Reklam

 
Sidan 9 av 16 FörstaFörsta ... 4567891011121314 ... SistaSista
Resultat 161 till 180 av 305

Ämne: Qav 250 clone bygge.

  1. #161

    Standard

    Jag har smällt ganska många 6" gemfan oftast vid pid inställningar när den vobblar kraftigt - annars är det nog kylan som ställer till det mest - jag kommer att skaffa HQ 6" proppar o kolla eller gemfans nya kolfiber armerade.

    Tycker att det nya chassit är bättre på alla sätt än min gamla ZMR - men nog borde topdäcket gå hela vägen bak, går ju lätt o fixa om man köper 2 ramar o snor lite delar man dremlar på - jag ska få en full kolfiber när jag blev lurad av någon kines på ebay - i specen var det en 3 k carbon ram jag köpte som väger 130g men jag fick såklart glasfiber versionen på 180g. Efter hot om anmälning ska jag förhoppningsvis få vad jag betalt för, men att man ska behöva hålla på...

  2. #162

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Trodde alla var medvetna om att man alltid blir lurad om man köper "Kolfiber" för samma pengar som glasfiber kostar.
    Det är alltid sparat på själva fibret eller utblandat och sådant.

    Citat Ursprungligen postat av streber76 Visa inlägg
    Jag har smällt ganska många 6" gemfan oftast vid pid inställningar när den vobblar kraftigt - annars är det nog kylan som ställer till det mest - jag kommer att skaffa HQ 6" proppar o kolla eller gemfans nya kolfiber armerade.

    Tycker att det nya chassit är bättre på alla sätt än min gamla ZMR - men nog borde topdäcket gå hela vägen bak, går ju lätt o fixa om man köper 2 ramar o snor lite delar man dremlar på - jag ska få en full kolfiber när jag blev lurad av någon kines på ebay - i specen var det en 3 k carbon ram jag köpte som väger 130g men jag fick såklart glasfiber versionen på 180g. Efter hot om anmälning ska jag förhoppningsvis få vad jag betalt för, men att man ska behöva hålla på...

  3. #163

    Standard

    Haha. Jo så är det, men skriver man 3k carbon o specar vikten i ebay listingen har man ett stort ansvar att leverera rätt produkt. Nu är inte jag så naiv att det kommer att leda till mer än att säljaren stängs av men vi får se.

  4. #164

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Då är Antenn fäste och mobis fäste på print. Har funderat på att göra något för orginal vaggan och gummi bollar ett tag. Vipps så hittade jag ett som någon redan ritat. Ska testa det. Ser lite klent ut. Annars får jag fixxa ett annat själv. Om man Skulle varit gött om man hade dom exakta måtten så man kunnat rita ett som passar som handsken utan att experimentera sig fram.

  5. #165

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Var ute och testade lite efter en snabb PID tune. Jdra drag i den med 4s och 6x3 hq proppar alltså

    Dock är den något baktung med 1.6a batterierna. Skulle haft dom 0.5cm längre fram. Får plocka bort antenn fästet jag printade också för det är ivägen för batteriet. Men kan ta en bild innan det försvinner och ersätts av något som sitter på distanserna till top plattan istället för ovanpå plattan.

  6. #166

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150112_172820.jpg 
Visningar:	65 
Storlek:	92,1 KB 
Id:	49928
    Kollade flygtiden från dagens video om jag inte mins fel laddade jag ca 400mah på en 3min lång flygning med mesta dels hovring och fullgas blipar end regelbundna mellanrum för att testa hur den gick. Så man bör ju lätt kunna flyga 5minuters Vanlig flygning utan att oroa sig för att puffa celler.
    Senast redigerat av eAk den 2015-01-12 klockan 22:33.

  7. #167

    Standard

    Du använde KISS reglagen va?

    Sooooo Smooth.


    Min tri komemr vara ombyggd till quad till helgen. Med kiss18A och förhoppningsvis dualsky 2206 1850kv (väntar på rma).
    Annars får det bli mina cobra 2204 där 2 av dom är något tveksama. En låter lite krasslig och den andre har vibrationer.
    Senast redigerat av Xermalk den 2015-01-22 klockan 23:14.

  8. #168

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150112_231754.jpg 
Visningar:	74 
Storlek:	91,0 KB 
Id:	49935
    Tada ritade ett fint antenn fäste det blev gör bra

    Ska rita mig några bättre landställ för skoj skull också.
    Japp ger dom en sista chans detta är 18A varianten. Sitter limmad krympslang runt montage tejp och sedan lindade med lite kapten tejp istället för buntband.

  9. #169

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Hoppas det blir väder
    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Du använde KISS reglagen va?

    Sooooo Smooth.


    Min tri komemr vara ombyggd till quad till helgen. Med kiss18A och förhoppningsvis emax 2206 1850kv (väntar på rma).
    Annars får det bli mina cobra 2204 där 2 av dom är något tveksama. En låter lite krasslig och den andre har vibrationer.

  10. #170

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Sådär då fick man flugit 3 acar ute på golfbanan. Ska kolla om det är något att ha och klippa ihop ett litet klipp.

  11. #171

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Ursäktar den kassa musiken men ville ha lite ljud och jag är inte så duktig på att göra musik.

  12. #172

    Standard

    Jag brukar söka på "a" och sen bocka i alternativt för att matcha låtlängd mot videolängt på youtube.
    Man får eventuellt bläddra en del, men där brukar alltid vara ett eller 2 förslag som går att användas.

  13. #173

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Nu begriper jag ingenting.
    Aja har nu rättigheter att använda ett bands låtar i fortsättningen mot att jag länkar till deras sida på nätet.

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Jag brukar söka på "a" och sen bocka i alternativt för att matcha låtlängd mot videolängt på youtube.
    Man får eventuellt bläddra en del, men där brukar alltid vara ett eller 2 förslag som går att användas.

  14. #174

    Standard

    Du kan lägga på ljudspår från youtubes bibliotek i deras editor.

    http://postimg.org/image/nppjox7p5/

    Klicka på denna länken när du är inloggad.
    https://www.youtube.com/audio?v=kO6SFL5LvbY

  15. #175

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jaha. Jag har kunnat göra det förr med upphovs drabbel. Visste inte man kunde göra det med vilka klipp man ville.
    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Du kan lägga på ljudspår från youtubes bibliotek i deras editor.

    http://postimg.org/image/nppjox7p5/

    Klicka på denna länken när du är inloggad.
    https://www.youtube.com/audio?v=kO6SFL5LvbY

  16. #176

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Ursäktar den kassa musiken men ville ha lite ljud och jag är inte så duktig på att göra musik.
    video
    Najs flygställe och bra med kraft i den nu

    Jag brukar använda https://soundcloud.com till mina videos. Mycket bättre musik än youtubes egna.
    Man får leta upp musik som har free download. Vissa mixar är dock copyright då dom använt eller liknar kända låtar. Oftast så godkänner youtube musiken.

    Använder dock videoredigerare på datorn.

  17. #177

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag kan bara använda musik jag har rättigheter är sådandära blaha youtube användare som får pengar om jag väljer reklam. Men har för få visningar så inte värt dom 4kr om året typ så skiter alltid i reklamen.

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Najs flygställe och bra med kraft i den nu

    Jag brukar använda https://soundcloud.com till mina videos. Mycket bättre musik än youtubes egna.
    Man får leta upp musik som har free download. Vissa mixar är dock copyright då dom använt eller liknar kända låtar. Oftast så godkänner youtube musiken.

    Använder dock videoredigerare på datorn.

  18. #178

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Suck är rätt less på mobius. Funderar på att köpa en gopro 4.
    När stänger typ elgiganten/netonet eller liknande i göteborg?

  19. #179

    Standard

    NetOnNet har öppet 10-20 veckodagar, tror inte det skiljer mellan varuhusen.

    Väntar själv på att testa en ny hd kamera från runcam. De skall ha skickat ett testexemplar med slöfrakt till mig. Så ingen aning när den lär anlända.

    Men jo, mobius kameran gillar verkligen inte vårat svenska väder. Bildkvaliteten är nästan bättre i de gamla 808 kamerorna när det inte är direkt soljus ute.

    Gopros har trevlig bildkvalité, men jag skulle aldrig våga flyga som jag gör med det priset på kameran.
    Fast jag flyger inte för att filma heller, större delen av tiden har jag inte ens min mobius på ramen. Flyger bättre utan vikt och luftmotstånd från kameran.

  20. #180

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag har en gopro 2 men det är repa i linsen på den och den är ännu tyngre än gopro 4.
    Är sugen på 2.7k upplösning också när man ändå har 1440p skärm blir så mycket bättre än HD att se på.

    problemet med mobius är att det är alldeles för låg data rate på den. Det skulle varit 10gånger högre, jag är alergisk mot alla kompresions artifakter man får.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •