Reklam

 
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 76

Ämne: Lcd goggles

  1. #41

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UlfB Visa inlägg
    Den som väntar på nåt gott....

    Skickades dom med båt?
    Förmodligen roddbåt ;-)

    Är jättenöjd med brillorna iaf. Förvånande bra bildkvalité även med min lilla petit Sonykamera.
    Blir nog en hel del modifieringar för att få dom anpassade till markstation...

    Har du handlat orginalbatteriet??

    Mvh,
    /Z

  2. #42

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av zoomzky Visa inlägg
    Förmodligen roddbåt ;-)

    Är jättenöjd med brillorna iaf. Förvånande bra bildkvalité även med min lilla petit Sonykamera.
    Blir nog en hel del modifieringar för att få dom anpassade till markstation...

    Har du handlat orginalbatteriet??




    Mvh,
    /Z

    Nej, jag använder videmottagaren som strömkälla som i sin tur drives med 3 cells 2200 mah LiPo. Köpte följande kit på kjell.com http://www.kjell.com/?item=39182&pat...0000,322500000 en av kontakterna passar i lådan till glasögonen

    //ulf

  3. #43

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UlfB Visa inlägg
    Nej, jag använder videmottagaren som strömkälla som i sin tur drives med 3 cells 2200 mah LiPo. Köpte följande kit på kjell.com http://www.kjell.com/?item=39182&pat...0000,322500000 en av kontakterna passar i lådan till glasögonen

    //ulf
    OK! Läste på rcgroupforumet att den var så kinkig med strömförsörjningen.
    Har du provflugit med dom??

    /Z

  4. #44

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av zoomzky Visa inlägg
    OK! Läste på rcgroupforumet att den var så kinkig med strömförsörjningen.
    Har du provflugit med dom??

    /Z

    Nej inte ännu, nu har jag inte haft LiPo accken påkopplad en längre stund men jag har inte upplevt nåt problem den stunden jag prövat

    //Ulf

  5. #45

    Standard

    Hej.
    Ni som köpte Headplay.. är ni fortfarande nöjda o glada, verkar allt funka bra?
    Passform, ipd och fokusinställningar (för folk med glasögon).. är allt till belåtenhet?
    /Göran.

  6. #46

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ursoppan Visa inlägg
    Hej.
    Ni som köpte Headplay.. är ni fortfarande nöjda o glada, verkar allt funka bra?
    Passform, ipd och fokusinställningar (för folk med glasögon).. är allt till belåtenhet?
    Jag är jättenöjd med mina. Visste innan jag handlade att är lite otympliga och det krävs lite moddning för att få dom fältmässiga. Bildkvalitén är mycket bra och inställningsmöjligheterna är goda. Har inte stött på någon ännu som inte tyckt bilden varit bra.

    Bra tråd om moddning av headplays
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1341201

    Jag snålade och köpte inte orginalbatteriet. Hade tänkt köra ett batterihack men tvekar lite nu. Några som matar 12 volts kontakten med ett 3s acc har blåst säkringen på kretskortet i Liberatorn. Bekymmer även om spänningen sjunker till ca 10 volt.

    En snubbe har gjort ett hack som använder kontakten för Liberatorns orginalbatteri och matar med ett 2s batteri. Ovanstående bekymmer skall försvinna
    http://www.rcgroups.com/forums/showp...&postcount=682

    /Z

  7. #47

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av zoomzky Visa inlägg
    Jag är jättenöjd med mina. Visste innan jag handlade att är lite otympliga och det krävs lite moddning för att få dom fältmässiga. Bildkvalitén är mycket bra och inställningsmöjligheterna är goda. Har inte stött på någon ännu som inte tyckt bilden varit bra.

    Bra tråd om moddning av headplays
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1341201

    Jag snålade och köpte inte orginalbatteriet. Hade tänkt köra ett batterihack men tvekar lite nu. Några som matar 12 volts kontakten med ett 3s acc har blåst säkringen på kretskortet i Liberatorn. Bekymmer även om spänningen sjunker till ca 10 volt.

    En snubbe har gjort ett hack som använder kontakten för Liberatorns orginalbatteri och matar med ett 2s batteri. Ovanstående bekymmer skall försvinna
    http://www.rcgroups.com/forums/showp...&postcount=682

    /Z
    Hur löser du strömförsörjningen? Jag har hittils kört med ett 3 cells lipo och det har gått bra men när du nämde att folk har haft problem så kommer jag nog försöka hitta på nån annan lösning, det där hacket du länka till verkar som en bra lösning. Har du testat?

    //Ulf

  8. #48
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Kör med 3-cells lipo , funkar fint. Har haft mina headplay inkopplade i 60 minuter utan några fel.

    //Matte

  9. #49

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Impulze Visa inlägg
    Kör med 3-cells lipo , funkar fint. Har haft mina headplay inkopplade i 60 minuter utan några fel.

    //Matte
    Jag antar att du kopplar in batteriet på samma anslutning som den medföljande adaptern eller inne i boxen på batterianslutningen? Har det nån betydelse hur många ampere batteriet har? Jag har ett 3 cells lipo på 2200 mah och jag har kopplat på en motsvarande kontakt som den medföljande adaptern har. Hur mycket hade du kvar i batteriet efter 60 minuter?

    Jag har läst att det har varit problem med att säkringen går, hur kommer det sig? nån som vet?

    Jag köpte mina HP från rangevideo och där skriver dom följande:

    "These goggles are supplied with an AC100-240 V / 12VDC 0.5A power adapter with 1.7mm ID, 4.0mm OD center pin positive plug. You can use common 3s 11.1V lipoly battery to power the goggles."



    //Ulf
    Senast redigerat av UlfB den 2011-02-07 klockan 08:32.

  10. #50

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UlfB Visa inlägg
    Hur löser du strömförsörjningen? Jag har hittils kört med ett 3 cells lipo och det har gått bra men när du nämde att folk har haft problem så kommer jag nog försöka hitta på nån annan lösning, det där hacket du länka till verkar som en bra lösning. Har du testat?

    //Ulf
    Jag har inte testat hacket ännu och vart för feg att prova med ett 3s i orginalkontakten.
    Att några haft problem kan ha andra orsaker... det fungerar ju för dig och impulze!

    Sett de som har satt en säkring mellan acc och Liberatorn. En batterimonitor kanske kan vara fifiigt med.

    /Z
    Senast redigerat av zoomzky den 2011-02-07 klockan 10:37.

  11. #51

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av zoomzky Visa inlägg
    Jag har inte testat hacket ännu och vart för feg att prova med ett 3s i orginalkontakten.
    Att några haft problem kan ha andra orsaker... det fungerar ju för dig och impulze!

    Sett de som har satt en säkring mellan acc och Liberatorn. En batterimonitor kanske kan vara fifiigt med.

    /Z

    Nu blev jag osäker, nu har jag läst om mer folk som har haft problem med 3 cellsbatetrier anslutna , Jag ligger nog lågt ett tag, vill inte sabba nåt i boxen. Såg att rangevideo säljer orginalbattariet för 40 dollar men innan det är hemma så har väl kostnade fördubblats...

  12. #52

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UlfB Visa inlägg
    Nu blev jag osäker, nu har jag läst om mer folk som har haft problem med 3 cellsbatetrier anslutna , Jag ligger nog lågt ett tag, vill inte sabba nåt i boxen. Såg att rangevideo säljer orginalbattariet för 40 dollar men innan det är hemma så har väl kostnade fördubblats...
    Jag hade nog oxå väntat på orginalen istället för ansluta cellbatterier.
    Senast redigerat av ronny_norr@hotmail.com den 2012-06-01 klockan 14:41.

  13. #53

    Standard

    Jag beställde nyss orginalbatteriet för 40 dollar, så är jag på säkra sidan. Några hundringar till kvittar, törs ändå inte räkna ut hur mycket jag spenderat på denna hobby....

  14. #54

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UlfB Visa inlägg
    Jag beställde nyss orginalbatteriet för 40 dollar, så är jag på säkra sidan. Några hundringar till kvittar, törs ändå inte räkna ut hur mycket jag spenderat på denna hobby....
    Hittade du batteriet på Rangevideo?
    Vad gick frakten på?

    /Z

  15. #55

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av zoomzky Visa inlägg
    Hittade du batteriet på Rangevideo?
    Vad gick frakten på?
    /Z
    Ja, jag beställde det från rangevideo. Två fraktalternativ: 15 eller 28 dollar

    http://www.rangevideo.com/index.php?...951c12d2bfdb09

    //ulf

  16. #56
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Kollade lite i trådarna på dom som bränt säkringar, ska ta dom på jobbet och se vad man kan göra för att vara på säkra sidan.

    //Matte

  17. #57

    Standard

    Beställde batetriet till mina HP goggles måndageftermiddag och det kom fram i dag. Klarade mig undan både moms och tull men slutpriset blev 430 kr inklusive frakt. Får se hur kapaciteten är, återkommer om detta när jag testat

  18. #58
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Dålig kapacitet, får ladda regelbundet. Just därför jag kör med 3-cells lipo för att jag inte litar på accen.

    //Matte

  19. #59

    Standard

    Testade batteriet, laddade det fullt sen såg jag på en film som var 98 minuter lång och efter det så hade jag fortfarande ström kvar. Gissar på en drifttid på 2 kanske 2,5 timmar max. Så länge batteriet till gasögonen räcker längre än min flygtid per laddning är jag nöjd.

    Ulf

  20. #60

    Standard Snart så jä...

    Även jag är påväg in i FPV träsket nu. Började med att beställa ett par Fatshark googles häromdagen!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sharkgoggles.png 
Visningar:	46 
Storlek:	66,8 KB 
Id:	18972

Liknande ämnen

  1. Kluven när det gäller goggles?
    Av The Flyer i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2013-07-12, 02:33
  2. Foxtech AIO goggles
    Av Boopidoo i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-03-04, 00:47
  3. FatShark Goggles?
    Av Ålänning i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-26, 11:19
  4. Goggles
    Av Lenny i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-22, 08:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •