Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 44

Ämne: Erfarenhet av att köpa balsa/ply ARF från HobbyKing?

  1. #21
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
    Det är liksom inget man står och hovrar med. Vilken fullskalakärra kan det??
    En Pitts tex...




    Det går att flyga på många andra sätt än 3D helt klart. Dock kan man ju undra om inte övriga av nämnda flygplan flyger bättre. Då är vi inne på att man väljer flygplan av andra anledningar än flygegenskaperna. Jag står fast vid att just Pitts inte är speciellt välflygande.
    Superhero

  2. #22
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Snyggaste landning jag sett med pitts!
    Kommer ihåg mina i storlek 1m och 1.4m på 90-talet som var flygande tegelstenar. Man var glad om det gick att flyga en gång till utan reparation. Det var först i storlek 1/3 som de flög bra, men nu är det nya tider som tur är.

    Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #23

    Standard

    Thomas, tror du man behöver en 80:a i nosen? Jag funderar på om man kunde klara sig med en 56:a 2T. Dom jag har liggandes gett bra prestanda i kärror upp till 2,5kg. Iofs har jag en MVVS 90:a liggandes som nån gång ska in i nån rolig kärra

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    532
    Jobb
    Möbelmontör
    Klubb
    RFK Ikaros

    Standard

    Den kommer i en rejäl låda iallafall



    (inte min, bild ifrån RCGroups)

  5. #25
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Tror inte att en pitts blir rolig att flyga utan övermotorisering.

    Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  6. #26

    Standard

    Jag trodde den skulle ha liknande egenskaper som min numera pensionerade Ultimate hade. Den var ingen bra glidare och den gången jag fick motorbortfall så var det inte att tänka på att glida tillbaka till fältet.

  7. #27

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mjoelner Visa inlägg
    Thomas, tror du man behöver en 80:a i nosen? Jag funderar på om man kunde klara sig med en 56:a 2T. Dom jag har liggandes gett bra prestanda i kärror upp till 2,5kg. Iofs har jag en MVVS 90:a liggandes som nån gång ska in i nån rolig kärra
    Knappast behov av en 80:a, den flyger säkert bra med en 56:a, och dessutom mer naturligt. Men då ska man FLYGA som en Pitts. Aerobatic, som fullskalan. Vingglidningar, kvickrollar, spinn mm.
    Även fullskala-Pitts'en är en tegelsten utan motor, stannar den är det bara att DYKA fart för att få bärförmåga.

    För övrigt såg jag knappast nån hoovring à la radiostör..., f'låt, styrda kärror i Henkes video, bara lite extra öveskottsfart.

    Jag såg Pierre Holländer med sin Pitts S1 på nån uppvisning för en Herrans massa år sedan, och blev då jäkligt impad av hans knife edge längs banan......
    Det är väl ungefär vad en fullskala-pitts klarar.
    Retroholic!

  8. #28
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jodå, den hovar i Henkes film.
    Jag hade försökt balansera draget så att den precis kan hovra men inte för hovringens skull utan för att kunna utnyttja kraften vid de långsamma manövrar som lomsevak eller hur det nu stavas, kullerbyttor både fram och bak, etc. Hellre en stor motor som snabbt varvar upp med liten propeller än en liten motor med standard propeller.

    Allt är vad man vill ha, en pitts skall flygas hårt och våldsamt för att komma till sin rätt.

    Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  9. #29
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Där fick du mig också med en 80-fyrtakt

  10. #30
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Jag har letat efter en anledning till inköp av OS nya FS-95V och verkar nu hittad den Dessa modeller brukar vara baktunga så jag tror att en 80-95 fyrtakt funkar. Det kan bli en riktigt kul buskärra.

  11. #31

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Buskärra, sa Bull....
    Retroholic!

  12. #32

    Standard

    Du råkar inte ha sett en tråd om Sukhoi:en?

  13. #33

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    532
    Jobb
    Möbelmontör
    Klubb
    RFK Ikaros

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mjoelner Visa inlägg
    Jag trodde den skulle ha liknande egenskaper som min numera pensionerade Ultimate hade. Den var ingen bra glidare och den gången jag fick motorbortfall så var det inte att tänka på att glida tillbaka till fältet.
    Jag tror nog ingen räknar med att en dubbeldäckare ska ha bra glidtal

  14. #34

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    532
    Jobb
    Möbelmontör
    Klubb
    RFK Ikaros

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JonasH Visa inlägg
    Jag har letat efter en anledning till inköp av OS nya FS-95V och verkar nu hittad den Dessa modeller brukar vara baktunga så jag tror att en 80-95 fyrtakt funkar. Det kan bli en riktigt kul buskärra.
    Återkom gärna med resultat

  15. #35

    Standard

    Slog till på Pittsen!

    Velade för länge så jag missade chansen att få en ASP FS120 för typ 1.800:- Fast det spelar inte nån större roll, för den är nog för tung för denna kärran ändå. Får klura lite på motorval, har en MVVS 90 liggandes som borde få denna kärra att röra på sig. Ett annat alternativ som jag är rät sugen på är ju OS FS-95V som nån nämnde tidigare. Ett tredje val är ju en OS 15 GT eller GGT bensinare.

  16. #36

    Standard

    Lite märkligt, har fått mail både om att den packas och att den är skeppad och postad med "registered (tracking)" frakt, men inte nånstans har jag fått ett trackingnummer. Hmm...

  17. #37
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Vi kan inte hjälpa dig, ta kontakt med hk där får du alla svar.

    Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  18. #38

    Standard

    Trackingnummret finns bland dina ordrar.

    Logga in.
    klicka på my orders
    klicka på view på den senaste.
    klicka på track my order

  19. #39

    Standard

    Tack jag såg det efter en stunds letande. Dom har tydligen gjort om sen i höstas (då skickade dom trackingnummret i skeppningsmailet).
    Senast redigerat av Mjoelner den 2017-05-23 klockan 21:11.

  20. #40
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Jag backar upp mina tidigare tankar med en länk till en balsamodell som jag tror mer på. Den är lite mer diskret, inte så sportig framtoning. Den har lite mer vinge och går antagligen att flyga likadant som Pittsen om man vill. Den är också lite udda.

    Tom lägre pris ser jag nu. Ingen konkurrent utan bara underbyggnad till mina tidigare reflektioner

    https://www.lindinger.at/en/airplane...62-arf-biplane


    Superhero

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •