Reklam

 
Sidan 3 av 15 FörstaFörsta 1234567813 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 296

Ämne: Nano FPV

  1. #41

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Ser att du hittade själv köpte min från banggod + 5pack batterier beställde i slutet av januari men inget har dykt upp än!
    Är väl sånt där kinesiskt nyår mellan 29jan-10feb så dom dagarna går bort plus att det blir fördröjning innan dom kommer ikapp igen. Ibland är EMS värt kostnaden. Tog 72timmar från Turkiet till Sverige från FPVHobby enligt tracking numret. Får nog avin imorgon. Snabbare än imon Sverige haha.

  2. #42

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Är väl sånt där kinesiskt nyår mellan 29jan-10feb så dom dagarna går bort plus att det blir fördröjning innan dom kommer ikapp igen. Ibland är EMS värt kostnaden. Tog 72timmar från Turkiet till Sverige från FPVHobby enligt tracking numret. Får nog avin imorgon. Snabbare än imon Sverige haha.
    Det visste jag men jag är glad om den är här innan April haha EMS är att föredra nu när det går lite trögt!

  3. #43

    Standard

    Lite inspiration till hubsan x4 FPV. Ser grymt kul ut om man kollar videon.
    http://www.fpvhub.com/index.php/topic,10339.0.html

  4. #44

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Lite inspiration till hubsan x4 FPV. Ser grymt kul ut om man kollar videon.
    http://www.fpvhub.com/index.php/topic,10339.0.html
    Blir nog en sådan istället för att plocka ihop något själv Jag köpte förra sommaren en Hubsan Skyhawk FPV som fungerar fint med Fat Shark och en Helix-antenn. Det ser ut att vara exakt samma radio med LCD som följer med.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  5. #45

    Thumbs up *Wow*

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Lite inspiration till hubsan x4 FPV. Ser grymt kul ut om man kollar videon.
    http://www.fpvhub.com/index.php/topic,10339.0.html
    Ha-Ha!

    Hur coolt som helst, och killen "Badlands" som spakar Hubsan har både fantasi och är en skicklig micropilot. Det enda man önskar är att han lyckas trolla bort störningarna, kanske det fixar sig med den nya antennen...

    Tack för en trevlig länk


    /Lasse

  6. #46

    Standard

    Vad är räckvidden för sändaren? och har ni testat med kraftigare batteri för längre flygtid?

  7. #47
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Får 10 min flygtid så jag har inte känt något behov av större batterier men det går enligt vad jag läst att trycka in en 300mah Nanotech acc från HK och få runt 12 min.
    Har inte testat räckvidden på sändaren men för icke FPV duger den gått. X4:an är så liten att den blir snabbt en prick innan räckvidden på sändaren är slut.

  8. #48

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PinDuke Visa inlägg
    Får 10 min flygtid så jag har inte känt något behov av större batterier men det går enligt vad jag läst att trycka in en 300mah Nanotech acc från HK och få runt 12 min.
    Har inte testat räckvidden på sändaren men för icke FPV duger den gått. X4:an är så liten att den blir snabbt en prick innan räckvidden på sändaren är slut.
    Ok! går det att öka räckvidden måntro?

  9. #49
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Allt går utom trasiga klockor och nyfödda barn.

  10. #50

    Standard

    Jo det är klart men frågan är hur, booster eller antennbyte?

  11. #51
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Det senare.

    Att öka effekten är lowtechlösningen på alla problem och sällan det bästa. Samma sak med videolänken, med bra antenner behövs inte massor av effekt.

  12. #52

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Jo det är klart men frågan är hur, booster eller antennbyte?
    Antennen på hubsan kontrollen är inte ens en antenn vad jag läst, bara tomt rör tror jag, nån integrerad antennhistoria. Är inte helt 100% dock ska försöka gräva fram den tråden. Det går att göra en egen antenn eller boosta. Finns endel trådar på rcgroups.

    Från det ena till det andra. Jag har hållit på i två dagar med min FPV-setup jag fick från FPVhobby men inte fått det att funka. Fick bara en vit konstig bild med svarta mönster i. Trodde först det var sändaren så jag koppla kameran till en annan sändare men fick samma resultat. Attans kanske kameran som är paj då tänkte jag, sen börjar jag fippla med markstationen, bytte mottagare etc. Samma fel. Tillslut bytte jag skärmen och då kom bilden !! Men helt suddig.. Jaha då var den trasig ändå.. Ajuste man måste ställa in skärpan genom att vrida på linsen *vridvrid* tadaa ! Det funkar.

    Murhys law ska alltid vara med på ett hörn. Flera timmars jobb och det visar sig att en kabel förmodligen är glapp i markstationen. Den har funkat klockrent i ett halvt år minst.. Var på håret jag täntke skicka reklamationsmejlt till butiken.

    Sorry var tvungen att skriva av mig haha.

    svurit långa ramsor och surat helt i onödan :P

  13. #53
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Antennen på hubsan kontrollen är inte ens en antenn vad jag läst, bara tomt rör tror jag, nån integrerad antennhistoria. Är inte helt 100% dock ska försöka gräva fram den tråden.
    Det stämmer. Antennen på sändaren är bara där för synskull, finns inget i den.
    Antennen slutar inne i sändaren. Lika som på hubsan Spyhawk.

    Vill man öka räckvidden är det där man skall lägga krutet.

  14. #54

    Standard

    Fick igång grejorna nu iaf, blev glatt överskad att jag inte fick någon vinjetering. Kan det möjligtvis ha att göra med att jag valde en NTSC kamera ? lägre upplösning = mindre sensor = mindre vinjetering ?
    Mitt rum är ganska mörkt (ser mycket ljusare ut i videon) så blev inte så skarp bild men helt klart nöjd iaf.
    Blade nanon är galet överbelastad med 33% övervikt. Detta pga att jag kör två batterier. Blir 3-4gram lättare om jag kör med regulator istället.

    Detta är ej FPV, vill träna lite på precisions flygning först så jag inte åker in i väggarna.


  15. #55

    Standard

    Ser bra ut

    Får hem 2st Hubsan X4 ev nästa vecka så ska nog beställa lite saker till den

  16. #56
    Blomsters avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    217
    Jobb
    IT
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ryssen Visa inlägg
    Tack så jävla mycket att du la ut detta, nu kommer det brinna till i plånboken igen.
    Precis som Ryssen sa,
    så jag gjorde en beställning i början av veckan på 1280ghz tx pico från readymaderc + tiny 5v regulator har kamera sen tidigare, total vikt FPV kit (kamera + vtx + 5v regulator)= 5,65gram blir kul att testa på min hk x230 med kk2

  17. #57

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Coolt blom , detta vill jag vara med och kika på


    ot. du missade vårat multimekande i lokalen idag
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  18. #58
    Blomsters avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    217
    Jobb
    IT
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Coolt blom , detta vill jag vara med och kika på


    ot. du missade vårat multimekande i lokalen idag
    Jo det skall bli kul att testa nano varianten också kan bli fpv i vardagsrummet nu med x230 eller min Bladez om den orkar lyfta alla 5,65 grammen
    ot. såg meddelandet från lasse nu först ikväll tyvärr, mobilen låg i jobbjackan

  19. #59

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av cyberpete Visa inlägg
    Ser bra ut

    Får hem 2st Hubsan X4 ev nästa vecka så ska nog beställa lite saker till den
    Trevligt !
    Ett tips, köp kamera med vidvinkel om du ska köra inne. FPVhobby har 110graders lins som passar 1grams kamerorna. Det är den jag kör med. Ute räcker det med mindre fov.

    Hinner inte köra nått idag (skolgrejor :P) men här är en bild på koptern med fpvgrejorna på @ 40gram (29gram stock). Det var inte det lättaste att få plats med allt. På håret att batterierna fick plats under.


  20. #60

    Standard

    Vad tror ni om den här kameran? såg lite ut som den från Fpvhobby http://dx.com/p/1-3-cmos-mini-color-...12v-pal-189290

Liknande ämnen

  1. Nano!
    Av Jode i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-03, 04:42
  2. BOOMERANG NANO - Byggtråd.
    Av petera38 i forum Byggdagboken
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-10-22, 11:43
  3. Nya Ultra Nano Blade µSR
    Av Sigun i forum Helikopter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-01, 16:57
  4. Mottagare Webra Nano S6
    Av Plura i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 08:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •