Reklam

 
Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: The Balls

  1. #1
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Smile The Balls

    Har nu börjat leka med min airbrush o detta är kul kul..kanske inte på Östlings nivå ännu men med tips från honom o en liten bok om airbrush-teknik så ska jag väl lär mig någon gång i detta liv hoppas jag att sedan bara skära lite på måfå o gör flaxen som huvudet vill ha det gör det hela ganska kul på premiärflyget

    denna fina kärra som nu får ta Lilla Nyrothans plats ska heta "the Balls"
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	balls.jpg 
Visningar:	554 
Storlek:	96,1 KB 
Id:	836  

    Get high with hovering
    not drugs

  2. #2

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Attans snygg!! Du är ju redan proffs!!
    Retroholic!

  3. #3
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Ja jäklars vad snyggt.. vad kostar modellerna "painted by wesse power" PWP models när börja du sälja

    /Martin

  4. #4

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    PWP models
    Made in Hultsfred...
    Retroholic!

  5. #5
    oestlings avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    120
    Jobb
    Grafiker / 4-färgstryckare
    Klubb
    W-059 Södra Dalarnas RFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wesse Visa inlägg
    Har nu börjat leka med min airbrush o detta är kul kul..kanske inte på Östlings nivå ännu men med tips från honom o en liten bok om airbrush-teknik så ska jag väl lär mig någon gång i detta liv hoppas jag att sedan bara skära lite på måfå o gör flaxen som huvudet vill ha det gör det hela ganska kul på premiärflyget

    denna fina kärra som nu får ta Lilla Nyrothans plats ska heta "the Balls"
    Hörruduru... Vart är ritningen på den där då?
    Maila genast över den!
    Tror jag får åka te Hultsfred på kurs snart!
    /M

  6. #6
    gimbos avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    713
    Jobb
    IT-Proffs
    Klubb
    Malmens Modellflygklubb (Linköping)

    Standard

    Det blev attans snyggt Wesse Power!

  7. #7
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av oestling Visa inlägg
    Hörruduru... Vart är ritningen på den där då?
    Maila genast över den!
    Tror jag får åka te Hultsfred på kurs snart!
    /M
    ritningar är inget vi använder i småland sorry vi har allt i huvudet för vi är speciella i småland

    Get high with hovering
    not drugs

  8. #8
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    jag forsätter o bygger fomies för det är ju så roligt billigare o enklare att flyga med på baksidan av huset...börjar bli lite bekväm tror jag..ligger fullt med stora o små projekt o vänta på någon som ska fixa opp dom i luften

    ostlings p47 som flyger bäst av alla fomies jag provat
    denna heter jessica 1 efter frudiesel

    den röda är en ostlings p47 som är förminskad 8cm på spännvidden o kortad med 8 cm.....hon ska heta jessica 2 efter Mulders fru

    ja dessa fomies o inohusflyget är ju bara för roligt plus att en lär sig o använda roder...har sett äldre "hmm jag är nog oxå äldre kom ja på " som absolut inte kan använda sidorodret mer än på marken o dessa fomies låser ju upp sidoroderspärrar det gjorde det ju på mig har dock fler spärrar kvar...priset för dessa fomies med allt som behövs är ju hanterbart för många yngre o det är ju lättare o ta sig till fotbollsplanen eller gympahallen o flyga än o behöva be morsan o farsan hela tiden...

    mera fomies vill vi se

    Att leva nykter ger tid,pengar o hälsa över till modellflyg...yehhhh
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	001.jpg 
Visningar:	332 
Storlek:	64,3 KB 
Id:	1069   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	004.jpg 
Visningar:	315 
Storlek:	49,7 KB 
Id:	1070  

    Get high with hovering
    not drugs

  9. #9

    Standard

    Oh boy, you make me feel, har jag sjungit på hela dagen och miss li kan verkligen sjunga så jag blir glad
    Sen ser jag att Wesse har gjort nya snygga inomhusskummisar och då blir jag ännu gladare
    Ska bara fixa ihop en kärra och byta motor i storbävern sen så måste jag göra pontoner plus att jag kommer att sjunga oh boy you make me feel mellan varven så kommer jag nog att hinna tillverka en östling depronare innan jul

    Mvh Mats oh boy J
    Mats Jonsson född 1971. Flugit RC sedan 1996 pysslade med friflygande gummimotormodeller före det.

  10. #10
    pilotkalle
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wesse Visa inlägg
    jag forsätter o bygger fomies för det är ju så roligt billigare o enklare att flyga med på baksidan av huset...börjar bli lite bekväm tror jag..ligger fullt med stora o små projekt o vänta på någon som ska fixa opp dom i luften

    ostlings p47 som flyger bäst av alla fomies jag provat
    denna heter jessica 1 efter frudiesel

    den röda är en ostlings p47 som är förminskad 8cm på spännvidden o kortad med 8 cm.....hon ska heta jessica 2 efter Mulders fru

    ja dessa fomies o inohusflyget är ju bara för roligt plus att en lär sig o använda roder...har sett äldre "hmm jag är nog oxå äldre kom ja på " som absolut inte kan använda sidorodret mer än på marken o dessa fomies låser ju upp sidoroderspärrar det gjorde det ju på mig har dock fler spärrar kvar...priset för dessa fomies med allt som behövs är ju hanterbart för många yngre o det är ju lättare o ta sig till fotbollsplanen eller gympahallen o flyga än o behöva be morsan o farsan hela tiden...

    mera fomies vill vi se

    Att leva nykter ger tid,pengar o hälsa över till modellflyg...yehhhh


    Snyggt!!

  11. #11
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Instämmer - Wesse har talang - men det visste vi ju redan innan.

    Mvh
    Ove
    Ove (AM) Nielsen

  12. #12
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    ja i kväll är det dags för inomhusflyg igen o Torgny lovade mig en tårta om jag kunde få en p47:a att väga mindre än 150gram han har varit irriterad hela veckan på detta med fomiebygge då hans plan blir för tunga jag har nu gjort så gott jag kunnat med denna..snören o korta kablar o.s.v har dock redan fått laga den då jag i natt skulle provhovra det i sovrummet..blen några gram i lagningen o jag har ju en 19gramsmotor Axi så det finns ju mer vikt att jaga...ja ja jag grejade dock vikten med marginal har mycket kardborreband på nu för jag vet inte var jag vill ha tyngdpunkten...pratade med Jonny från skåne o han hade fått till en som vägde under 100 gram verkar som dom kan en del där nere i skåne o det är dessutom vackert där nere oxå
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	latt1.jpg 
Visningar:	196 
Storlek:	72,8 KB 
Id:	1655   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	latt.jpg 
Visningar:	173 
Storlek:	55,5 KB 
Id:	1656  

    Get high with hovering
    not drugs

  13. #13

    Standard

    Gott me tårta va Wesse
    Min bling vägde 155gr som nyfödd men den har ökat litegrann så vi får se hur den flyger ikväll på inomhuspremiären i hortlax

    Mvh Mats J
    Mats Jonsson född 1971. Flugit RC sedan 1996 pysslade med friflygande gummimotormodeller före det.

  14. #14

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wesse Visa inlägg
    ja i kväll är det dags för inomhusflyg igen o Torgny lovade mig en tårta om jag kunde få en p47:a att väga mindre än 150gram han har varit irriterad hela veckan på detta med fomiebygge då hans plan blir för tunga jag har nu gjort så gott jag kunnat med denna..snören o korta kablar o.s.v har dock redan fått laga den då jag i natt skulle provhovra det i sovrummet..blen några gram i lagningen o jag har ju en 19gramsmotor Axi så det finns ju mer vikt att jaga...ja ja jag grejade dock vikten med marginal har mycket kardborreband på nu för jag vet inte var jag vill ha tyngdpunkten...pratade med Jonny från skåne o han hade fått till en som vägde under 100 gram verkar som dom kan en del där nere i skåne o det är dessutom vackert där nere oxå

    Du får tipsa han om att bygga ihålligt och fylla på med helium och simsalabim så har han fått sig ett luftskepp
    /Matte
    Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

  15. #15
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av matbos Visa inlägg
    Du får tipsa han om att bygga ihålligt och fylla på med helium och simsalabim så har han fått sig ett luftskepp
    Eller såhär, kanske: ?

    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=4tfF-NdWuGE"]YouTube - Park Zone Vapor Slow fly mod[/ame]
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  16. #16

    Standard

    Fy vad läckert precis vad jag hade tänkt mig heja
    /Matte
    Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

  17. #17
    Per Ps avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Robotprogrammerare
    Klubb
    Stranda Modellflygklubb

    Standard

    Där kan vi börja snacka glidtal o hovringsprestanda =)
    Våga vägra Powerbox!

Liknande ämnen

  1. Hard man with balls
    Av wesse i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-02-24, 16:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •