Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 47

Ämne: Vart köper man Hobby topgun modeller!

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pekkala Visa inlägg
    Självklart blir det en riktig motor i kärran!
    Antingen en T25 Eller den kommande M35 motorn.
    Har alltid velat ha en Mig 15 och blev inspirerad av dina kompisars Migar
    Kul projekt! Jag har ett likanade på gång med jag valde en begagnad (men ny i kartong) Lambert T20 som skall in i en Hobby Topgun L-39 Albatros. Tråd finns här http://www.jetsweden.se/forum/e107_p...pic.php?2838.0 . i

  2. #22
    Pekkalas avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 159
    Jobb
    R&D Engineer
    Klubb
    Örnsköldsviks modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fege Visa inlägg
    Kul projekt! Jag har ett likanade på gång med jag valde en begagnad (men ny i kartong) Lambert T20 som skall in i en Hobby Topgun L-39 Albatros. Tråd finns här http://www.jetsweden.se/forum/e107_p...pic.php?2838.0 . i
    Din byggtråd följer jag. det är möjligt att det blir en byggtråd på Migen också om intresse finns.
    MVH/Christer

    Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete

  3. #23
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Tufft! M35 kan bli en bra motor till ett bra pris, men jag tvivlar på att den blir klar till säsongen 2012. Den som lever få se :-)
    Superhero

  4. #24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pekkala Visa inlägg
    Din byggtråd följer jag. det är möjligt att det blir en byggtråd på Migen också om intresse finns.
    Släng upp en tråd vet ja! Det är alltid intressant och lärorikt att se hur andra tar sig an sina byggprojekt.

  5. #25
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Tufft! M35 kan bli en bra motor till ett bra pris, men jag tvivlar på att den blir klar till säsongen 2012. Den som lever få se :-)
    Nya rykten från jetmotorfabriken går i linje med vad jag redan gissat, att Merlin 35:an inte blir klar i år. Tydligen försenad pga stor efterfrågan av övriga motorer. Jag gissar lite igen att man helt enkelt inte får motorn att prestera som man vill och att vikten inte blir låg nog. Jag är säker på att detta kommer lösas med tiden, som sagt den som lever får se
    Superhero

  6. #26
    Pekkalas avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 159
    Jobb
    R&D Engineer
    Klubb
    Örnsköldsviks modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Nya rykten från jetmotorfabriken går i linje med vad jag redan gissat, att Merlin 35:an inte blir klar i år. Tydligen försenad pga stor efterfrågan av övriga motorer. Jag gissar lite igen att man helt enkelt inte får motorn att prestera som man vill och att vikten inte blir låg nog. Jag är säker på att detta kommer lösas med tiden, som sagt den som lever får se
    Tror att du har rätt Henke!
    Men det gör inte mig så mycket då projektet ligger vilande för tillfället.
    MVH/Christer

    Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete

  7. #27
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pekkala Visa inlägg
    Tror att du har rätt Henke!
    Men det gör inte mig så mycket då projektet ligger vilande för tillfället.

    Det är ganska angenämt att inte ha bråttom.
    Superhero

  8. #28
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Sökte men hittade ingen närmare tråd om Merlin 35 motorn, den var precis likadan som för ett par år sedan. Dem säger klar till våren.

    Dock hade man slutat prata om 4kg drag och gått tillbaka till 3.5kg samt tänkt använda sin nya bortslösa ECU för både startmotor och soppapump. Bara att vänta och se helt enkelt
    Superhero

  9. #29
    Pekkalas avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 159
    Jobb
    R&D Engineer
    Klubb
    Örnsköldsviks modellflygklubb

    Standard

    Ja nu har det i alla fall blivit en liten kolibri T25 i stället får man tycka att en motor är söt?
    Den håller på att monteras på en ASK 18 skalaseglare till att börja med.
    MVH/Christer

    Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete

  10. #30

    Standard

    Grattis!

    "...skalaseglare till att börja med. " skriver du. Vad har du för planer framöver då?

  11. #31
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fege Visa inlägg
    Vad har du för planer framöver då?
    Kanske en TA-183? Det är sällan man ser något så fult men ändå så tilltalande. För 20-40N EDF = perfekt för Kolibri T25 eller T35(!)




    Superhero

  12. #32

    Standard

    Coolt! (både kärran och motorn då alltså).

    Något annat spännande för småturbiner på mässan då?

  13. #33
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fege Visa inlägg
    Coolt! (både kärran och motorn då alltså).

    Något annat spännande för småturbiner på mässan då?
    Det var väldigt många som kom fram och pratade i år så jag han inte finkamma mässan utan tog bara en översikt tyvärr. Sebastiano (Sebart) kom fram och var intresserad av konverteringskit till sin Fiat G91, som för övrigt flög jättefint på den rätt milda EDF setupen. Klart intressant kandidat både som EDF och för jetmotor.

    Black Horse balsabyggen visades upp på många håll och jag tror på dem efter att ha sett dem live. Deras L39 hade varit perfekt. Större men väldigt lätt. Även deras Viperjet och BD-5 är fina.

    Såg en mindre Viggen i glasfiber, men hann aldrig se tillverkaren, kanske kan någon fylla i här.

    Som nämnt i en annan tråd så var det tyst från både jetcat, jetsmunt och kingtech på mikrofronten.

    Annars låg de egna idéerna bra till jämfört med konkurrenterna där vi (Jag, HAB och CS turbinservice) fick förfrågningar på de saker vi tagit fram tillsammans så som dragkraftsrör, FOD guards och tankar.

    Finns en del projekt som jag hoppas skall vara färdiga under vintern bla TA-183:an från Boomerang jets, Yak-130 från Ready2fly och en Funjetdräpare för Kolibri motorn.
    Superhero

  14. #34
    Pekkalas avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 159
    Jobb
    R&D Engineer
    Klubb
    Örnsköldsviks modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fege Visa inlägg
    Grattis!

    "...skalaseglare till att börja med. " skriver du. Vad har du för planer framöver då?
    Har ju en JePe Mig 15, har även en F9F-8 Cougar för 90mm EDF att montera den i, är lite sugen på en Viper också, så att vi får se.
    MVH/Christer

    Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete

  15. #35

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pekkala Visa inlägg
    Har ju en JePe Mig 15, har även en F9F-8 Cougar för 90mm EDF att montera den i, är lite sugen på en Viper också, så att vi får se.

    Låter spännande! Själv har jag en Jepe Hunter på gång.

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Sebastiano (Sebart) kom fram och var intresserad av konverteringskit till sin Fiat G91, som för övrigt flög jättefint på den rätt milda EDF setupen. Klart intressant kandidat både som EDF och för jetmotor.
    Har länge haft denna kärra som kandidat då det finns ett "överflöd" av MIG-15 och F-86r att välja mellan. Sebarts tillskott är helt klart intressant. Tänk om han kunde kränga tomma kärror, utan lack, servon m.m....

  16. #36
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fege Visa inlägg
    Sebarts tillskott är helt klart intressant. Tänk om han kunde kränga tomma kärror, utan lack, servon m.m....

    Utan drivlina och servon men med ställ och servo för luckorna kostar den €253. http://www.sebart.it/download/sebart-pricelist.pdf
    Superhero

  17. #37

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Utan drivlina och servon men med ställ och servo för luckorna kostar den €253. http://www.sebart.it/download/sebart-pricelist.pdf
    Sedär ja! Spännande men jag tror det finns projekt och idéer så det räcker för tillfället. Bäst att stänga ned den prislistan så fort det bara går...

  18. #38
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    En 90mm Vessla från Vasa model i Tjeckien. Designad kring en 90mm fläkt och upp till 14S li-po. Skall väga 1kg tom. Prototypen skall flyga nu snart och så fort den är klar kommer en modell hitåt med




    Superhero

  19. #39

    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    244
    Jobb
    Pensionerad Flygvapen och SAS-pilot
    Klubb
    Hökaklubben

    Standard

    Hej Henke!
    Snyggt fluget av er båda (Amir) från Ljungby på Jetpower inför all publik. Var det verkligen en Viggen Du såg? Jag såg ingen men en Jas med Jetcat 20. Vet tyvärr inte vem tillverkaren var för vi förstod dåligt och den var byggd av någon för någon men ej flugen. Någon kan kanske identifiera firman på bilden där Börje och Lars-Erik från Karlskoga förhandlar. Vi ställde på honom ordentligt om att köpa den komplett med motor utblåsrör, beotec fina ställ mm. Den hade fasta canarder vilket Börje uppskattade. Nästa dag fick vi priset 2200 euro vilket var billigt men det blev ingen affär. Var pianotråd i landstället. Han hade andra fina småkärror i glasfiber F86, F16 med flera.
    Klent med svenska kärror. En stor J29:a i taket och Draken skala 1:5 hos Schweighofer. Missade Drakenflygningen första dagen idiotiskt nog när jag gick i tältet och köpte småprylar. Tyckte inte det var några billiga mässpriser. Ett sandblock från Permagrit kostade 22 euro tex. Pratade med Drakenpiloten andra dagen före flygning och han hade ingen aning om superstall. Han hade inga gyron i kärran heller. Flygningen gick lugnt och fint men stördes lite av den svenska Hawk-motorns italienska showpilot som flög en L39 samtidigt väldigt vasst. Imponerades av Drakens raka rollar, så rollade inte den riktiga.
    I övrigt fanns det inte mycket som skulle få plats i min hangar. Det börjar bli sjukt stort med skala 1:2,5 osv. Genomgående väldigt duktiga demopiloter med ett antal världsmästare vid spakarna.
    Bäst: den otroliga kvällshowen med fyrverkeri och helikoptrar med ledljus på rotor och lastade med
    fyrverkeripjäser i massor. Kan rekommendera ett besök nästa år.
    Med vänlig hälsning Uno.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Jetpower 2013 039 jas.jpg 
Visningar:	133 
Storlek:	33,0 KB 
Id:	40899   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Jetpower 2013 038 39.jpg 
Visningar:	148 
Storlek:	56,6 KB 
Id:	40900   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Jetpower 2013 051a.jpg 
Visningar:	139 
Storlek:	115,9 KB 
Id:	40901  

  20. #40
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Uno Visa inlägg
    Hej Henke!
    Snyggt fluget av er båda (Amir) från Ljungby på Jetpower inför all publik. Var det verkligen en Viggen Du såg?
    Tack Uno, det är alltid stressigt när man måste flyga en exakt tid. Inget över för problemlösning på plattan.

    Jag är rätt säker på det var en viggen, helvit inte grå. Jasen är förmodligen från jetcom, kanske blir en sådan.

    http://www.jetcom-modellbau.de/Saab.html
    Superhero

Liknande ämnen

  1. Vart köper ni Lipos idag?
    Av Amund i forum Batterier och Laddare
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-08-01, 22:38
  2. Hobby TopGun Mig15, Kolibri T25 + LED belysning
    Av henke2 i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-09-11, 11:02
  3. Hobby TopGun L-39 premiär!
    Av Matjon i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-04-19, 20:11
  4. Vart köper man Dremel i Nyköping? Snabba ryck...
    Av plutoorjan i forum Allmänt och Tips
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 11:59
  5. Vart köper man denna modell?
    Av rotaxpower i forum Metanolmodeller
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 09:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •