Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Vår hobby lär nog bli mer och mer synad....

  1. #21

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Såg just ett inslag om "privata drönare" på SVT nyhetsmorgon.
    Där fick man också tyvärr en rätt tråkig bild av vår hobby.
    //Lasse

  2. #22
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    JA, jag hörde det av en kollega som vet att jag flyger med MK. Han berättade om den negativitet som finns.

    Jag förstår inte vad de är rädda för, de borde nog hålla koll på sina webkameror istället, då det tydligen är jättelätt att koppla upp sig där för att kolla vad folk hittar på, t.ex. framför TV:n eller datorn. Efter det programmet har jag tejpar för mina kameror. Visste ni att nästan alla TV apparater har kameror inbyggda i sig, till och med dolda - jag trodde inte det var sant.

    Varför spionera med en MK eller högflygande modell som för oväsen, en kamera med sugpropp på en ruta i ett hörn fungerar precis lika bra och framför allt kamera utrustningen för att spionera blir ganska dyr om man vill ha lite kvalitet.

    Balsa regn
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #23

    Standard

    @Kenneth E
    +1
    Precis, det är detta jag har försökt säga tidigare avseende diskussion om privatliv vs FPV. Jag tror dock att det är som med 3d-skrivare och vapen, då det är sensationellt så skriver man om det. Sen att man i en hyfsat utrustad verkstad har kunnat göra vapen hela tiden är inte lika intressant, att de sedan faktiskt håller (till skillnad från 3d-utskrivna) verkar ingen heller bry sig om. Än en gång okunskap, rädsla och sensationsfokus som råder...

  4. #24


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Visste ni att nästan alla TV apparater har kameror inbyggda i sig, till och med dolda - jag trodde inte det var sant.
    Balsa regn
    Hej,
    Detta får du nog förklara.
    Att våra bärbara PC-burkar har kameror är en sak men TV-apparaterna...nja, knappast "nästan alla" men kanske några...
    För att återgå lite till ämnet så är väl det vi som relativt medvetna och ansvarskännande modellflygare kan göra att inte framföra våra flygande maskiner på sådana ställen där människor kan bli misstänksamma mot vårt agerande och att det på det sätter blir ännu mera skriverier om vår hobby.
    Roger

  5. #25

    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    99
    Jobb
    Ljud tekniker
    Klubb
    EFK Eskilstuna

    Standard

    TV apparater har kameror inbyggda i sig, till och med dolda - jag trodde inte det var sant.

    Vart kan man hitta bevis för att det är sant ?
    vem kan titta hur går det till ?

    Har läst om det på konspirationsforum men varit skeptisk

  6. #26

  7. #27

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sopwitharna Visa inlägg
    Och vad har det med FPV att göra? Sedan har det väl inte skett något terrordåd ännu, det sker dock hela tiden mord med vapen och skåpbilar får plats med hur mycket sprängmedel som helst. Dock får man fortfarande mycket enkelt tag på iaf skåpbilar.

  8. #28

    Standard

    Boopido, skriv ett mail eller ring tv4 uppland och svt abc och berätta om eran träff och bjud in dem... så ska de få se vad vi pysslar med och inte är några galningar i svarta kläder...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Liknande ämnen

  1. Skåne hobby
    Av kenj i forum Hobbyshoppar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2015-03-01, 18:31
  2. Hur får jag kontakt med rc hobby syd?!
    Av Victorbjörkman i forum Allmänt och Tips
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-14, 18:36
  3. Hobby Mässan
    Av mulder i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 22:23
  4. RC Hobby Syd
    Av pgrts i forum Allmänt och Tips
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 22:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •