Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Parkzone Sukhoi SAFE och Turnigy 9XR

  1. #1

    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    153
    Jobb
    Mjukvaruutveckling
    Klubb
    AKMG

    Standard Parkzone Sukhoi SAFE och Turnigy 9XR

    Funderar på en Parkzone Sukhoi med SAFE. Funkar det med de olika programmen för SAFE med Turnigy 9XR och OrangeRX modul?

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    153
    Jobb
    Mjukvaruutveckling
    Klubb
    AKMG

    Standard

    Hittade på ett forum att det skall gå. Fast en Spektrum DX9 vore najs

  3. #3

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Fördelen med Spektrum är att de har Model Match så att man inte missar att skifta modellminne när man byter modell.
    Och så förstås att alla BNF finns att ladda ner med rätt inställningar om man nu vill flyga direkt utan att behöva justera.

    TG9 har ju alla kanaler du kan behöva så det är "bara" att försöka hitta alla kanaler i rätt ordning.
    Manualen till de nya SAFE BNF planen har en lista över olika Spektrumsändares inställningar för att få safe och de andra moderna att funka så det bör inte vara några problem att överföra kanaler och knappar till en TG9 om man funderar lite.
    Sen är ju frågan om man använder SAFE? Däremot är AS3x-funktionerna nog intressanta för några.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    153
    Jobb
    Mjukvaruutveckling
    Klubb
    AKMG

    Standard

    Ja, jag kanske inte använder SAFE, men vad är "default" om man inte använder funktionen? Finns tre olika inställningar har jag förstått. Funderar på denna Sukhoi, den ser väldigt fin ut, lite skalalik antar jag. Sen kan det eventuellt vara lämpligt med SAFE om man är lite skakig på 3D. Har en P51, ca 40 cm, med AS3X och det är nog bra på en såpass liten modell, men på Sukhoi har det väl inte så stor betydelse.

  5. #5

    Standard

    Hjälpte en kompis att sätta ihop en sådan i förra veckan, tyvärr hann vi inte till sändarprogrammeringen. Han dock läsa lite om det och den beter sig väldigt olika i de tre olika lägena, vet inte om man kan stänga av det helt. Det borde gå att hitta manualen på nätet så kan du kolla själv.

    AS3X borde väl åtminstone hjälpa mot "wingrock"
    /k

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    153
    Jobb
    Mjukvaruutveckling
    Klubb
    AKMG

    Standard

    Hittade manual på nätet: "If using any DSM2/DSMX transmitter, the radio will have to be configured correctly for the SAFE system to work properly." Antagligen används inte SAFE alls om man inte konfigurerat det eller också fungerar det inte så bra? Bara inget oväntat händer om man råkar slå på nån switch som skulle aktivera det av misstag, men man skall väl kolla allt innan man flyger ändå.

  7. #7

    darkling76s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    235
    Jobb
    Engineer /3d artist
    Klubb
    Älmhults rc klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mikaelbe Visa inlägg
    Ja, jag kanske inte använder SAFE, men vad är "default" om man inte använder funktionen? Finns tre olika inställningar har jag förstått. Funderar på denna Sukhoi, den ser väldigt fin ut, lite skalalik antar jag. Sen kan det eventuellt vara lämpligt med SAFE om man är lite skakig på 3D. Har en P51, ca 40 cm, med AS3X och det är nog bra på en såpass liten modell, men på Sukhoi har det väl inte så stor betydelse.
    Jag flyger en su29mm och den flyger kanon...
    Den har 3 olika flightmodes:
    Stagility mode och 3d mode samt precision mode.

    Mycket nöjd med kärran men safe systemet kan man nog vara utan faktiskt.....har testat nån gång och det funkar fint i 3d mode men i stagility mode är det kass då det är på tok för känsligt vid tex hovring om du inte rör spakarna hela tiden går safe in och slänger runt kärran i planflykt till skillnad mot 3d mode där du väljer en switch som du själv aktiverar när man tappar orienteringen på kärran.
    I precision mode flyger den helt underbart....
    Dock om man är helt ny på 3d så hade jag valt en Visionaire i stället.....
    Samma drivlina och servo som SU 29an men är betydligt stabilare och perfekt att träna 3d med.
    Hade visionairen innan jag köpte su29an och den flyger verkligen som på räls (busenkel att kasta runt) till och med inomhus om man heter Seth.....kolla länken!.....
    http://www.youtube.com/watch?v=pvJ4T...yer_detailpage
    //Pierre

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •