög så alla hade koll på läget

    Angående flyg över havet är man ju alltid små nojjig, men man måste lita på sina grejer för att kunna få fräcka bilder.
    Och efter 30-40 problemfria flighter har man svårt att tro att något kan fela.
    MEN givetvis kan vad som helst hända.

    Vi borde sammanstråla med våra discos någon gång. Läckert med lite formationsflygning

  15. #75

    Standard

    Marstrandsklippet var riktigt snyggt och håller med om att det var fräckt att se fästningen så från ovan

    Anledningen till att jag frågar om FC är att min Disco som jag köpte begagnad har Naza M V1 (med V2 programvara) och har ibland stora problem med att starta motorerna, särskilt när jag bytt batteri. Sist jag var i Marstrand så fick jag bara flugit ett batteri, sen fick jag inte igång den igen...

    Hänger gärna på och flyger någon gång

  16. #76

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    57
    Jobb
    montör
    Klubb
    tbs disco club

    Standard

    har ni prövat flyga i formation? jag testade med en annan disco och jag hade assvårt att se honom om man flög med träd mm i bakgrunden , endast mot himmelen såg jag honom. känns som det behövs viss belysning på farkosterna så man ser dom lättare. men man har ju sett många filmer där dom gör det så det skall ju gå. med tillstånd tänker jag mer på att det är känsligt om han använder den i reklamsyfte. men vi borde absolut träffas och flyga. frågan är var och när? känns nästan som det får bli en helgdag på dagen.
    Citat Ursprungligen postat av Brycke90 Visa inlägg
    Nej, jag har inget tillstånd, gjorde den åt en vän. Jag hade telefonkontakt med båda chafförer medan jag flög så alla hade koll på läget

    Angående flyg över havet är man ju alltid små nojjig, men man måste lita på sina grejer för att kunna få fräcka bilder.
    Och efter 30-40 problemfria flighter har man svårt att tro att något kan fela.
    MEN givetvis kan vad som helst hända.

    Vi borde sammanstråla med våra discos någon gång. Läckert med lite formationsflygning

  17. #77

    Standard

    Jag är utomlands och sitter på wifi nu, och ska dra. Får höras senare angående flygningen

  18. #78

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    57
    Jobb
    montör
    Klubb
    tbs disco club

    Standard

    jag har oxå v1 med v2 programvara i. men är det när du armerar motorerna eller när du gasar upp för att lyfta?

    Citat Ursprungligen postat av Lillhagen Visa inlägg
    Marstrandsklippet var riktigt snyggt och håller med om att det var fräckt att se fästningen så från ovan

    Anledningen till att jag frågar om FC är att min Disco som jag köpte begagnad har Naza M V1 (med V2 programvara) och har ibland stora problem med att starta motorerna, särskilt när jag bytt batteri. Sist jag var i Marstrand så fick jag bara flugit ett batteri, sen fick jag inte igång den igen...

    Hänger gärna på och flyger någon gång

  19. #79

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    57
    Jobb
    montör
    Klubb
    tbs disco club

    Standard

    åh ditt ....... blir inte avis alls.
    Citat Ursprungligen postat av Brycke90 Visa inlägg
    Jag är utomlands och sitter på wifi nu, och ska dra. Får höras senare angående flygningen

  20. #80

    Standard

    Flyger ni bara fpv med quadar, eller flygplan också?

Liknande ämnen

  1. verkstad i göteborg
    Av lillefredrik i forum Quad
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-11-14, 07:15
  2. Letar flygare i Göteborg
    Av Fluf i forum Allmänt om flyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-02, 14:44
  3. Hobbybutik Göteborg
    Av Baronen L-A i forum Allmänt och Tips
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 18:34
  4. Depron i Göteborg ?
    Av Funk i forum Elmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-08, 14:00
  5. F3A tävling i Göteborg
    Av Kristian i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 10:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •