Reklam

 
Sidan 16 av 37 FörstaFörsta ... 6111213141516171819202126 ... SistaSista
Resultat 301 till 320 av 734

Ämne: Rangevideo flygande vinge

  1. #301

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    I svenskt ovarmt klimat så föredrar jag vart (syns bra i luften) de på hetare breddgrader bör nog välja vit för att slippa alligatorskinn.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  2. #302

    Standard

    Om det är någon som har missat det så har jag uppdaterat första posten på RCG-tråden med en hel del information, bla olika förslag på fastsättning av vingar.

    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1851413

  3. #303

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    I svenskt ovarmt klimat så föredrar jag vart (syns bra i luften) de på hetare breddgrader bör nog välja vit för att slippa alligatorskinn.
    Ja, precis så tänkte jag med, sen vet man aldrig om det blir vinterflyggning då är ju svart ett bra val


    btw...är det någon i närheten av Stockholm som flyger med en RVJET ? skulle gärna va med, titta och se före köpet

  4. #304

    Standard

    Efter mycket forumläsning och jämförelser så har jag äntligen bestämt mig för en rvjet, jag ska beställa i morgon (LÖNING) ... Så håller på att gå igenom vad jag ska beställa och kommit fram till följande:

    RVJET 1950 mm FPV flying wing with pan and tilt dome

    RVJET Power Pack

    RVPNT GoPro 3 Holder

    RVPNT Clear Dome

    RVOSD RangeVideo OSD and autopilot

    RangeVideo anti-vibration mount

    Sen ska min ezuhf mottagare, 1,3 ghz 800mw sändare och gopro 3 black monteras. Senare blir det pepperbox och klöver antenner. Men först gäller det ju att man kan flyga modellen .

    Måste man ha ett 433 mhz filter till ezuhf? Hade tänkt att ha 1,3 ghz vrx som groundstation sedan en videosplitter till en lcd skärm och sen 5,8ghz från groundstation till mina fatsharks, så att jag får lite avstånd mellan 1,3 vrx och 433 sytemet.

    Är det något som jag missat nu?

    Mvh Defuncta

  5. #305

    Standard

    Vad är det för 433 mhz filter du menar?

  6. #306

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Vad är det för 433 mhz filter du menar?
    Lowpass filter, har aldrig flygit med 433 än så tänkte om man behöver nått sånt. Men ezuhf är kanske levererar relativt ren singnal från början. Kanske viktigare om man hade köpt chainlink eller dyl.

  7. #307

    Standard

    Nä, ett LPF låter allt under att passera däremot så stänger den för högre frekvenser som kan störa om du flyger med 2.4GHz eller GPS. Jag flyger med UHF och 1.3 och använder ett LPF men då endast för att få bättre GPS-mottagning.

  8. #308

    Standard

    Hejsan undrar om det är nån som vet kvaliten på vingservona till rvjeten eller ska man byta till ett par digitala ,har kollat på dom här http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...sec%5F23g.html

    MVH Uffe

  9. #309

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Tror inte att någon svensk ännu fått hem en RVJET så att de hunnit kolla kvaliteten. Om jag inte missminner mig så de servon som medföljer digitala och metalldrevade.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  10. #310

    Standard

    @uffe
    Använd de som följer med, de passar bättre och mig veterligen ska de vara av hyfsad kvalitet. Omde mot förmodan går sönder så kan du alltid byta efteråt. Det kräver att man skär lite EPO alternativt köper nya vingar men inget av det är särskilt omständligt eller dyrt. Dock finns inte vingarna att köpa som reservdelar ännu.

  11. #311

    Standard

    sökte på RR och fann att det verkar va bra servon som följer med (servon2 x 25kg torque digital metal gear wing servos
    2 x metal gear 260 degree rotation pan/tilt servos.)

  12. #312

    Standard

    Jaha då har man tryckt på köpknappen ,,ska bli kul

  13. #313

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Trevligt Ulf. Bara att öra av sig när du fått grejorna så får du hjälp om du behöver.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  14. #314

    Standard

    Efter att jag beställt RVJET med powerpack och fick fraktkostnad på 105$ i onsdags så fick jag idag tillbaka 35$ på mitt konto vilket ger en fraktkostnad på 70$. Jag behövde inte ens säga till, utan allt gich helt automagiskt Härligt!
    Nu saknas bara paketet. Jag ser att det har lämnat Miami iaf...

  15. #315

    Standard

    Nice, det var vad jag hoppades på!

  16. #316

    Standard

    Verkar som att vi blir många med rvjet nu

  17. #317

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Jan det blir riktigt kul jag var just och hämtade ett stort vitt paket från posten min första produktionsinriktas med en massa godis inuti
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  18. #318
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

  19. #319

    Standard

    Jepp.

  20. #320

Liknande ämnen

  1. FPV flygande vinge. Byggdagbok Del 1
    Av kajakmannen i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 71
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 08:59
  2. Elmotor till flygande-vinge
    Av adent i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 22:45
  3. Bygga STOR flygande vinge?
    Av Cringer i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 22:16
  4. vinge flygande +skada :-(
    Av Daniel L i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 13:40
  5. Flygande vinge.
    Av Fot i forum Ritningar och Konstruktioner
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 22:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •