Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 41

Ämne: Flygplan med bra räckvidd

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Burten Visa inlägg
    Jag har lagt en beställning nu på http://www.megamods.se/RC-Flygplan/H...an-24GHz58GHz/ härifrån.


    Vad tror ni om den? Missade att dem hade semesterstängt så jag får den inte förräns i mitten av Augusti nångång :/
    Jag tänkte precis tipsa dig om en Spyhawk! Har flugit min i några veckor och är jättenöjd! Om du inte vill vänta går den att beställa här också, de skickar även fast det är semesterstängt. Beställ gärna ett eller två extra batterier. Rabattkod rcheli10%

    http://www.hobbyequipment.se/modelle...io-system.html

  2. #22


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Varför be om tips av oss som är rätt erfarna när du ändå köper nåt annat ?
    Roger

  3. #23

    Standard

    Hade jag inte bett om tips av er hade jag köpt en sånhär istället.
    http://www.radiostyrda-modeller.se/d...roduct_id=4663

    Men det var tack vare er som fick mig och ändra riktningen å välja något annat istället eftersom det verkar vara ett väldigt avancerat flygplan som passar bättre dem erfarna.
    Senast redigerat av Burten den 2013-07-22 klockan 19:47.

  4. #24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jesper Carlbring Visa inlägg
    Jag tänkte precis tipsa dig om en Spyhawk! Har flugit min i några veckor och är jättenöjd! Om du inte vill vänta går den att beställa här också, de skickar även fast det är semesterstängt. Beställ gärna ett eller två extra batterier. Rabattkod rcheli10%

    http://www.hobbyequipment.se/modelle...io-system.html
    Tack för rabattkoden!

    Tror du det går på något sätt och avbeställa den jag lade på megamods?

    Orkar inte vänta till Augusti innan jag får den

    Vad rekommenderar du för lim förresten till och limma ihop planet med?

  5. #25

    Standard

    Jag använde det som ingick, det funkade bra.
    Det är väl bara att du hör av dig till megamods antar jag.

  6. #26

    Standard

    Jaha det ingår lim, nåja jag la med epoxy lim.
    La en besällning på den du länka igår, får ta å avbeställa den på megamods när man kan kontakta dom.

  7. #27

    Standard

    En fråga som dök upp i huvudet för mig.

    I vilket hål ska man ha styrpinnen från servona i?
    Det brukar ju finnas flera hål att välja mellan, så jag tänkte om det är någon inställning som gör så planet svänger mer/mindre beroende på vilket hål man väljer.

  8. #28

    Standard

    Fick min spy hawk idag. Har hunnit testa den 2 gånger nu och första flygturen gick hur fint som helst.
    Men sen nästa så lyckades jag krascha 2 gånger så vingarna lossna. Orsaken var att jag hade glömt å lägga på auto stabilitet. Sen krasha jag när batteriet tog slut rakt ner i backen så båda vingarna lossna.

    Så frågan är, borde jag ta å limma vingarna?

    Sen är jag lite fundersam över hur jag ska ställa in trim, aileron har jag lyckats ställa så den flyger rakt nudå, men resten?

    Har tyvvär ingen klubb i närheten inom 10 mils radie som kan hjälpa mig :/

  9. #29

    Standard

    Mina vingar har också lossnat när man kraschat eller landat för hårt. Nu har jag limmat lite mellan vingarna så att man inte kan råka starta med lösa vingar, annars är det nog bara bra om de lossnar istället för att brytas av.

    Har också missat stabiliseringen när jag startat, så kontrollera alltid att den hoppar igång (om den strular; lägg planet stilla och rakt på marken och starta om med gasen avstängd), annars blir det vild flygning

    Tror mina servopinnar är i det yttersta hålet. Planet blir mindre känsligt, men det får du givetvis prova dig fram till vad som känns bäst.

    En bra idé är också att ta det lite mer försiktigt när du hör att motorn går ned kraftigt i varvtal.

  10. #30

    Standard

    Har lyckats ställa in den och trimma den så den går kanon nu

    Limmade fast mina vingar så dem inte skulle hålla på lossna, sedan dess har dem inte lossnat nå mer. Iofs så har jag ju lärt mig flyga med planet nudå så jag har inte kraschat på ett bra tag.

    Har märkt att planet verkar tappa signalen före man tappar bildsignalen, hade varit bättre om det hade varit tvärtom så man vet när det är dags att vända.
    Det är då du menar att motorn går ner kraftigt i varvtal, right?

    Var lite sugen på byta ut sändarantenn och mottagarantennen för att få lite bättre räckvidd på planet, vad kan ni rekommendera då för något?

  11. #31

    Standard

    Hur lång batteritid ska det vara på den?
    Jag kan endast flyga i 8 minuter, sen dör planet.

  12. #32
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Läst manualen?

  13. #33

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Läst manualen?
    Jupp, där stod inget om flygtiden.

  14. #34


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    ...och hur lång tid hade du förväntat dig ? 8 minuter låter väl inte orimligt.

  15. #35

    Standard

    8 minuter låter rimligt om du kör med full gas hela tiden. Jag flyger 15-20 minuter genom att först stiga högt och sedan segelflyga

  16. #36

    Standard

    Jaha okej, jag trodde det skulle vara 30 minuters flygtid med den.

    Så jag tänkte om det var något fel på mitt batteri eller laddaren när det var så kort flygtid, därför jag frågade.

  17. #37

    Standard

    Tappade videosignalen ovanför skogen idag, vilket ledde till att jag senare tappade radiokontakten också.

    Så nu är planet borta, och väldigt svår att hitta eftersom jag inte vet var den krascha.

  18. #38
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Då har du lärt dig att RTH är en smart uppfinning till nästa bygge.

  19. #39

    Standard

    Lägger en beställning på en ny spy hawk när hobbyequipment fått hem på lager.

    Har en beställning hos megamods också.
    Har skrivit flera mail åt dem att ta bort ordern men inget svar, så skickas ordern så kommer den få gå tillbaka.

  20. #40


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Rent allmänt kanske du skulle träna lite mera på att flyga utan FPV. Då får du samtidigt en helt annan säkerhet och då kanske du inte försätter dig i konstiga situationer så lätt när du väl flyger FPV. Du är ju nybörjare så jag tycker att du skall prioritera att träna utan FPV - då får du nog en bättre känsla för hur du flyger eftersom du ser kärran och inte bara marken. Då kan du också lära dig att precisionsmanövrera bättre t ex i samband med landningar.
    Roger

Liknande ämnen

  1. Räckvidd på Radio?
    Av lixxer i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-09-11, 22:17
  2. Futaba utan räckvidd
    Av poodi i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-03-21, 17:49
  3. Max räckvidd på en Futaba 7C 2,4GHz
    Av peter_larsen i forum FPV Radio 35 - 2.4 - LRS
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 15:15
  4. Kolla räckvidd
    Av Lelle i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-07-27, 11:12
  5. Futaba FPR 156, räckvidd ??
    Av Heda i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 13:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •