Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 49

Ämne: 2009-filmen är här! Oops - We did it again!

  1. #21
    MarcusGs avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    105
    Jobb
    Studerar
    Klubb
    RC Åland

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wesse Visa inlägg
    Nästa år går det säkert bättre för er
    Det trodde vi inför 2009 också...

    Citat Ursprungligen postat av sundqvistjohan Visa inlägg
    Kanske man skulle flytta till Åland och starta en RC-affär.
    Redan gjort: TS RC & Hobby! Webshoppen öppnade igår! Än så länge bara med hämtning i butiken, men tids nog blir det även postorder m.m.
    RC Åland - rcaland.ax
    Hangar Flyg: 17 Helikoptrar: 2 | Flotta Båtar: 2 | Garage Elbilar: 2

  2. #22

    Standard

    Haha....ja...modellflyg kan va knepigt. men roligt var det! Gott nytt år till alla flygmalajer.

  3. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DennanHMFK Visa inlägg
    mer tokigheter än 20sek har ni säkerligen gjort under året
    av dom besöken vi gjorde, så kändes det som det bör finnas mer. hähä
    Hehe, jaså du anade att det inte kunde stämma med bara 20 sek film.
    Rackarns! Ni är svårövertalade. Bara därför så är du med i filmen. ;-) (4:53)

    Måste ju komma med nån ursäkt varför det är mer material nu än tidigare... =)
    Vi är väl fler..? hm... eller vi har filmat mer? Öuhm... det var bättre väder detta år?
    Eller om det var att flygen här kostar några hundralappar och hos er tusenlappar...
    Nej nej! NU vet jag varför det är så mycket tokigt flygande!!! Vi har ju inte filmat
    oss själva, utan bara nybörjarna? Fniii... Nä men vi har inte vågat visat allt
    material från 2007 och 2008. Jo men det har vi nog... Vi hade massor med besök!!!
    ... Ah! Det luktar mat! Hejs! :-P
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #24

    Standard

    Den troliga orsaken är att vi inte har någon ljugarbänk utan allt filmas
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  5. #25
    MarcusGs avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    105
    Jobb
    Studerar
    Klubb
    RC Åland

    Standard

    Nja, allt är väl och ta i. Finns ändå rätt mycket som vi inte filmat: hur många gånger har jag inte sagt åt folk att dom skall säga till innan dom kraschar eller gör andra tokigheter!
    RC Åland - rcaland.ax
    Hangar Flyg: 17 Helikoptrar: 2 | Flotta Båtar: 2 | Garage Elbilar: 2

  6. #26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MarcusG Visa inlägg
    Nja, allt är väl och ta i. Finns ändå rätt mycket som vi inte filmat: hur många gånger har jag inte sagt åt folk att dom skall säga till innan dom kraschar eller gör andra tokigheter!
    Ahh är det därför alla skriker till före dom kraschar
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  7. #27
    LABs avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    634
    Jobb
    Rörpulare
    Klubb
    Tranås & Ödeshög

    Standard

    Skitrolig film gott nytt 2010 på er
    Sur gubbjävel!
    LasseB

  8. #28

    Stig H.s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    250
    Jobb
    Byggnadsingenjör
    Klubb
    RCFF och Karlstads MFK

    Thumbs up Vilda Åland - häftigt värre

    Väldigt kul filmer att se, även om man anar viss desperat tragik i bakgrunden...
    Den högbeväxta åkern vid sidan av banan verkar ju vara på sin plats. Mera gödning där!

    Gott nytt 2010
    Stig
    2,4 GHz - en milstolpe inom RC-tekniken

  9. #29

    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    16
    Jobb
    Systemutvecklare
    Klubb
    RC Åland

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MarcusG Visa inlägg
    Nja, allt är väl och ta i. Finns ändå rätt mycket som vi inte filmat: hur många gånger har jag inte sagt åt folk att dom skall säga till innan dom kraschar eller gör andra tokigheter!
    Ja mig brukar du ju skälla på då jag inte har sagt till innan iaf. Jag brukar ju "passa på" då ingen filmar.

  10. #30
    Sjuntorparns avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    131
    Jobb
    Springpojk, GKN Aerospace Sweden AB
    Klubb
    Trollhättans MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MarcusG Visa inlägg
    Det trodde vi inför 2009 också...


    Redan gjort: TS RC & Hobby! Webshoppen öppnade igår! Än så länge bara med hämtning i butiken, men tids nog blir det även postorder m.m.
    Tack för en lysande underhållning, roligare film var det längesedan jag skådade

    När det gäller TS RC & Hobby så blir jag riktigt förvånad över att se rubriken "Begagnat" - finns det över huvudtaget något begagnat som är säljbart på Åland, av filmerna så verkar det ju inte så direkt? :P
    "Jag kan inte flyga, jag är rädd"

  11. #31

    Standard

    Haha, vadå säljbart? Ni får det att låta som att vi köper flyg för tusentals kronor i
    veckan för att hastigt bygga ihop dem för att så fort som möjligt släppa iväg flyget
    med fullgas okontrollerat och på så kort tid som möjligt få ner det i backen.

    Haha, nå nej... nu måste jag prata lite. ;-)

    Om man tänker på hur mycket flyg alla har, så är det inte många som är kraschade. Jag
    tex, är inne på mitt 33e flyg (och 8 helis) och av dem så är 4 st totalskrot. Började flyga
    2007. Jag hör väl till dem som kraschlandar lite nu och då, men oftast kräver det bara lite
    rep så är det flygklart igen. Men... dom fyra jag har helskrotat är:
    - ett depron slängde jag före jag fick det färdigbyggt, dåliga plastdelar som bara sprack, gav upp
    - ett depron (blå Ultimate) så busade jag så gott jag kunde med, det tröttnade till slut
    - mitt första flyg, en trainer, den tappade jag bort vid en sväng, pilotfel, flyget hamnade i skugga, rakt ner i marken
    - och så höll jag på fullgasdök från hög höjd med en UCD46 för att snävt plana ut över fältet, funkade 10-14 ggr, men sista gången så reste sig marken och slog flyget i smulor.

    Sen får man ju tänka lite som så att flyg går att reparera. Jag menar... en hård landning
    kan innebära att landstället slets loss, eller proppen gick av, eller torpedväggen lossnade
    osv. Sånt är småsaker. Räknar man med totalkrascher så är det ändå några av dem som
    folk reparerat för att lära sig. Och nästa gånger man flyger med det flyget, så bryr man
    sig inte så mycket om flyget. Då satsar man på att prova nya saker. Är väl inte många
    som försöker flyga så lågt det går, rätt väg eller inverterat i fullgas? Eller försöker göra
    fallande lövet så lågt det går? Eller försöker göra fullgasmanövrar med för stor motor
    samt för stora roderutslag (vingen lossnar eller går av)? Eller har combat med större
    flyg? Spektakulär flygning är så attans skoj att utöva och se. ;-)

    Ser man i våra filmer, så kan samma krasch vara med på flera klipp samt bilder.
    Så jag roade mig med att se dom tre filmerna och se hur många krascher det finns
    därsom orsakat totalskrot eller omfattande reparationer.

    2007-filmen: 18 st
    2008-filmen: 25 st
    2009-filmen: 14 st

    Hm, okej. Det var ju ett gäng. Men vi var ju 12 nybörjare första året, nu är vi väl 21
    eller nåt som flyger. Totalt sett så innebär det några krascher per person (fler än vi
    filmat). Och när jag räknar antalet flyg som tre av oss haft och har, så är bara det
    en bit över 100 st. Flyg byter ägare ofta. ;-)

    Småningom skall vår lista på alla flyg vi köpt, har och haft uppdateras och där framgår
    allas flyg samt krascher och orsaker. Denna har vi internt, men nog ska det dyka upp
    åländsk statistik småningom. ;-)

    För den som vill, så finns det ett hundratal filmer att se på vår hemsida www.rcaland.ax
    och om ni där räknar antalet krascher och dåliga landningar och jämför mot allt annat
    i filmerna så får ni väl själva räkna ut om vi kan flyga eller inte. ;-)

    /MickeM
    PS. Vem ork filma nån som flyger runt i cirklar på hög höjd? Gäääsp... .DS
    PS2. TS har nyss slagit upp portarna, har inte fyllts upp så mycket där än. Varken på
    beg-sidan eller i egna lagret. .DS2
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  12. #32

    Standard

    Tack för en glad film med många skratt
    Vad gäller antalet krasher på andra klubbar så är det nog så att dom flesta inte blir filmade överhuvudtaget och på vissa ställen får ingen prata om det, så ni på Åland gör ju en massa samhällsnytta och det ska ni vara stolta över

    Mvh Mats J
    Mats Jonsson född 1971. Flugit RC sedan 1996 pysslade med friflygande gummimotormodeller före det.

  13. #33

    Standard

    Vi uppdaterade vår interna flyg-lista igår kväll... och hittills är det 178 nya flyg inköpta
    till klubbens medlemmar. Vet ej om det är mycket eller lite. Räknade också hur många
    flyg det hittills är totalskrotade... 25 st... hmm... Vi är drygt 20 pers som flyger.

    Om man som nyfiken person på denna hobbyn funderar på börja flyga och ser filmer
    som tex våra årsfilmer, så kanske man börjar tänka efter. Men går man ett steg
    längre så ser man alla filmer som cirkulerar samt tänker efter hur man kommer att
    flyga, så inser man nog snabbt att man kan flyga en hel del utan att ens skada
    flyget. Man behöööver ju inte testa gränserna hela tiden, man kan flyga sansat. ;-)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  14. #34
    mulders avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 033
    Jobb
    Fifflare, min kropp kräver inget hederligt arbete längre.
    Klubb
    Olofströms & Åhus Mfk JET-SKÅNE

    Standard

    Ni verkar ha hur roligt som helst och det är väl en viktig del av flyget. /Mulder
    Flyger: JET
    Bygger: I Composite
    Motor: Turbin
    Radio: Futaba

    JET SKÅNE

  15. #35
    streems avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    169
    Jobb
    Hjälpmedelstekniker
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard



    Hehe
    One Life! Live it..!

  16. #36
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mulder Visa inlägg
    Ni verkar ha hur roligt som helst och det är väl en viktig del av flyget. /Mulder
    Den viktigaste imho...
    /\/\vh // /\/\r J.

  17. #37

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sigun Visa inlägg
    Härligt att se hur kul ni haft under året även om det kostat ett antal modeller
    Ser fram emot mer film från Åland under 2010

    /Martin
    Ja snart kommer filmen för 2010 ut
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  18. #38

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wesse Visa inlägg
    Klart galnaste och roligaste filmen i år...
    Nästa år går det säkert bättre för er

    Gott Nytt År Ålänningar
    Nja lite bättre gick det allt 2010.
    Har nu tittat på filmen för 2010 och ja ni får snart se själva .......
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  19. #39
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    spänningen är olidlig ...

  20. #40

    Standard

    Jo ni får ursäkta dröjsmålet. :-D Mr X och jag satt och sållade, klippte, redigerade osv före nyår för att få ut filmen i tid. Men nä, projektfilen gav upp och vet inte vad som gick snett, det gick ej återskapa heller. Ännu ett tips på att man inte skall lita på att allt funkar, bara för att enorma mängder filmer inte ställt till nåt strul tidigare. Men nu skulle det hända. :-/ Hur som, inte gav man upp så lätt! Är bara lite finjustering kvar, sen ska den ut. =) Traditioner är till för att hålla! YEAH!
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Liknande ämnen

  1. Första filmen
    Av UlfB i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-04-26, 10:23
  2. FILM: RC Åland 2008 - Oops!
    Av Ålänning i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 21:48
  3. cmpro zero filmen
    Av Boost III i forum Bensinmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 21:17
  4. Oops, bara tva minuter kvar...
    Av Poteta i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 20:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •