Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 46 av 46

Ämne: Spyhawk FPV @ rangevideo.com

  1. #41


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Impulze Visa inlägg
    Har haft upp min i luften, kan väl säga att man ska inte flyga i allt för blåsigt väder
    Hittade den här tråden av en händelse. Köpte en SpyHawk tidigare i vintras, men har inte testat den förrän idag. Jösses vad svår den var att flyga när det blåste lite. Väldigt dålig skevroderverkan, gick nästan inte att vända runt den med enbart skevroder. Den hoppade och fladdrade värre än ett höstlöv i storm, så den får nog vila till nån lugn kväll tror jag. Jag körde med stabiliseringen på hela tiden, kanske det gjorde den trögare att svänga med?

  2. #42

    Standard

    Ja, stabiliseringen gör den märkbart trögare.

    Jag kan rekommendera att testa bygga en mikroquad. Din Spyhawksändare fungerar nämligen att kontrollera Hubsan H107 mikroquad som kostar knappt $37 inkl frakt från banggood.com. Bara att komplettera med en kompatibel 5.8GHz videosändare så kan du flyga FPV med en mikroquad via din Spyhawksändare.

  3. #43


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Ja, stabiliseringen gör den märkbart trögare.

    Jag kan rekommendera att testa bygga en mikroquad. Din Spyhawksändare fungerar nämligen att kontrollera Hubsan H107 mikroquad som kostar knappt $37 inkl frakt från banggood.com. Bara att komplettera med en kompatibel 5.8GHz videosändare så kan du flyga FPV med en mikroquad via din Spyhawksändare.
    Tack för tipset, men tanken med SpyHawken var att känna på lite hur det var med FPV och sedan sälja den. Under tiden jag väntade på flygväder så har jag hunnit med att bygga en Quad i 450 storlek och skaffat mig två st Bixler samt ett Fatsharkpaket med sändare och brillor.
    Så jag tror att jag gör som ursprungstanken var, jag säljer SpyHawken med tillhörande brillor billigt bara för att bli av med den.

    Dessutom har jag lyckats blivit med en Blade Nano, en GeeBee UMX och en Beast UMX.. Det enda jag hunnit med att testa innan det blev vinter är Beasten, så jag har så det räcker känns det som. Kompisen tycker att jag ska sluta köpa modellflygprylar nu och flyga det jag har först. Han har troligen rätt..

  4. #44

    Standard

    Haha, jo troligtvis. Det samma gäller nog mig, att jag har tillräckligt och ska flyga det jag har. Men det där med mikro quad lockar lite då man kan flyga inomhus OCH utomhus med samma modell utan större fara för liv och lem (och möbler).

  5. #45


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Men det där med mikro quad lockar lite då man kan flyga inomhus OCH utomhus med samma modell utan större fara för liv och lem (och möbler).
    Jo, det är samma här. Den du länkade till vore ju perfekt att ha på jobbet ifall man får tråkigt nån gång.. Och billig var den.

  6. #46

    Standard

    Jag kan rekommendera att köpa på sig lite extra proppar samt ett par extra motorer.

Liknande ämnen

  1. Rangevideo flygande vinge
    Av Boopidoo i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 733
    Senaste inlägg: 2015-01-30, 22:17
  2. Pinout på rangevideo 300mw 1.3ghz
    Av neu i forum FPV Video Sändare - Mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-26, 00:10
  3. GoPro-sladd från Rangevideo
    Av Sickan i forum FPV Video Sändare - Mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-01-13, 09:30
  4. RangeVideo 300mw 1.3Ghz TX stänger av sig?
    Av rfnoise i forum FPV Video Sändare - Mottagare
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-07-28, 22:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •