Reklam

 
Sidan 1 av 10 123456 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 187

Ämne: NY PRODUKT: Rangevideo Headplay HD

  1. #1

    Standard NY PRODUKT: Rangevideo Headplay HD

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_29122014_221452.png 
Visningar:	3442 
Storlek:	319,8 KB 
Id:	51009Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	unnamed.jpg 
Visningar:	2930 
Storlek:	17,6 KB 
Id:	51008

    Äntligen! Har varit lite inblandad i detta men bara gett lite designidéer, aldrig provat dem än. Detta frånsett en tidig konceptmodell som dock var helt otroligt grym, mycket bättre än några gogglas jag provat. Bilden är stor, högupplöst (på riktigt) och det är enkelt att se OSD text långt ut på sidorna. Glasögon bör inte heller vara något stort problem. Har man riktigt breda skalmar är det bara att skära bort lite skumplast.

    Specs:
    • 1280x800
    • HDMI-in
    • Analog AV-in
    • Inbyggd 32-kanals 5G8 VRX


    AV-in/ström-kabeln sitter med en grymt bra kontakt. Den är låsbar, säker, ruggad och enkel. Har använt den själv i några år

    http://www.headplay.com/






  2. #2

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Cant wait. Första gången vi testade prototypen så blev jag helt blown away aldrig tittat i ett par glasögon med bättre bildkvalitet

    snart så
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  3. #3
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Personligen undrar jag hur mkt bättre det blir med den monsterupplösningen.. Borde inte kameran och själva videolänken vara flaskhalsen?

    För närvarande kör jag quanums diy-goggles med en uppgraderad skärm (800x480) och pz0420 600tvl.. Vore givetvis nice med ännu bättre bild, men som sagt, är det ens goggles, kamera eller videolänk som sätter gränserna..?

  4. #4

    Standard

    Skickar inte våra sändare i runt 500x något pixlar bara? så allt måste skalas upp, med artefakter jaggies och allt som hör till med uppskalning.

    Eller utför de supersamling så att bliden faktsikt förbattras vid uppskalningen?

    Om den använder supersamplig utan att det ger fördröjninger, hamnar den rakt på min vill ha lista.

  5. #5
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Inte för att jag vet vad supersampling är för något, men det låter bra Jag är lite sugen på goggles ala skyzone/fatshark för dess storlek/smidighet, men om bilden verkligen blir asbra i dessa kanske det vore nåt

  6. #6

    Standard

    Ni måste nog testa... tycker iofs att videosnuttarna säger ganska mycket om vad rutinerade FPV-flygare tycker om dessa.

  7. #7

    Standard

    Kom på att supersampling inte riktigt kommer fungera på en livevideo. Nåja, där finns andra tekniker för att förbättra bildkvalite.

  8. #8

    Standard

    Även om upplösningen är strax över den dubbla jämfört med de gamla Headplay (eller Dominator HD) så tycker inte jag att man ska stirra sig blind på siffrorna. Det som gör den här så skön är upplevelsen, för mig (att testa prototypen) var en wow-känsla utan dess like. Det finns liknande koncept med inbyggd skärm men de jag sett verkar ganska framtunga och har inte den inbyggda mottagaren. Men visst, dessa är helt säkert inte för alla och wow-känslan jag fick kommer nog inte alla andra att få.

    Förhoppningsvis har snart Vova möjlighet att skicka ett par och då är alla som har vägarna förbi Uppsala välkomna att komma förbi och prova.

  9. #9
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Jag som bor i Uppsala svänger då gärna förbi... Kan ta med mina quanum-brillor då så man kan jämföra

  10. #10

    Standard

    Ska meddela när jag har dom, kan nog ta några veckor.

  11. #11

    Standard

    Jag bor också i Uppsala och är intresserad av att ta en titt på brillorna sen

  12. #12

    Standard

    Ser intressant ut! Hojta till när du fått dem, så får vi Uppsalaflygare ta och ses och flyga lite också tycker jag

  13. #13

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Måste man träna nacken för att orka ha dom på sig?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  14. #14

    Standard

    De ser tunga ut men är egentligen superlätta. Mycket tid har lagts på att se till att de känns sköna. Det är också pga vikten som man har valt skumplast som huvudmaterial.

  15. #15
    Hayvoshs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    63
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Piteå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Måste man träna nacken för att orka ha dom på sig?
    Haha, kunde inte låta bli att skratta åt din kommentar
    Personligen så ska det vara en ordentlig "wow" känsla om för att motivera dom där med tanke på storleken, om man jämför med tex Dominators som är små och smidiga.. men visst allt hänger på upplevelsen!

  16. #16
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Synd bara att man om möjligt ser ännu töntigare ut med dessa på huvudet

  17. #17
    Hayvoshs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    63
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Piteå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PinDuke Visa inlägg
    Synd bara att man om möjligt ser ännu töntigare ut med dessa på huvudet
    Dom är ju dock inte värre än "oculus killer" som visades på CES http://i.kinja-img.com/gawker-media/...cngisf8ouq.jpg

  18. #18

    Standard

    Ja, alltså de här kommentarerna om töntigheten (finns även på RCG och FPVLAB). Om man bryr sig om det kanske (bara kanske) man har valt fel hobby.

    De är definitivt större än de vanliga brillorna då det är en helt annan teknik som i sig är skrymmande.

  19. #19

    Standard

    En Geekbox
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  20. #20

    Standard

    Kan tänka mig att inlevelsen blir riktigt grym med stor bild. Bra med antennen längst upp.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •