Reklam

 
Sidan 16 av 27 FörstaFörsta ... 6111213141516171819202126 ... SistaSista
Resultat 301 till 320 av 531

Ämne: Tema: RC-Factory:s flygplan i EPP

  1. #301

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Arrow 3 blad

    Nu har man handlat igen...
    3 bladig GWS 6x3.
    Jag har prövat & hovra inne & det är enkelt & stabilt. Antingen har jag blivit bättre på't eller så är det lättare än med 7x3,5.
    På lördag är det inomhusflygmeeting igen så då får man se hur den är att flyga med!
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3013.jpg 
Visningar:	109 
Storlek:	77,3 KB 
Id:	36446  

  2. #302

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    Nu har man handlat igen...
    3 bladig GWS 6x3.
    Jag har prövat & hovra inne & det är enkelt & stabilt. Antingen har jag blivit bättre på't eller så är det lättare än med 7x3,5.
    ...
    Misstänker både och när man sett dina flygfilmer Och tror själv det är lättare med mer blås över roderytorna, min goldyak med kV3000 och liten propp är mycket bättre på att stå still än tex. yakliten med 7x3.5. Fast det går åt mer ström med blås utan drag
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  3. #303

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Jo, å det visade sig svårt att få propellern att sitta kvar. den drog iväg på egen hand nu när jag flög inne på jobbet vid lunchen. Får fundera lite på det.

  4. #304

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Wink Crack Wing

    Då var det dags igen! Crack Wing!!!



    Senast redigerat av Rille Stark den 2013-02-01 klockan 13:17.

  5. #305

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    Jo, å det visade sig svårt att få propellern att sitta kvar. den drog iväg på egen hand nu när jag flög inne på jobbet vid lunchen. Får fundera lite på det.
    http://www.biltema.se/sv/Bygg/Fastel...-ringar-86702/

    har varit gôrbra i mina plan o små multirotorer, håller länge utan "torrsprickor" och går dra på en ganska tajt ring så propp inte blir frigående. Nackdelen är att det blir massa storlekar över... om man inte behöver tätningar till annat förstås
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  6. #306

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Tack för tipset! Tyvärr har vi långt till Biltema här, men jag ska kolla om det finns nå dylikt på Mekonomen eller Autoexperten.

  7. #307

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    Då var det dags igen! Crack Wing!!!



    Cooool kanske ingen slowflyer men den kommer säkert å flyga kalas...

    //Peter

  8. #308

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Arrow

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    Nu har man handlat igen...
    3 bladig GWS 6x3.
    Jag har prövat & hovra inne & det är enkelt & stabilt. Antingen har jag blivit bättre på't eller så är det lättare än med 7x3,5.
    På lördag är det inomhusflygmeeting igen så då får man se hur den är att flyga med!
    Jo, nu har man prövat. Jag fick modifiera den ganska kraftig för att få den att hänga med planet hela tiden och inte dra i väg på egen hand.
    Den gör Mini:n betydligt långsammare och lättare att flyga, men drag kraften är inte lysande. Den drar upp planet ganska långsamt från hovrande. Sedan är den ömtålig så det blev bara 5 minuter innan den gick sönder vid en ordinär kontakt med golvet.
    Då bytte jag till GWS DD 6x3 tvåbladig & det visade sig vara en riktig hit! Samma lite långsammare flygning, men ändå bra med kraft! Med denna propeller behöver man inte använda mycket av utrymmet i hallen! Den fick sitta på under den resten av dagen.

  9. #309

    Standard

    Min Lite har hållit sej förvånansvärt hel, förutom 1a innetillfällets proppbett i tailen och landställen som fått några bett av salen. Vågar man lägga ut lite film; hade gopron i pannan igår igen...
    http://www.youtube.com/watch?feature...p0ARSUw#t=210s
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  10. #310

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Alltid roligt med lite film!
    Idag var det nog ingen som filma i Bergvikshallen.

  11. #311

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Arrow

    Jag har nu byggt & flugit 4 st små flygplan i EPP och jag måste säga att jag är väldigt nöjd! Dessa modeller har verkligen utvecklat min flygning & de har stått pall för de flesta misstag från min sida och endast behövt enkla reparationer.

    När jag letade nya servon & motor till min Mini så hamnade jag på ML Hobbys sida och där såg jag några större plan i EPP, bland annat en Extra 330LX. Jag blev nyfiken att pröva hur det kunde fungera och har nu funderat färdigt på saken så idag var jag och hämtade ut ett paket.

    För er som inte hängt med i tråden så är den lilla saken i mitten en Crack Yak Mini!
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3067e.jpg 
Visningar:	136 
Storlek:	104,7 KB 
Id:	36675  

  12. #312

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    Jag har nu byggt & flugit 4 st små flygplan i EPP och jag måste säga att jag är väldigt nöjd! Dessa modeller har verkligen utvecklat min flygning & de har stått pall för de flesta misstag från min sida och endast behövt enkla reparationer.

    När jag letade nya servon & motor till min Mini så hamnade jag på ML Hobbys sida och där såg jag några större plan i EPP, bland annat en Extra 330LX. Jag blev nyfiken att pröva hur det kunde fungera och har nu funderat färdigt på saken så idag var jag och hämtade ut ett paket.

    För er som inte hängt med i tråden så är den lilla saken i mitten en Crack Yak Mini!
    Kul har kikat på något liknade ska bli spännande å höra vad du tycker....

    //Peter

  13. #313

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Jo, det ska jag berätta men det dröjer nog lite för motor & servon kommer hem om ca två veckor.
    Jag kan väll säga att av det jag sett så långt att det syns tydligt att killen som äger den här fabriken, Winners Model, själv är pilot. Alla de viktiga detaljerna verkar vara omsorgsfullt gjorda & tillbehören är av god kvalite med t.ex. kullinkar.

  14. #314

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Arrow

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    Då var det dags igen! Crack Wing!!!
    Sedan igår så finns det bara 4 kvar av den röda!


  15. #315


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Här finns en utförligare bygganvisning till Wingen än den som finns på RC Flights hemsida - http://www.twistedhobbys.com/media/C...Manual_01a.pdf
    Nästan så det börjar vibrera lite i köpfingret...
    Roger

  16. #316

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Cool

    Jo, jag kunde inte stå emot!
    Här är en härlig video!


  17. #317

    Standard

    Suck, jag beställde också en i förbifarten för en timme sen eller nåt; kolfiber som började ta slut efter div multirotorbyggen och vips åkte en vinge med i varukorgen...
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  18. #318

    Standard

    +1 kunde inte hålla mig

  19. #319

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    15
    Jobb
    Data konsult
    Klubb
    srfk

    Standard

    +1 kunde inte hålla mig heller, En blå, Skulle precis beställa från RC-Factory när jag såg att dom kommit till Sverige

  20. #320

    Standard

    Faan nu kan man inte låta bli... Det får bli en sån men den kan man gömma under sängen ...

    En grön den flög så bra

    //Peter

Liknande ämnen

  1. Flygplan ?
    Av kulle90 i forum Nybörjare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-08-11, 00:15
  2. RC-factory sbach 48"
    Av kling i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-09-09, 18:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •