Reklam

 
Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Förvaring av vingarna

  1. #1

    Standard Förvaring av vingarna

    Önskar tips om hur ni förvarar era vingar.

    Har du en idé hur man ska förvara vingarna så lägg upp en bild. Saknar en bra förvaring av mina vingar och vet ej om jag ska ha dom hängande i påsar på en vägg eller hängande under taket. Så hur förvarar ni era vingar.
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  2. #2

    Standard

    Att ha dom liggande lite här och där är inget alternativ längre och går bort.
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Har gjort hängare med en liten 3dprint och vprör.

    egentligen ett par rektangulära bitar med ett par 16 - 20mm hål i beroende på vprörstorlek som fanns liggande.
    och sen då stumpar vprör istucket. för tyngre vingar får det bli rundstav i trä.

    Svårt att illustrera med ord

    | --Vinge---
    [====
    | --Vinge--
    [====
    |
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #4


    RCFF - Administratör
    Gasmans avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    540
    Jobb
    Pensionär Tidigare Asset Manager på Västerås
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare
    //Mange

    Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
    Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

    www.strangnasmodellflygare.se

  5. #5


    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 220
    Klubb
    Södertälje modellflygklubb

    Standard

    De största ligger under sängen i sina fodral.

    // Mats W
    Flygsmurfen

  6. #6
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Hyllor utan hyllplan, ta "poolnoodle" eller rörisolering direkt på konsolerna (vi har ingen vaddering här ännu, men principen). Finns på tex Jula för en billig peng.

    Väggskenor x2 av valfri längd
    https://www.jula.se/catalog/bygg-och...gskena-666013/

    Konsol 37-47cm, antal vingar x2
    https://www.jula.se/catalog/bygg-och...konsol-666006/


    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  7. #7

    Standard

    Vadderade och vanliga längre hyllkonsoler fast på väggen. Mycket bra. Kan ha dem högre upp där man ändå inte har något.
    Har inte så själv, har dem stående i ett förråd längs med en vägg, vilket är petigt när man placerad dem så att man inte sticker hål i klädsel pga annan vinges servoarm tex.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gasman Visa inlägg
    Ja där fick man inspiraton som heter duga, tack så mycket.
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Har inte så själv, har dem stående i ett förråd längs med en vägg, vilket är petigt när man placerad dem så att man inte sticker hål i klädsel pga annan vinges servoarm tex.
    Risken att sticka hål i klädseln är stor om dom ligger på varandra eller står mot varandra så därför behöver jag få ordning på dom. Har man bara några små vingar fungerar det säkert att ha dom stående men jag har tydligen bara stora vingar och många vingar.
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  10. #10

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Hur många plan har folk? Jag tycker min hangar har passerat det anständiga men det synes vara en piss i Nilen i jämförelse...

  11. #11

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    jag var hos en nisse för 1 vecka sen ca och köpte lite servon ... han hade hyrt en lokal där han hade hälften av sin hobby samling av flygplan och helikoptrar.... och jag kan säga lokalen vart inte liten säkert på 40-50kvm och den vart proppfylld över hela taket med flygplan och väggarna vart klädda med plan/helikoptrar. och han de en hel del hemma kvar än som han ej hunnit flytta dit ännu...

  12. #12

    Standard

    En två tre fyra typ...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  13. #13
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Flahultarn Visa inlägg
    Hur många plan har folk? Jag tycker min hangar har passerat det anständiga men det synes vara en piss i Nilen i jämförelse...
    Citat Ursprungligen postat av n30 Visa inlägg
    jag var hos en nisse för 1 vecka sen ca och köpte lite servon ... han hade hyrt en lokal där han hade hälften av sin hobby samling av flygplan och helikoptrar.... och jag kan säga lokalen vart inte liten säkert på 40-50kvm och den vart proppfylld över hela taket med flygplan och väggarna vart klädda med plan/helikoptrar. och han de en hel del hemma kvar än som han ej hunnit flytta dit ännu...
    I april fick jag tillgång till min nya lokal, ca 70kvm. Har bara runt 8 plan och 6 helikoptrar ännu, men det är på väg att ordna sig.

    Antalet leksaker man har tillgängligt är direkt beroende av lageryta gånger tid, inget annat...
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •