Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 27

Ämne: Naza v2 firmware till Naza lite

  1. #1

    Cool Naza v2 firmware till Naza lite

    Tänkte tipsa om detta http://naza-upgrade.com/

    Uppgraderade just min Flyaway Lite till v2. Tog 2min och kommer att testa det så fort det blir väder.

    Dji har försökt att göra en fuling genom att säga att det är bättre grejer i v2 för att tjäna mer pengar när det egentligen är exakt samma kontroller som v1 och Lite.

    Passa på innan DJI sätter stop för det! Är bara en tidsfråga.

  2. #2

    Standard

    Gjorde det för en vecka sedan på min Discovery och kan säga att det funkar kanon bra.
    Den värmde upp och var bara därefter att lyfta rakt upp. Drev inte åt något håll utan stadig hovring direkt.

    Dji är meddelade och är nog som du säger att de vill nog gärna sätta stopp för det.

    Mer att läsa finns här http://www.minimultirotorforum.com/v...php?f=32&t=316

  3. #3

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    de där fungerade ju klockrent!

  4. #4

    Standard

    Det där med flyaway... va det inte nån här på forumet som sa att det bara gällde Naza-M V2? Jag har ju inte följt med riktigt... men har att göra med nån Naza, så kan ju vara bra veta.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #5

    Standard

    Min naza ville göra en ''flyaway'' när kompassen hade tappt sin kalibration. Den börja först med lite mildare toilet bowl effekt för att sedan lägga sig i 20 graders vinkel åt ett håll. Kunde spaka mot för att hålla den stilla och slog jag över i manual så hade jag all kontroll. Dom andra som jag pratat med som har koll på grejerna och fått flyaways har räddat med manual mode. kalibrera kompassen igen efter det hände och sen så flög den perfekt igen.

  6. #6

    Standard

    Naza V1 och V2 ska inte ha samma grejor, däremot den nya, senaste versionen av Lite ska ha exakt samma hårdvaror som V2. Därför funkar uppgraderingen så bra.

  7. #7

    Standard

    Ska inte enligt dji men egentligen så är det samma. Finns en anledning till att man kan uppdatera v1 till v2.

  8. #8

    Standard

    Jag har den första versionen av Lite och det funkade bra för mig.

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Ska inte enligt dji men egentligen så är det samma. Finns en anledning till att man kan uppdatera v1 till v2.
    Jovisst funkar uppgradering av v1 till v2 men det är inte samma hårdvara i dem.

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Witalis Visa inlägg
    Jag har den första versionen av Lite och det funkade bra för mig.
    Vad jag hört så är v1 och första Lite samma hårdvara. När jag flög dem så reagerade de exakt likadant men v2 var annorlunda. Jag har inte fått upp min nya Lite än pga av det fina vädret vi har just nu men uppgraderingen av Lite till v2 gick förvånansvärt snabbt och enkelt.

  11. #11

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Halcon Visa inlägg
    Vad jag hört så är v1 och första Lite samma hårdvara. När jag flög dem så reagerade de exakt likadant men v2 var annorlunda. Jag har inte fått upp min nya Lite än pga av det fina vädret vi har just nu men uppgraderingen av Lite till v2 gick förvånansvärt snabbt och enkelt.
    Det låter inte alls orimligt. Jag har en nybyggd Tarot hexa som jag har V1 som är uppgraderad till V2 och den kändes väldigt likt Lite V2

    Men hur upplevs riktiga V2 mot ett uppgraderad V1?

  12. #12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Halcon Visa inlägg
    Jovisst funkar uppgradering av v1 till v2 men det är inte samma hårdvara i dem.
    Jo då det är samma hårdvara men det fanns dock en tidig variant av naza v1 som hade några mindre skillnader. http://www.rcgroups.com/forums/showp...postcount=1943

  13. #13

    Standard

    Väntas nu... Lite V2?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  14. #14

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Jo då det är samma hårdvara men det fanns dock en tidig variant av naza v1 som hade några mindre skillnader. http://www.rcgroups.com/forums/showp...postcount=1943
    Precis, det är denna tidiga, första, variant jag menade, den som hade problem med skarp ljusinstrålning från sidan.
    Jäklar vad den ställde till problem för mig innan jag kom på vad det var.

  15. #15

    Standard

    Har för mig att (men är dock osäker) även Lite fanns i två versioner, dels en tidig (som V1:an) med kombinerad LED och PMU och sedan den som säljs nu med separata. Läste nånstans att man ska passa sig för den tidiga Lite:en. Någonstans på vägen mellan kombinerad och separat LED/PMU ska DJI tydligen ha bytat/ändrat komponent(er). Men som sagt, är dock väldigt osäker på detta.
    Senast redigerat av Halcon den 2015-01-08 klockan 21:29.

  16. #16

    Standard

    Frågan är vad som gäller för GPS:erna: är dessa också likadana (Lite, V1, V2) eller har de olika komponenter? Funkar en Lite GPS på en V2 t.ex? Och om den gör det har den ändå billigare/enklare komponenter eller samma grejor fast olika namn, allt för att vara enklare och billigare (samma komponenter) att tillverka?

  17. #17

    Standard

    Jag läste mig till att det var samma GPS på alla men det var ju bara en random forum post utan någon direkt källa så inte så säker på det men läste någon gång om något filter som inte fanns på alla eller hur det var.

    Jag har den tidigare Lite och den verkar funka bra.

  18. #18

    Standard

    Även jag har den tidiga. Köpte den nästan direkt den kom ut och har flugit den mycket utan problem.
    Nu även med uppgradering vid ett tillfälle och även det utan problem.

    Bara att tacka han som hitta hacken. [emoji2]

  19. #19

    Standard

    Jo, får hoppas att det funkar ett tag till, har en ny Lite (utan GPS) till på G. Fantastiskt vilka funktioner man kan få nu med hacket till ett så lågt pris.

    Det där med flyaways som många pratar om, har själv aldrig haft någon, är det någon här som råkat ut för det och i så fall vilken Naza?

  20. #20

    Standard

    Eller om man har tur så låter dom det vara för att alla med Lite kommer ju nu att köpa en massa tillbehör. Som inte har fungerat tidigare.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •