Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Ack-alternativ till DJI F450?

  1. #21

    Standard

    Själv körde jag Zippy Compact 3S 5000mAh på min F450 (Din nuvarande? ) Med GoPro och FPV kamera+vtx och hade en flygtid på 12min med gopro och 15-16min utan gopro om jag minns rätt. Dji stock motorer och graupners 10x5

  2. #22

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av slaffe Visa inlägg
    Själv körde jag Zippy Compact 3S 5000mAh på min F450 (Din nuvarande? ) Med GoPro och FPV kamera+vtx och hade en flygtid på 12min med gopro och 15-16min utan gopro om jag minns rätt. Dji stock motorer och graupners 10x5
    Ah, va det dig jag köpte den av. =) Har vart sån köphysteri senaste månaderna så man vet inte vad som är på gång. Haha! Den flyger fint iaf. =) Men vobblar en hel del pga mina inställningar eller va det är. Låga varv vid hovring... Ska testa dubbla 2200 både 3S och 4S och se. Men täntke klara mig med en i taget i början... Hade du acken mellan de svarta "ram"-skivorna? Eller ovan eller under? Har du nån bild hur du hade? Tycker acken hamnar oresonligt långt bak i ingenstans när GoPron hänger under Bat-wing-stativet. Knepig balansering.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #23

    Standard

    Åter till en undran jag ställde tidigare...

    Min quad har:
    - 4 st DJI 30A-ESCs
    - 4 st DJI-motorer (drar 15-25A? och som mest 30A enligt specs) dvs ESCarna räcker till.
    - 3S 2200 30C-ack

    30C x 2200 = max strömuttag väl? Alltså 66A.
    4 st motorer kan dra som mest 30A, dvs 120A (långt över 66A).
    Men troligtvis bara typ 15A? Alltså 60A.

    En ack med mer mAh men med samma C-tal, klarar den acken mer ström?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •