Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 40 av 40

Ämne: Hjärtbyte på Y6an

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Det blev ju bra, men tänk på att kanske flyga långsammare.
    Ser stabilt ut.
    Ja, det hjälper lite men det verkar som den har svårt horisontellt. Men med Sonyn tycker jag det blir riktigt bra

    Jämfört med att busa med Discon känns det som att stå still Men syftet är ett annat så det är nog bra.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  2. #22
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Kanske du kan ställa ner gainen på det horisontella läget.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #23

    Standard

    Hej Stickan och alla andra!

    Riktigt fin film, ska bli spännande att se skillnaden när du sätter på Sonyn.
    - Det här typen av film ser jag framemot att själv kunna göra en vacker dag.

    Trevlig fredag

    /Lasse

  4. #24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Lassekar Visa inlägg
    Hej Stickan och alla andra!

    Riktigt fin film, ska bli spännande att se skillnaden när du sätter på Sonyn.
    - Det här typen av film ser jag framemot att själv kunna göra en vacker dag.

    Trevlig fredag

    /Lasse
    Tackar!

    Nu är det skidåkning en vecka men sedan hoppas jag på lite gott väder för att filma lite

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  5. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Kanske du kan ställa ner gainen på det horisontella läget.
    Ja, får pilla lite till kanske

    -
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  6. #26

    Red face

    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    Tackar!

    Nu är det skidåkning en vecka men sedan hoppas jag på lite gott väder för att filma lite

    --
    S
    Hej!

    Då hoppas jag ni får fint väder.

    Ha det Gött

    /Lasse

  7. #27

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Lassekar Visa inlägg
    Hej!

    Då hoppas jag ni får fint väder.

    Ha det Gött

    /Lasse
    Tackar

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  8. #28
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    Tackar

    --
    S
    Kör så det ryker och ha en trevlig vecka och bryt inga ben // Stiffe
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  9. #29

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Kör så det ryker och ha en trevlig vecka och bryt inga ben // Stiffe
    Absolut

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  10. #30

    Standard

    Hann med en liten flygning med Y6an också i söndags Det var lite vind men i övrigt perfekta förhållanden, tror vinden låg på 5-7 m/s. Testade lite blandat, max fart bland annat och jag tycker det ser ok ut. Kanske får jag justera upp gains igen nu när det blivit varmare, skulle gissa uppemot 30-40 punkter rakt över.

    Filmat med Sony CX740 den här gången.



    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  11. #31
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Ser stabilt och bra ut , jag har inte märkt av några större förändringar på min WKM för att det varit kallt som du gjort ?
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  12. #32

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Ser stabilt och bra ut , jag har inte märkt av några större förändringar på min WKM för att det varit kallt som du gjort ?
    Tackar

    Ja, visst är det knepigt med att min påverkas medan andra inte?!? Men å andra sidan så får jag justera ner pids på CC3Dn också när temperaturen kryper ner under nollan. Där finns det flera rapporter om samma beteende.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  13. #33

    Standard

    På Paparazzin har jag fyra snabbfästen för ackar men jag har hittills bara laddat den med två. Så, jag var tvungen att testa att lasta på den och fylla alla fyra, totalt blev det 21A som jag tog med upp i luften och längst fram hängde jag på Sony CX740. Detta var också i Söndags så det var en del vind och man kan se att den lutar sig lite mot vinden, kompenserar inte fullt ut med gimbalen. Får klura lite på det.

    Annars flög hon fint, kändes att hon gått upp i vikt. Inte för att den är något man kastar runt i luften annars men nu blev den ännu lite tyngre och segare i luften, lite att gå från BMW till Audi, en behaglig upplevelse men annorlunda. I slutändan tycker jag att hon flyger bättre med bara två ackar. Flygtiden gick från ca: 15 till 25 och då landar jag med 20% kvar.

    --
    S

    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  14. #34
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    fantastisk filmkvalité och behaglig musik Tummen upp :-) , när jag börjar närma mig den kvalitén blir jag nöjd men jag jobbar på det , jag blir ganska trött efter 10-12 min så mer flygtid än så jagar inte jag just nu iaf , den lilla lutningen när du svänger är inget som stör mig något

    // Stiffe
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  15. #35

    Cool Free music...

    Hej!

    Håller med Stiffe, jättefin kvalité på filmen.
    - Att det lutar lite är väl en smal sak att fixa, eller?
    25 minuters flygtid, perfekt. *Mmm*

    Vimeo verkar snällare än Youtube apropå musikval, jag har blivit av med ljudet på filmklipp flera gånger när jag har använt "känd" originalmusik! - Dessutom fått otrevliga mail från Youtube om detta...
    - Nu är det "Free music" som gäller på tuben.

    Trevlig lördag

    /Lasse, från ett soligt norr
    Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.

  16. #36

    Standard

    Tackar

    Ja, jag brukar lägga klippen på Vimeo när Youtube är kinkig Man kan bestrida att man bryter mot upphovsrätten men gör man inte det så kan klippet stoppas på vissa plattformar och/eller länder. I övrigt händer inget

    Ibland letar jag reda på en bra cover på låtarna och då sväljer oftast Youtube dem

    --
    S

    Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  17. #37

    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    207
    Klubb
    Valdemarsviks mfk

    Standard

    Upplever du att modellen stiger eller sjunker när du drar "yaw" åt höger eller vänster? Med alt hold aktiverat alltså.

    Det är ett störande fenomen jag har på min Y6 med naza
    .
    Går oxå i funderingar att testa apm på den.

  18. #38

    Standard

    Under normal finflygning tycker jag inte det, men den vill gärna tappa baken lite om jag provocerar den.

    --
    S

    Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  19. #39

    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    207
    Klubb
    Valdemarsviks mfk

    Standard

    Min beter sig så hela tiden när jag roterar den i yaw, både vid hovring o flygning.
    Har apm i en quad, o den har inte alls dom tendenserna.

    Men det kanske är lite speciellare med Y6.

  20. #40

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fredda Visa inlägg
    Min beter sig så hela tiden när jag roterar den i yaw, både vid hovring o flygning.
    Har apm i en quad, o den har inte alls dom tendenserna.

    Men det kanske är lite speciellare med Y6.
    Ja, jag har följt din tråd med intresse men inte haft några vettiga idéer Min Y6 flyger fint även om den inte tycker om att man flyger lite hårt med den. Vid hovring står den helt still och jag tycker inte att jag får korrigera yaw när jag finflyger, egentligen inte när jag provocerar den heller. Däremot så tappar den gärna rumpan och jag får lite gungning, ibland så mycket att man tror den ska ramla ner Men efter ett par gungningar står den still igen.

    På min har jag ganska lågvarviga motorer och stora proppar, 390KV och 15x5,5.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

Liknande ämnen

  1. Nya Y6an
    Av Fredrik R i forum Hexa
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-05-23, 17:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •