Reklam

 
Sidan 6 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 101 till 120 av 125

Ämne: En växande recension av Quanum Nova / Cheerson CX-20

  1. #101

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    9
    Klubb
    Karlshamns Mfs, Mfk Snobben

    Standard

    Hej, det jag söker är en set up for dummies mot taranis och x8r, jag har kablar rätt och den är bynden. behöver fil med dom flightmodes som behövs samt hur går jag vidare, steg 1.. steg 2... osv. Har pysslat med rc sedan 1972 men taranis och detta går över mitt förstånd!
    Alla tips är bra tips!
    Stefan

  2. #102

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av flajer Visa inlägg
    dummies mot taranis och x8r,
    Jag har denna radio och tänkte kanske använda denna till Novan, men det har inte funnits någon anledning.
    Som jag skrev tidigare i tråden så var strömbrytaren i originalradion osäker i funktion så jag kontrollera den och det visade sig att den var stabil i frånläget. Eftersom omkopplaren är vändbar så var det bara att vända den och löda dit den igen. Funktionen är nu mycket stabil och någon risk att sändaren ska stänga av sig finns inte.
    Det känns ju tråkigt om det sker olyckor pga omkopplaren när jag tidigare skrivit om hur detta kan lösas.
    Jag och min son var igår ute och tog bilder av hans arbetsplats (SP i Borås) i ganska hård vind som krävde fullt utslag för att få hem quadden, men det gick att få hem den. Jag har köpt 2 pkt propellrar i reserv, men ännu inte fått anledning att byta ut någon.
    Vår Nova har vi inte haft anledning att göra något extra med utan den har fungerat direkt ur kartongen. Vi har bara kompletterat med en gimbal för kameran samt FPV..
    //Bosse
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Image1.jpg 
Visningar:	195 
Storlek:	114,0 KB 
Id:	52819
    Senast redigerat av Bosse_A den 2015-06-26 klockan 15:30. Anledning: Tillägg

  3. #103

    Standard Hispig.

    Hjälp, jag får inte in den i Kalibreringsläge. Den röda lampan blir aldrig gul..... Den uppför sig lite hispigt, så jag tänkte att det kanske hjälper, har gjort som det står på sidan 4 (längst ner) i manualen. Har även hittat några klipp på tuben och testat dem, ingen lycka där heller

  4. #104

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mattias Scholz Visa inlägg
    Hjälp, jag får inte in den i Kalibreringsläge. Den röda lampan blir aldrig gul..... Den uppför sig lite hispigt, så jag tänkte att det kanske hjälper, har gjort som det står på sidan 4 (längst ner) i manualen. Har även hittat några klipp på tuben och testat dem, ingen lycka där heller
    Jag hade samma problem, jag gjorde det i Missionplanner istället.

  5. #105

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av oddname Visa inlägg
    den vägrar binda om när den tappat kontakten, och kräver att man startar om maskinen.
    Detta är inte korrekt.
    Om originalradion tappar kontakten stänger man av och på sändaren. Sedan för man övet höger knapp från läge 1 till läge 2 och tillbaka till läge 1 . Sedan är det bara att hålla vänster spak till höger som vid normal bindning. Detta kan lätt kontrolleras med maskinen på marken innan man flyger.
    //Bosse
    Senast redigerat av Bosse_A den 2015-06-25 klockan 15:42. Anledning: komplettering

  6. #106

    Standard

    Vad kul med fler svenska flygare som kör Quanum/cheerson.

    Då kanske man kan bolla lite ideer/frågor här?

    Hur vet ni vilken version det är? om den tillåter att man moddar via MP?
    Vågar man uppdatera den via MP?

    Jag löddade på en Bluetooth module igår http://forum.banggood.com/forum-topic-40301.html för att kunna köra follow me funktionen. den sammankopplar fint med telefonen men sen vill den inte riktigt, jag har två olika program i telefonen:

    Droidplanner, här går connect bra och jag kan ställa in höjdvärde för follow med, men den vill inte ARM och hur får jag upp den i luften?

    Tower, här vill den inte ens connecta, fel version på prgogramvaran i Flygaren?

    Ska posta lite bilder på hur min ser ut inom det närmsta, jag kör med kameran frontmonterad och utan landningställ för jag tyckte den var vindkänslig, FPV kommer inom det närmsta på den. Vilka kul och enkla modds kan man mer göra?

  7. #107

    Reg.datum
    jun 2015
    Inlägg
    4
    Jobb
    IT-Tekniker
    Klubb
    SMFK

    Standard

    Hej!
    Jag har nu läst denna tråden, och bestämt mig för en Cheerson CX-20
    Det jag undrar är om någon köpt den av Reservdels RC här i sverige?
    Och i så fall om det är Open Source dom säljer?? Priset är ju lika fint som Hobbyking (om man räknar med tull) plus att man får garantier här hemma. Jag kommer även dra iväg ett mail till dom och fråga

  8. #108

    Reg.datum
    jun 2015
    Inlägg
    4
    Jobb
    IT-Tekniker
    Klubb
    SMFK

    Standard

    Såg att den fanns hos teknikmagasinet, och fick svar från dom att det är open source dom säljer.

  9. #109

    Standard

    Då är frågan. Ska man köpa från teknikmagasinet eller beställa från banggood? Tillkommer det några avgifter om man beställer från banggood? Typ tull, moms eller något?

  10. #110

    Reg.datum
    jun 2015
    Inlägg
    4
    Jobb
    IT-Tekniker
    Klubb
    SMFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av trimaran74 Visa inlägg
    Då är frågan. Ska man köpa från teknikmagasinet eller beställa från banggood? Tillkommer det några avgifter om man beställer från banggood? Typ tull, moms eller något?
    Jag köpte hos Teknikmagasinet, för det kan ju tillkomma tull+moms via banggood.
    Det slutar på ca: 2500:- från banggood med moms, har du tur blir det ingen tull utan bara moms, då det är moms på vissa "leksaker" (troligtvis räknas inte radiostyrt som dessa), men man kan ju få dom att skriva annat på försändelsen.
    Sen är det väntetiden och teknikmagasinet lämnar 2års garanti (dock inte om man moddar sin open source).

    Edit: Fick svar från Reservdels RC att dom inte har några uppgifter på vilken version dom säljer.

  11. #111

    Standard

    Nu har jag beställt en ny Quanum gimbal till Novan. Den nuvarande beter sig så att den kan ställa sig i lutande läge även om Novan är horisontell. Om jag manuellt justerar den rätt så behåller den detta läge så länge Novan inte lutas för mycket. Hobbyking skickar den från Europavaruhuset så det borde inte tillkomma någon moms o tull på priset 1000:-, men man vet aldrig. Fraktfritt skall det i alla fall vara.
    //Bosse

  12. #112

    Standard

    Jag beställde den från Banggood för 1900 sen ber man dem skriva varudeklaration på vad som helst.. i mitt fall runt 700 så då blev frakten endast 140 kr så totalt lite över 2000 hemma innom en vecka

  13. #113

    Standard

    Har nyss införskattat mig en Quanum Nova och är mycket nöjd med den! Är sugen att ta steget vidare till FPV.
    Vill börja med en skärm på radion..

    Någon som har lust att lista vad som behövs för att komma igång? Har kamera, och gimbal på ingående..
    Tacksam för svar!


    /Chricke

  14. #114

    Standard

    Jag kör med denna skärmen som har inbyggd mottare, osså en sändare i novan som fick plats inne i skalet.

    http://www.ebay.com/itm/FPV-5-8G-Bui...item2c857e2059

  15. #115

    Standard

    Tack för tips!
    En till sak.. la in senaste programvaran via MissionPlanner, MEN quaden blev så otroligt ostabil på både GPS och ATT hold. Någon mer som upplevt detta? Var väldigt noga med just Compass Calibration steget...
    När jag flyger och slår på ex. ATT hold så sjunker den ner emot marken, sen stiger den lite och ligger och rycker upp och ner där.. driver åt sidorna också. Dvs den gör allt den inte ska göra på ATT hold.
    Senast redigerat av chricke den 2015-08-05 klockan 11:04. Anledning: Tillägg

  16. #116

    Standard

    Exakt så gör även min. Loiter eller alt hold så faller den rakt ner och måste manuellt ge Max för att hålla den uppe. Dock inte uppgraderat min, vilket beror på att...

    ....köp den INTE av teknikmagasinet. Fick en Zero, och kan därför inte gå in och kolla värden på varför den faller ner. Ska däremot lämna tillbakas den, eller få den reparerad pga detta. Då den ej fungerar som den ska.

  17. #117

    Standard

    tråkigt! jag har en man kan labba med men har provat 3 olika programvaror nu... och den beter sig på 3 olika sätt. funderar på att dra på full gas och gå in och skita i den.. :P

  18. #118

    Standard

    Alltid tråkigt att ha problem. Jag var ute & flög lite idag. Tog väll ca: 5min, sen stod ett träd ivägen. Landade hårt på asfalten, bröt en arm. Så nu blir det till att limma, sen nya proppar & så upp igen.

    Jag köpte min på teknikmagasinet, men jag fick en big shark.

    Även min har problemet med stable mode(Loiter) & alt hold. Sjunker ett antal meter innan den lägger sig & hovrar

  19. #119


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Är det denna ni snackar om - http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...arehouse_.html
    I så fall ca: 2380 kr från HK Europa - "all included"...
    F ö så är det moms på allt utanför EU - även frakten alltså. Samt en hanteringsavgift på runt 100-lappen - i alla fall om man får den vi Posten. Sen kan man ju givetvis ha tur och slippa momsen - men räkna med 25 % för den + ytterligare en hundralapp (om ni handlar utanför EU alltså).
    Roger

  20. #120

    Standard

    Fick hem min cheerson cx20 igår, har redan hunnit köra slut på 4 ack. Riktigt trevlig maskin direkt ur lådan.

    Efter alldeles för många klipp på Youtube och många sökningar på ebay så funderar jag på att köpa grejer för att köra fpv med mobilen som skärm, och även få in info om höjd och hastighet,

    Vad behöver jag då för saker? Jag är ny inom flyg och är inte helt med på alla förkortningar och sånt, så förklara gärna

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •