Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Flygförbud över halva Malmö

  1. #1

    Standard Flygförbud över halva Malmö

    Såg detta på Sydsvenskan: http://www.sydsvenskan.se/2016-08-16...over-rosengard

    Kollade lite på Polisens och Luftis hemsida, men där nämns det inte.
    Vad jag kan se påverkas inte flygning på MRFS fält.

  2. #2

    Standard

    Från NOTAM Sverige (https://aro.lfv.se/Links/Link/ViewLi...d=162&type=AIS). Verkar som om någon har en UAV i luften och inte vill bli störd. :-)

    ---

    + TEMPORARY RESTRICTED AREA ESTABLISHED OVER MALMOE WI A CIRCLE OF
    RADIUS 2 NM CENTRED ON 553510N0130242E.
    ACTIVITY: UAV OPERATIONS.
    FLIGHT WITHIN THE AREA IS PROHIBITED WITH THE FOLLOWING EXCEPTIONS:
    SWEDISH MILITARY AIRCRAFT, AIRCRAFT ON AMBULANCE-, SAR-, COAST
    GUARD-, CUSTOMS- OR POLICE MISSION.
    ARRIVING/DEPARTING IFR TRAFFIC ON PRE-FILED FLIGHT PLAN AND
    SCHEDULED TRAFFIC TO/FROM ESMS AND EKCH. SCHOOL FLIGHT IS NOT
    ALLOWED. RESTRICTIONS APPLY TO ALL AIRCRAFT, RPAS/UAS AND MODEL
    AIRCRAFT INCLUDED.
    PERMISSION OBTAINABLE FROM THE SWEDISH POLICE BOARD, PHONE +46(0)10
    56 415 00.
    LOWER: GND
    UPPER: 1500FT AMSL
    SCHEDULE: 1800-0300
    FROM: 16 AUG 2016 18:00 TO: 18 AUG 2016 03:00 ES/A0499/16

  3. #3
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Vad händer där då, eftersom det endast gäller i två dagar?��
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  4. #4

  5. #5

    Standard

    Ja det stod ju faktiskt i Sydsvenskans att det var jakten på bilbrännare det handlade om.

  6. #6

    Standard

    Det händer ju varje natt, kan inte alla ta sig ett litet skift och hålla koll på grannskapet? Skulle nån elda på min gata skulle jag vara ute på nätterna så gott jag kunde och få med grannarna på skift.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  7. #7
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Instämmer, gottsunda, Uppsala är i särklass i Sverige m bilbränder, några thermal-uav:s varje helg några h skulle producera konkreta resultat

    Skickat från min ST26i via Tapatalk

  8. #8

    Standard

    Jag tänkte man kunde vara ute i tid (med mobiltelefon och kamera som ser lite bättre i mörker vilket de flesta klarar idag) och se vem som tänder på bilarna, inte hitta bränderna med dyra medel i efterhand. Vet dock inte vad de gör med UAVs i Malmö, låter intressant dock. Kanske läser av efter någon hög temperatur och sedan lokaliserar vilka "föremål" som rör sig bort från området.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  9. #9
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Jag tänkte man kunde vara ute i tid (med mobiltelefon och kamera som ser lite bättre i mörker vilket de flesta klarar idag) och se vem som tänder på bilarna, inte hitta bränderna med dyra medel i efterhand. Vet dock inte vad de gör med UAVs i Malmö, låter intressant dock. Kanske läser av efter någon hög temperatur och sedan lokaliserar vilka "föremål" som rör sig bort från området.
    Nja, här i gottsunda om du inte är känd av lokalbefolkningen, har massa stora hundar el nåt annat avskräckande kommer ungdomsgängen som gör detta (vi talar om mellan 20 - 100 ungdomar i grupp med allt vad det innebär) att garanterat anfalla och(försöka) stjäla din kamera och mobiltelefon, banka ner dig, ev köra en kniv i låret och sparka på dig i ring och saker som samvete, etik, moral och konsekvenstänkande försvinner såfort de har bildat sin grupp.

    Det brinner i snitt en-två bilar per natt, senaste 2månaderna har fler folk blivit skjutna här än jag kan hålla reda på, flera har också avlidit till följd av oroligheterna som visserligen redovisas i media men myycket blir mörkat, tänkt att FPVA över kravallerna på helgerna med hexan för lite ocensurerade nyheter på min kanal!! Kul att köra tokACRO över kravaller....

    Därav skulle UAVs m thermal imaging kunna se dessa grabbar odetekterat, en stor typ Y6-plattform skulle enkelt fixa detta och kunna följa dem till polisen kom och då har de tillräckliga bevis.

    Varför använder vi inte teknologin intelligent på detta viset? För att de som styr landet är så långt efter och så rädda för opinionen att inga konkreta lösningar kan komma fort, det är löjligt hur processen ser ut nu, " Låt alla sitta på is medan vi utpekar kommittéer och byråkratiskt tjafs innan vi börjar kika på problemet"

    Mvh Gustaf

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  10. #10

    Standard

    Aha oj, så pass våldsamt och stora gäng, då är det bäst inte lägga sig i och hålla tummarna att man klarar sig och sin bil. Snart tänder de väl eld på villor också. Jag tänkte ju inte att man skulle gå fram och filma dem när de slår in en ruta och kastar in något för att starta branden, går rätt fort. Men man vill ju inte sitta i en bil heller... och eftersom det verkar så farligt så håller alla sig inne så det är mindre folk som ser nåt och det är ännu mer fritt fram. Hur många bor det i Malmö? Ut på nätterna!

    Är väl bara att bemöta med ännu större polisgäng och plocka dem en och en tills det är slut på det hela. Och rejäla straff (antar att det är för klena sådana idag så riskerna är värda att tas). Och massa övervakningskameror, som vanligt, för att se det man inte annars sett (men där vill ju de flesta inte synas på en sådan så de vill inte ha såna). Vad händer med dem de tar "till fånga"?

    Vet någon orsaken till att dessa folk fått för sig att sätta eld på just bilar och valen de gör? Vad har initierat det hela? Det känns så "back to the medeival" det hela. Varför just i tex Malmö?

    Undrar fortfarande hur de använder dessa "drönare". Saab förstod jag har utvecklat vidare på dem från amerikanska Aerovironments Qube som har kamera + IR-sensorer mm. Se och följa samt skicka patrull? Landa ofta och byta ack, men de har rätt bra flygtid förstod jag, jämfört med en Phantom. Mycket intressant i alla fall. Och klart skoj att "drönarna" börjar gå att använda till så mycket annat. =)

    Nåja, polisen har att göra. Går ju framåt verkar det som också.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •