Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: DH-112 Venom med Kolibri T25

  1. #21
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Två och en halv timme på fältet med riktigt fint väder. Helt vindstilla och solen tittade fram mellan molntussarna. Gjorde minst 8st flygningar där alla gick kanonfint. Med tom röktank och full klaff går det att flyga riktigt riktigt sakta. Jag var själv på fältet idag så bilderna blir åter igen lite suddiga... det är klurigt att flyga och fotografera själv.






















    Superhero

  2. #22
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Den Schweiziska allvädersjakten avverkade ytterligare 10 uppdrag idag... rackans aktiv dendär gamla Venomen... Shit vad soppa det går åt i detta muskedunder. 8 liter på 18 flygningar... är inte van vid detta.





    Har även noterat att det inte är mina duschrutiner som håller knotten borta


    Superhero

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 181
    Klubb
    Östersunds modellflyg klubb

    Standard

    Hej, hur långt är utloppsröret inkl kona till maskinen, vilka ändrigar skulle du gjort om du byggde maskinen idag?
    Hur stor tank har du?

    Har du sett om aluminiumtapen är till någon nytta i maskinen eller kan man klara sig utan?

    MVH K-Å
    MVH Kjell-Åke Skoog
    Ordförande RCFF 2023/2025.

  4. #24
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av K-Å Visa inlägg
    Hej, hur långt är utloppsröret inkl kona till maskinen, vilka ändrigar skulle du gjort om du byggde maskinen idag?
    Hur stor tank har du?

    Har du sett om aluminiumtapen är till någon nytta i maskinen eller kan man klara sig utan?

    MVH K-Å

    Om jag byggt en ny hade jag monterat motorn längst bak. Jag hade också monterat in belysning som Amir gjort med riktiga 1watts dioder, samt bytt ut landstället mot något vettigt i metall. Alutejpen gör absolut nytta, men exakt vart gränsen går vet jag inte. På stabben behövs den absolut.

    Min tank är på 510cc och sitter exakt i TP. Jag pillar nu ihop en hobby topgun Mig-15, fick tag i en som är i EPO och inte så himla skör som den i EPS(frigolit). Får ingen vettig support från ready2fly så valde Mig15 istället för en ny Venom. (min börjar bli lite sliten i tankerna nämligen)

    Superhero

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 181
    Klubb
    Östersunds modellflyg klubb

    Standard

    Hej tack för svaret, hur långt är utlopsröret, ska beställa ett men behöver veta längden, var får man tag i aluminiumtapen?

    Om man monterar motorn längst bak hur går det då med TP?

    Håller även på att sätta ihop en vortex 32 för en T25a, där sitter motorn längst bak.

    MVH K-Å
    MVH Kjell-Åke Skoog
    Ordförande RCFF 2023/2025.

  6. #26
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av K-Å Visa inlägg
    Hej tack för svaret, hur långt är utlopsröret, ska beställa ett men behöver veta längden, var får man tag i aluminiumtapen?

    Om man monterar motorn längst bak hur går det då med TP?

    Håller även på att sätta ihop en vortex 32 för en T25a, där sitter motorn längst bak.

    MVH K-Å
    Mitt rör är 200mm långt inkl konan, dimeter 40mm. Köp hellre ett som är lite för långt och klipp ner det, är väldigt enkelt. Beroende på hur man monterar röret i förhållande till utblåset så får man olika dragkraft.

    Jag har sett ett par olika Venoms med lite olika installationer och det verkar vara marginellt om man jämför slutvikten med och utan rör. Motorn är ju så pass lätt i sig. Min kärra väger ca 100gram mindre än den med bakomterad motor, men då har jag även hoppat över sidroderservona och sparat 40gram allra längst bak.

    Med HABs nya dragvåg kan man lätt optimera sin setup innan man monterar i kärran.

    http://www.byggmax.com/se-sv/byggvar.../aluminiumtejp

    Superhero

  7. #27
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Mig15 har dubbla spetskårdan mot Venom, (13cm på Venom och 25cm på Mig15) Bara börja limma...

    Superhero

  8. #28
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    En liten och kanske inte jättebra video, men det är en preview på vad vi pysslade med här om kvällen. 8-motorig plattform med GPS stabilisering och 360graders kamerafäste jagade Amirs och min Venom medans vi försökte oss på lite roteflygning.

    Kommer video uppefrån med tiden!

    Superhero

  9. #29
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Venomen är nu urplockad och undanstoppad. Kanske någon som är intresserad av att köpa den? Betala för utloppsröret och servona och få flygplan inkl elställ, 3D printad specialtank, motorfäste mm gratis. 400kr+1600kr(6servon á 265kr)= 2000kr SÅLD PÅ 20minuter!

    Perfekt för dig med en Kolibri på hyllan, i luften på någon timme bara :-)
    Senast redigerat av henke2 den 2012-12-23 klockan 12:15.
    Superhero

Liknande ämnen

  1. Ready2 fly Venom
    Av Anders W i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-10-07, 18:35
  2. Savex L-39 och kolibri T25
    Av Amir i forum Byggdagboken
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-04-12, 10:47
  3. Nattkörning Kolibri T25
    Av henke2 i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-15, 21:47
  4. Flyfly MIG-15 med Kolibri turbin
    Av henke2 i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-08-28, 23:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •