Reklam

 
Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Hobbyking KK2.0 Problem !!!!!!!!!!!

  1. #1

    Standard Hobbyking KK2.0 Problem !!!!!!!!!!!

    Hej ...

    Har nyss satt på det nya kortet från hobbyKing på min tricopter... KK2.0
    Lätt att ställa in och enligt mig ett grymt bra kort

    Ett litet problem bara.. Vid två tillfällen har det stängt av sig under flygning..
    Inte för kul .... Den har armerat av sig !!!! Har film på det om någon e sugen...

    Är det någon annan som haft liknade problem eller har någon lösning på detta????
    För info har jag många timmar flygning med denna tricopter med andra styrkort utan detta problem..

    Vad fan gör vi ???

    //Perka
    scuba76@hotmail.com

  2. #2
    tvbcoms avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    79
    Jobb
    Tekniker
    Klubb
    Ingen

    Standard

    Hej, jag köpte ett KK2 för nån vecka sen, byggde en quad. Aldrig haft nåt problem av de slag som många haft i den här länken:http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1675613 som jag följt från dag 1.
    Om jag inte minns fel finns det fler som haft ditt problem. Förhoppningsvis kommer det snart en uppgradering av mjukvaran.
    Hembyggda multikopters med APM2,5 och nu med Pixhawk/Vrbrain/Revo

  3. #3

    Standard

    Åh, har ett sånt jag med på väg. Skall användas till en tricopter som har allt för många gyron på huvet nu. :-D
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #4

    Standard

    Vill inte måla fan på väggen men vi får hålla koll på detta problem.. Första gången som tur var hände det vid ett test... Ej FPV och hamna i gräs..
    Andra gången var det FPV på en motorcross bana... Tur att ingen var där. Japp repa linsen på min gopro...
    Det har dock gått några accar mellan gångerna.. Så jag har ingen aning om vad som kan vara felet. Max 30-40 sek in i flygningen så inget bör ju vara för varmt heller....

    Kan ju vara fel på mitt kort?

    Jag väntar på ny mjukvara....

    //Perka

  5. #5

    Standard

    Jag får väl rapportera när jag testat med min tricopter. Kan flyga i högre gräs så tar inte skranglet skada vid en krasch. =) Vet inte hur länge det brukar ta att få ett kuvert skickat från HK. Samt vänta på upgrade förstås...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #6

    Standard

    Nu har jag monterat KK2-kortet på tricoptern. Men hur jag än gör så bara piper samtliga tre ESCs (motorerna) PIP PIP PIP eller PIPIPIPIPIPIIPIPPPP hur jag än gör. Det är otroligt störande med det höga pipandet så man kan ju inte ens tänka. Reverserar jag så kan jag inte kalibrera max o min-throttle. Fattar inget mer.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  7. #7
    tvbcoms avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    79
    Jobb
    Tekniker
    Klubb
    Ingen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Nu har jag monterat KK2-kortet på tricoptern. Men hur jag än gör så bara piper samtliga tre ESCs (motorerna) PIP PIP PIP eller PIPIPIPIPIPIIPIPPPP hur jag än gör. Det är otroligt störande med det höga pipandet så man kan ju inte ens tänka. Reverserar jag så kan jag inte kalibrera max o min-throttle. Fattar inget mer.
    På den här länken till RCgroups forum finns det en hel del skrivet om problemet.
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1675613
    Har du uppdaterat till den nya Firmware? Länk finns på ovanstående länk.
    Jag har 2 KK2 och har inte haft några problem alls, men använder flashade ESC så jag kalibrerar aldrig.
    Hembyggda multikopters med APM2,5 och nu med Pixhawk/Vrbrain/Revo

  8. #8
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag har precis provat min Oktokopter i + mod, utan att kortet har ställt till det för mig, fungerade direkt utan någon justering. Visst nu kan jag börja labba med det, men ändå.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  9. #9
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Nu har jag monterat KK2-kortet på tricoptern. Men hur jag än gör så bara piper samtliga tre ESCs (motorerna) PIP PIP PIP eller PIPIPIPIPIPIIPIPPPP hur jag än gör. Det är otroligt störande med det höga pipandet så man kan ju inte ens tänka. Reverserar jag så kan jag inte kalibrera max o min-throttle. Fattar inget mer.
    Jag råkade ut för det där, det visade sig att batteriet jag använde inte var riktigt friskt, men ett annat batteri försvann problemet.

    Om du upplever pipandet som störande är det ju bara att koppla ur buzzern...
    /\/\vh // /\/\r J.

  10. #10

    Standard

    Jag provade utan KK2, endast sändare + mottagare + ack + ESC + motor (kanal 3 endast ansluten) och det piper likadant. Det var inte KK2 det var problem med. Men hur som, fattar inget, hur jag än gör så piper samtliga ESC att de inte får throttle i botten-signal. Fattar ingenting. Hur jag än gör så piper ESC (motorn) BIP BIP BIP BIP osv tills man drar ur acken (nyladdad). Man kan programmera om man vill och servon funkar osv.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  11. #11

    Standard

    FIck det att funka med ESCarna till slut. Måsta ha 140% EPA och throttle-trimmen nästan i botten för att ESCarna skulle fatta en Throttle-tomgång. Knäppt!

    Gjorde sen ESC-kalibering med KK2 (måsta göra en motor i gången) och så funka allt.

    MEN, tricoptern varvar inte tillräckligt så den orkar lyfta... hmpf. Får väl läsa på lite mer och se vad som ska ställas in.

    Dessutom skakar o tippar den fram och tillbaks väldigt mycket. Skakningarna berodde på en sned axel. Tippningarna hittade jag nån film på youtube, ändra gain-värden bara så fixar det sig.

    Tar sig...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  12. #12

    Standard

    Hm, nån som provat KK2.0-kortet med en RCExplorer-tricopter?
    Min lättar inte ens från marken och servot rör sig aldrig.
    Vad ska det vara för gains mm egentligen?
    Och vad menas med "the string tuning method" i "Also the Yaw PI-gains can be left at default, but remember to zero them if you use the string tuning method."? Är det när den hänger i gummiband som jag såg i nån film med en pluttig quad?
    Dessutom håller höger arm på pumpar upp och ner mer ivrigt än de andra som går jämnt.
    Öh! Tricoptern flög fint före jag satt på KK2-kortet jo. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  13. #13

    Standard

    Jaja... inte så många som har KK2 + tricopter-setup antar jag... =) Löste sig till slut.
    Fel 1: Servot dött, det fick ju ingen ström pga att man måste använda en annan ESC än den som matar KK2-kortet för att mata servot, dah. ;-) (måste o måste, men så gjorde jag).
    Fel 2: För höga värden på i princip det mesta och så ställde jag I Gains till 0 som utgångsvärden.
    Nu lättade den iaf tillräckligt stabilt inomhus så jag kan ta ut den och ha nåt att trimma vidare på. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  14. #14

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Jaja... inte så många som har KK2 + tricopter-setup antar jag... =) Löste sig till slut.
    Fel 1: Servot dött, det fick ju ingen ström pga att man måste använda en annan ESC än den som matar KK2-kortet för att mata servot, dah. ;-) (måste o måste, men så gjorde jag).
    Fel 2: För höga värden på i princip det mesta och så ställde jag I Gains till 0 som utgångsvärden.
    Nu lättade den iaf tillräckligt stabilt inomhus så jag kan ta ut den och ha nåt att trimma vidare på. =)
    Jag hade kunnat ge dig svaret om jag sett tråden hehe. Detta kanske hjälper lite grann iaf.
    Dessa inställningar kör jag på som finns i denna tråd http://fpvlab.com/forums/showthread....l=1#post128601

    Sen har jag ställt in 75% servofilter och kalibrerat gyrona när trin är helt plan.
    Du måste köra V1.2 på firmware för att servofiltret ska funka dock.

  15. #15

    Standard

    Ah åh! Tack! =) Ska kika lite. Man måste väl ha nån kabel och en massa jox för att få till en firmware-upgrade va?

    EDIT: Servo-filter?!
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  16. #16
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Servo Filter dyker upp i menyn när du har uppgraderat till v 1.2

    Kika i den här tråden, där står både vad du behöver för prylar och exakt hur du ska göra.

    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...ukvara-i-KK2-0
    /\/\vh // /\/\r J.

  17. #17

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Ah åh! Tack! =) Ska kika lite. Man måste väl ha nån kabel och en massa jox för att få till en firmware-upgrade va?

    EDIT: Servo-filter?!
    Ja man måste ha en "USBasp AVR Programming Device for ATMEL proccessors" som finns hos HK.
    Servofiltret gör att inte det bakre servot håller på och "jittrar" (i brist på bättre ord)..

  18. #18

    Standard

    Ja usch ja, tror en flygarpolare har programmeringsgrejerna. Han har också KK2.
    Servofiltret låter bra!!! Jittrar som tusan i stjärten ibland. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  19. #19

    Standard

    Monterade precis ett kk2 på min trikopter, men nått som är lite skumt det är att den kompenserar på bakre motorn samt den högra men den vänstra motorn faller helt utan kompensation. Vad beror detta på?

    mvh defuncta

Liknande ämnen

  1. Ny Octoram på Hobbyking
    Av magnusvr i forum Octo
    Svar: 75
    Senaste inlägg: 2013-08-19, 10:08
  2. Hobbyking
    Av bataki i forum Helikopter
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-08-04, 09:25
  3. HobbyKing FPV / UAV
    Av streem i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 11:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •