Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Vad tror ni om den här fpv modellen ?

  1. #21
    rfnoises avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    330
    Jobb
    IT
    Klubb
    Kungsholmen STHLM

    Standard

    Rätt intressant är att den verkar vara gjord att gå sönder "enkelt" så att man lätt får ihop den? Titta på landningen i videon. De verkar också ha rätt tydlig bild över länken, har de också en snurrande kamera som låser på det som bevakas? De filmar som om det vore från något som flög mycket saktare?



    Mvh,
    Calle
    Det går alltid att bygga om och bygga bättre!

  2. #22

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av radioactive Visa inlägg
    Nä, jag tror inte att bilderna är fejkade, US Army (mfl) har använt RC flyg i många år för just underrättelseinhämtning. Förmodligen är det flygplan de använder betydligt bättre än kopian...
    Lasse
    Visst direktstyrda UAVer (mao RC-flyg) har använst sedan Vietnamkriget om inte ännu tidigare, har för mig att det fanns redan under WW2, det fanns iaf radiostyrda vapen då. Bilderna är inte fejkade men de visar en RQ11 och inte modellen, iaf de flesta av dem och det är det som stör mig. Det finns inget annat än möjligtvis de yttre dimensionerna som är samma på den modell som FPVhobby säljer och RQ11. Det är ungefär som att sälja en vattenpistol som har samma former som en Glock men enbart visa bilder på ett riktigt vapen i annonsen.

  3. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av rfnoise Visa inlägg
    Rätt intressant är att den verkar vara gjord att gå sönder "enkelt" så att man lätt får ihop den? Titta på landningen i videon. De verkar också ha rätt tydlig bild över länken, har de också en snurrande kamera som låser på det som bevakas? De filmar som om det vore från något som flög mycket saktare?

    Mvh,
    Calle
    RQ11 är byggd att gå isär i landningen. Ett smart sätt som fördelar kraften vid nedslag utan att någonting går sönder. Sensorerna sitter i mitten av flygkroppen och batterierna i nosen om jag inte missminner mig. Sensordelen kan bytas ut beroende på uppdrag.

  4. #24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av rfnoise Visa inlägg
    Rätt intressant är att den verkar vara gjord att gå sönder "enkelt" så att man lätt får ihop den?
    Mvh,
    Calle
    Såg mer ut som att det blev extra arbete att sätta ihop det igen för att bära den 10m till bilen..
    Han som flyger verkar inte känna till stall och vad det kan ha för konsekvenser..
    mvh Kenny

    Go big, fly fast, be awsome!
    www.youtube.com/kennerdahl
    www.vimeo.com/kennerdahl

  5. #25

    Standard

    Den landar automatiskt och den ska stalla i landingen. Det är som sagt meningen att den ska gå i bitar.

    Men jag skulle inte rekommendera att man provar detta med modellen som säljs av FPVhobby eller nitroplanes (som dessutom säljer den för nästan halva priset).



    EDIT: Fel av mig det verkar vara 20cm mer spännvidd på den som säljs på FPVhobby. Däremot är den som säljs på nitroplanes betydligt mer lik originalet vid ving-/motorfästet.
    Senast redigerat av Boopidoo den 2011-10-06 klockan 10:32.

  6. #26
    radioactives avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    473
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Astronomi, RC-flyg, Multirotorflyg, Radio-DXing
    Klubb
    Fri och obunden skånepåg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Sensorerna sitter i mitten av flygkroppen och batterierna i nosen om jag inte missminner mig. Sensordelen kan bytas ut beroende på uppdrag.
    Ser väl nästan ut som att sensordelen sitter i nosen med öppningar för kameror, eller är det lufthål för batterierna?

    Lasse

  7. #27

    Standard

    Jag hade skrivit tvärtom, sensordelen är i nosen och i mitten sitter batterier.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	RQ-11_Raven_ET.jpg 
Visningar:	168 
Storlek:	73,5 KB 
Id:	23442
    Senast redigerat av Boopidoo den 2011-10-06 klockan 14:00.

  8. #28
    rfnoises avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    330
    Jobb
    IT
    Klubb
    Kungsholmen STHLM

    Standard

    Någon som vet flygtid? Batteriet ser ut att vara i 5000mah klassen?

    Tufft är det iallafall..

    /Calle
    Det går alltid att bygga om och bygga bättre!

  9. #29
    radioactives avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    473
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Astronomi, RC-flyg, Multirotorflyg, Radio-DXing
    Klubb
    Fri och obunden skånepåg

    Standard

    Hade varit kul att ha US Army-versionen och inte kopian. Den verkar vara byggd för hårda tag. Undrar om det är glasfiber eller kolfiber? Kanske titan... Flygtiden var väl 30-60 minuter beroende på last..?

    Lasse

  10. #30

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av radioactive Visa inlägg
    Den verkar vara byggd för hårda tag. Undrar om det är glasfiber eller kolfiber? Kanske titan...
    Om man ska tro Pete på Nitroplanes/Bananahobby är kroppen tillverkad i kevlar.. Fint ska det va sörrö!
    mvh Kenny

    Go big, fly fast, be awsome!
    www.youtube.com/kennerdahl
    www.vimeo.com/kennerdahl

Liknande ämnen

  1. Första modellen, hemmabygge. ESC med 6v BEC?
    Av adolfss0n i forum Elmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-02-26, 23:04
  2. DX8 US modellen
    Av brunettdan i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-12-10, 13:51
  3. Rengöring av modellen
    Av mds i forum Allmänt och Tips
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 19:01
  4. Gissa modellen..
    Av taygher i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 09:38
  5. Hjälp med att klä första modellen.
    Av tronic2000 i forum Allmänt om flyg
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 23:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •