Reklam

 
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 66 av 66

Ämne: Hur är aktiviteten på era klubbar?

  1. #61

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Så här många medlemmar blev vi idag på MRFS, perfekt flygväder. Det blev en liten film i allafall.
    https://www.youtube.com/watch?v=UbHz_gnJ65o
    Bara du på fältet?
    Gillar din heli... har en likadan, men bara 50-size. Du hade en Vario bensinare om jag minns rätt? Är högre ska-ha-faktor på en sån. :-D
    Bulldogen gillar jag med, har en 55cc sån, men gul... ser ut att va samma modell annars?! Above all? Hur har du löst kabeldragningen till de fyra skevservona och i vilken ordning monterar du vingarna? Är en utmaning få en snygg lösning...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #62
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Bara jag på fältet, som vanligt.
    Japp, Vario Bensinare, skala 1:4.5
    Bulldog 112DLE, 2.4 spw och inte jag som byggt den, kablar dragna i undre vingen upp genom stagen till övre vingen= inga synliga kablar. Först monteras de undre vingarna med stöttorna som aldrig tas loss, sedan ovan vingen som alltid är i ett stycke, klart.

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Bara du på fältet?
    Gillar din heli... har en likadan, men bara 50-size. Du hade en Vario bensinare om jag minns rätt? Är högre ska-ha-faktor på en sån. :-D
    Bulldogen gillar jag med, har en 55cc sån, men gul... ser ut att va samma modell annars?! Above all? Hur har du löst kabeldragningen till de fyra skevservona och i vilken ordning monterar du vingarna? Är en utmaning få en snygg lösning...
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #63
    sebma
    Guest

    Standard

    Angående hemsidor så funderade även vi på att köra via Facebook. Även om många har ett konto på FB så kändes det dumt att tvinga medlemmar att ha ett. Istället kör vi sedan ett par år vår http://www.fkgamen.se via Blogger.com. Det finns app så man kan uppdatera via sin telefon. Och sidan blir läsbar för alla utan att behöva ha något konto hos någon.


    Skickat från min iPad med Tapatalk

  4. #64

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Bara jag på fältet, som vanligt. ..
    Man kan ju undra om det är du som undviker tider när de andra är på fältet eller om det är de andra medlemmarna som undviker dig :-)
    Själv uppskattar jag friheten i luften och på fältet när jag kommer ut tidiga morgnar då inga andra behöver störas av mina gräs-sniffare. Men sedan är det ju inte fel att komma på flygtiderna när serveringen är öppen och man kan köpa sig en kopp kaffe och en kaka - och snacka bort en timme.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  5. #65
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Har varit där nu ett par ggr och då har vi varit två där och de personerna nämnde också att de mest varit där ensamma. Så det är inte bara mig de undviker i så fall och tiderna har varit vardagar efter arbetet och lördag/söndag mellan 11-18.
    Serveringen är alltid öppen.

    Ha de´bra


    Citat Ursprungligen postat av pgrts Visa inlägg
    Man kan ju undra om det är du som undviker tider när de andra är på fältet eller om det är de andra medlemmarna som undviker dig :-)
    Själv uppskattar jag friheten i luften och på fältet när jag kommer ut tidiga morgnar då inga andra behöver störas av mina gräs-sniffare. Men sedan är det ju inte fel att komma på flygtiderna när serveringen är öppen och man kan köpa sig en kopp kaffe och en kaka - och snacka bort en timme.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  6. #66
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kenneth.eriksson.94 Visa inlägg
    Gick med i MRFS för att få lite sällskap efter all fpv flygning, då jag flugit ensam eller haft ungarna med mig. Men nu är jag ännu mer ensam på Malmö modellfält, vad har hänt, hur ser det ut på era klubbar?
    Hej bor i Uppsala där vi har 2 flygklubbar och "min" RFK FYRIS som har två stycken fina gräsbanor, "stuga" med el och fika samt verktyg, servohorn och dyl för mindre fältreparationer, där har aktiviteten inte riktigt varit vad jag önskat, visst är det skönt att se att man är själv ibland om man skall göra nåt luftdop eller trimma in en modell men när man skall flyga rekreationellt så är det trevligt med trevligt sällskap,
    Dock känns vår klubb lite på efterkälken, mycket 40mhz och kristaller samt riktigt märkliga regler - ingen ballast - förbud, alla mottagare (Rx) måste vara monterade på antivibrationsplattor! Det är också förbjudet med vassa kanter på din modell, också metallblad är förbjudna, detta känns lite knäppt, tror inte jag har en kant som ej är vass på någon av mina multikoptrar!

    Märkliga är att flygklubbens väder och vind skiljer sig alltid kraftigt från hur det ser ut i Uppsala i övrigt,är det vindstilla hemma är det minst 5m/s vind därute och soliga dagar då man förväntar sig sällskap så är det ofta ingen där!

    Trodde det skulle vara ständig aktivitet under sommaren,under vintern var det bara jag och nån eldsjäl som flög i -20°c, huttrandes men vi hade kul ändå!

    Mvh Gustaf

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •