Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Tvåmotorigt med fartreglage på separata kanaler!?

  1. #1

    Standard Tvåmotorigt med fartreglage på separata kanaler!?

    Sitter och ska lägga sista handen vid en tvåmotorig sjökärra. Ska koppla fartreglagen till separata kanaler på mottagaren för att kunna mixa roder med throttel för att kunna taxa bättre på sjön. Har förstått att med två fartreglage med BEC så ska bara ett kopplas till mottagaren för strömförsörjning på det andra klipps plus och minus bort och kvar blir bara signaltåten till mottagaren. Nu, när jag sitter med avbitaren blir jag osäker - någon som är tvärsäker på hur det ska vara?? /Pelle

  2. #2

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    108
    Jobb
    Chalmerist
    Klubb
    Lidingö Modellflygklubb

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pelleflygare Visa inlägg
    Sitter och ska lägga sista handen vid en tvåmotorig sjökärra. Ska koppla fartreglagen till separata kanaler på mottagaren för att kunna mixa roder med throttel för att kunna taxa bättre på sjön. Har förstått att med två fartreglage med BEC så ska bara ett kopplas till mottagaren för strömförsörjning på det andra klipps plus och minus bort och kvar blir bara signaltåten till mottagaren. Nu, när jag sitter med avbitaren blir jag osäker - någon som är tvärsäker på hur det ska vara?? /Pelle
    ENBART PLUS ska bort på den ena, dvs mittstiftet.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    som bilderna visar så är mitt tips att pilla ur stiften och tejpa eller sätt på krympslang, en vacker dag kan dom behövas
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  5. #5

    Standard

    Elegant - nu fungerar det perfekt utan någon avbitartång /Pelle

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •