Reklam

 
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 72

Ämne: Gaui 330xs, 500x, VC450

  1. #41
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Fick du igång programmeraren?

    //Matte

  2. #42

    Standard

    Japps efter mycket om och men Har dock inte provat kortet men den bör ju fungera.

  3. #43
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    great!

  4. #44

    Standard

    Hittils ger Quadrino kortet mig bara enorm huvudvärk. Hur jag än gör så vill skiten svänga vänster direkt den lättar från marken. Får hålla nästan fullt åt höger för att den ska vända på sig.

  5. #45

    Standard

    Idag dök det upp 6st 30A Plush reglage, 7st 6A Plush Reglage samt lite propadapters. Igår fick jag hem 3 och 4 tums cw/ccw proppar oxå

  6. #46

    Standard

    Jag har börjat köra MultiWii 1.8 till min quad som har ett Quadrino kort och det verkar fungera bra!

    cyberpete:
    - Vilka ändringar i config.h gjorde du? Jag definerade QUADX och QUADRINO.
    - Ser du gyro's utslag i MultiWiiConf? Stämmer bilden på quad:en när du vrider den i alla vinklar?
    - Är mitt-punkten på RX YAW signalen rätt (=1500)

  7. #47

    Standard

    Jag har ändrat till QUADX samt QUADRINO, Har ändrat MIN throttle samt PPM. Allt verkar rätt i GUI förrutom att ibland när jag drar på gas så ser jag tydligt att inte alla ökar i samma takt. Ibland kan alla gå upp tillsammans till tex 1500 som är mitten men sedan en sekund efter kan tex 1 bakre börja sjunka och en bakre börja stiga. Vilket säkert gör att min vrider sig.

    Problemet med min är ju att oavsett hur jag försökt hittils så vrider den sig till vänster...

    I GUI verkar allt fungera men det jag stör mig på där är att om jag har Quaden framför mig med nosen frammåt så visas den som 90 grader till vänser i GUI. Vet inte om det ska vara så men stör mig

  8. #48

    Standard

    Men då låter det som quadrino sitter felvänd? Om du tippar ner nosen på quad:en så ska det se ut likadant i GUI:et, dvs att pitch pilen pekar nedåt och roll pilen är vågrät. Kan du post:a några screenshots hur det ser ut?

  9. #49

    Standard

    Förresten, det är ACRO mode vi pratar om va? ACC, MAG och BARO är av?

  10. #50

    Standard

    Den gör likadant i acro elr med mag, baro och acc.


  11. #51

    Standard

    hm.. har du kalibrerat ESC:arna och hur gjorde du då? Annars kan ett tips vara att pröva 1.7 köra den om det fungerar bättre då 1.8 inte är lika beprövad..

  12. #52

    Standard

    Har kalibrerat dom en och en via mottagarn. Lyckades inte programera med allt kopplat till kortet. Går det ens och hur gör man då ?

    Har försökt med att ha spaken uppåt och koppla på strömmen till quaden men då kortet inte är armerat i det läget så fungerar det ju inte.

  13. #53

    Standard

    Det är ok att kalibrera en och en via mottagaren. Man kan också kalibrera med ett separat program till styrkortet, se mitt inlägg här.

    Det går inte att kalibrera i vanliga multiwii genom att armera direkt och throttle up/ned eftersom PID:arna gör ju att alla ESC:ar inte får samma signal.

    hm.. då har jag nog inga andra idéer av vad som skulle kunna orsaka mer än att pröva 1.7 och se om det är samma där..

  14. #54

    Standard

    Fick min Hexa samt Gimball idag Monterat ihop bägge efter mycket om och men. Slänger upp bilder snart.

  15. #55

    Standard

    Har provflygit min Hexa men har exakt samma problem som jag hade i Quaden. På quaden så ville den rotera till vänster. Denna vill rotera till höger

    Har 1.7 nu men har exakt samma problem. Blir inte klok på det här.

  16. #56

    Standard

    Här kommer några bilder på Hexan samt 2st av mina Quaddar varrav ena har kamera gimball. Alla är flygfärdiga. Skönt med 3st färdiga... Nu väntar jag på delar att bygga min mini quad oxå












  17. #57

    Standard

    Motor och fartreglage till min mini .


    5A Fartreglaget ser stor ut vid motorn

  18. #58

    Standard

    Slängde på nytt landningsställ på Hexan idag. Mycket stabilare än org.








  19. #59

    Standard



    100 gram utan rx, fc och lipo. 18cm MtM

  20. #60

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av cyberpete Visa inlägg
    Har provflygit min Hexa men har exakt samma problem som jag hade i Quaden. På quaden så ville den rotera till vänster. Denna vill rotera till höger

    Har 1.7 nu men har exakt samma problem. Blir inte klok på det här.
    Har det löst sig med Quadrino/Multiwii eller är det samma fortfarande?

    Har du flera Quadrinokort eller är det samma? Kanske är fel på kortet, vad säger Witespy?

Liknande ämnen

  1. Flygning med Gaui 500x quad, inkl krash :/
    Av dezent i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-21, 03:22
  2. Gaui 330xs & gp hd fpv
    Av dubba i forum Quad
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-01-05, 22:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •