Reklam

 
Sidan 8 av 11 FörstaFörsta ... 34567891011 SistaSista
Resultat 141 till 160 av 215

Ämne: Kiss oneshot och andra varianter på högfarts escar

  1. #141

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Jag fick igenom några turer idag med KISS esc och har en fråga. Jag tyckte att de pep av och till medan jag flög. Det kan inte ha varit lipo-buzzern då jag testade med helt fräscha batterier. Samtidigt kan jag inte svära på att det var ESCna. Finns det något läge under flygning när KISS esc kan pipa?
    Nej, kiss escs piper enbart när de inte får signal/felaktig signal vid upstart.
    Med 95% chans så är det ditt lipo larm. 1960kv cobras + 6x4.5 + motorbroms = strömspikar på 60+a.
    Är det hk bateri så skall du Minst halvera c värdet på ackarna, för att få de faktsikta c värdet.




    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Sen en fråga om OneShot. Jag lödde på rätt ställe på KISS och aktiverade det i cleanflight. Finns det något som talar om när jag pluggar i batteriet att Oneshot är aktiverat?
    Det faktum att den faktiskt flyger betyder att Oneshot fungerar när du har det aktiverat i cleanflight .
    Annars hade fartreglagen bara varnat för felaktig signal då Oneshot och vanlig pwm väldigt olika.

  2. #142

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag varnar för att ha oneshot aktiverat på reglage men inte fc. Mina motorer började slumpartat varva upp ibland när jag tryckte i acken innan jag ställt in min cleanflight att använda oneshot på min nya naze32.

  3. #143

    Standard

    60 A spikar? Oj. Även på 3S som jag kör?

    Jag hade alltför få 6x4,5 proppar så efter senaste kraschen testade jag med 6x3. Kändes klen helt plötsligt. Har redan beställt nya 6x4,5.

    Jag är van vid Gemfan 5030/2300kv propeller så jag tyckte ljudet från propellerna lät väldigt "grovt". Svårt att förklara, men jag får se ifall jag kan lägga upp ett kort klipp från idag. Kanske skall låta högre.

  4. #144

    Standard

    Oftast lägre rpm med 6" så blir dovare ljud sen blir det nog annat ljud beroende på hur stor ytan är. 5030 brukar låta mer som en svärm arga bin

  5. #145

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Nej, kiss escs piper enbart när de inte får signal/felaktig signal vid upstart.
    Med 95% chans så är det ditt lipo larm. 1960kv cobras + 6x4.5 + motorbroms = strömspikar på 60+a
    Jag får hålla med även denna gången. Garanterat lipolarmet från FCn som ljuder. Min kan börja ljuda efter första maxstigningen och sluta när man drar ner gasen för att sedan vara tyst tills det verkligen är dax att landa. Inget ovanligt vid rejält gaspådrag alltså. Flygning imorgon?

  6. #146

    Standard

    Hm...måste skaffa bättre batterier. De pep av och till hela flygningen kändes det som. Tror tyvärr inte jag hinner imorgon, får se. Håller på att ladda upp en film från idag. En del jello, så jag har fått tänka om lite hur kameraplattan satt fast.

  7. #147

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    60 A spikar? Oj. Även på 3S som jag kör?
    16.5A per motor, och då uppmätt utan motorbroms.



  8. #148

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Hm...måste skaffa bättre batterier. De pep av och till hela flygningen kändes det som. Tror tyvärr inte jag hinner imorgon, får se. Håller på att ladda upp en film från idag. En del jello, så jag har fått tänka om lite hur kameraplattan satt fast.
    Det hade varit kul att få ihop en flygning med flera från Göteborgs trakterna.
    Jag har dock 5 timmars jobb med at byta pdb och mottagare på min quad. Inga mer plast skruvar för mig.

  9. #149

    Standard

    Är det någon som har upplevt syncproblem med Rotorgeeks 30(13.1) och Cobra 2208?

    Vad har ni för timing och demag-setting?

  10. #150

    Standard

    Har inte sett fler än oss som kör dom på forumet. Skumt att du får synkproblem då
    jag kör exakt samma kombo och jag har provat följande inställningar på 4S / Oneshot / Dampened Light.

    Timing medium med demag off och low = OK
    Timing mediumhigh med demag low = OK
    Timing high = Synkproblem

    Citat Ursprungligen postat av Johan Nörd Andersson Visa inlägg
    Är det någon som har upplevt syncproblem med Rotorgeeks 30(13.1) och Cobra 2208?

    Vad har ni för timing och demag-setting?

  11. #151

    Standard

    Vad har du för Naze max pwm kontra esc-pwm ?

  12. #152

    Standard

    Reglagen är 1024-2000us och Naze 10xx-2000us. Kommer inte ihåg exakt på Nazen men det är när motorerna går igång.
    1024-2000us på reglaget var bara för att det inte funka att starta med 1000us som minsta så ökade lite.

  13. #153

    Standard

    Naze ger 1020-2000, reglagen är satta till 1020-2000, jag får syncproblem vid 80% gas.

    @Copterdude, vad använder du för looptime?


    efter en krasch så är det är testat utan proppar och då rycker det hysteriskt...
    Senast redigerat av Johan Nörd Andersson den 2015-04-09 klockan 16:23.

  14. #154

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Tog mig i kragen och bytte mina esc mot Afro 12A som uppdaterats med Blheli 13.1.
    Kör med 3cell och mina RCX motorer som jag köpte för länge sedan.
    Simon berättade att hans har blivit mycket stabilare efter bytet och så rätt han hade, min quad ligger still som en pankaka på marken vid full gas........
    Någon som har en fundering på vad jag har gjort för fel?
    Den flög första gången ca 14m innan den föll mot moder jord för att förbli där, trodde accen var slut men icke.
    //Lasse

  15. #155

    Standard

    13.1 vad är skillnaden mot 12

  16. #156

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lassebetong Visa inlägg
    Tog mig i kragen och bytte mina esc mot Afro 12A som uppdaterats med Blheli 13.1.
    Kör med 3cell och mina RCX motorer som jag köpte för länge sedan.
    Simon berättade att hans har blivit mycket stabilare efter bytet och så rätt han hade, min quad ligger still som en pankaka på marken vid full gas........
    Någon som har en fundering på vad jag har gjort för fel?
    Den flög första gången ca 14m innan den föll mot moder jord för att förbli där, trodde accen var slut men icke.
    Menar du att motorerna inte rör sig? Hur ser det ut under receivertabben i cleanflight, skickar RX signalen till Fc? kan du snurra motorerna under motortabben genom att dra i reglaget?

  17. #157

    Standard

    Eller propparna vända åt fel håll? =P

  18. #158

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Hehe ja det skulle man ju kunna tro att propparna var på fel håll.
    Men tyvärr är så inte fallet, den spinner upp till ett varvtal där den nästan lyfter.
    Har provat Oneshot i och urbockad, har testat Base och Cleanflight.
    Den flög som sagt en liten bit när jag först testade den, men uselt drag i motorerna.
    Esc:erna är kalibrerade med cleanflight och testade med "motor fliken"
    //Lasse

  19. #159

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lassebetong Visa inlägg
    Tog mig i kragen och bytte mina esc mot Afro 12A som uppdaterats med Blheli 13.1.
    Kör med 3cell och mina RCX motorer som jag köpte för länge sedan.
    Simon berättade att hans har blivit mycket stabilare efter bytet och så rätt han hade, min quad ligger still som en pankaka på marken vid full gas........
    Någon som har en fundering på vad jag har gjort för fel?
    Den flög första gången ca 14m innan den föll mot moder jord för att förbli där, trodde accen var slut men icke.
    Använder du minustråden till Afron?

  20. #160

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Data Dan Visa inlägg
    13.1 vad är skillnaden mot 12
    Har inte koll på exakta versioner men det som är nytt är "Oneshot125" som ger snabbare kommunikation mellan styrkortet och reglage. Detta kan alla reglage med blheli utnyttja vad jag förstått. Det "ska" ge snabbare respons och göra att man kan få lite bättre tuning (vad jag förstått).

    Det finns också något som heter "Dampened Light" som fungerar på endel reglage och är regenerativ bromsning. På vanliga 5x3 gemfans märker man nog inte nån direkt skillnad men på större och tyngre proppar så blir responsen bättre då motorn kan skifta snabbare i rpm då den tyngre/större proppen kan saktas ner betydligt snabbare än utan bromsning.

    Nån för gärna rätta om jag skrivit något knasigt. :P

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •