Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Hjälp med el för gps samt ev fpv för fms1280

  1. #21
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av AnWi Visa inlägg
    Det är inte ytterhöljets temperatur utan drivkretsarnas temperatur som övervakas. Det är de som kan gå sönder vid för hög temperatur. Det finns ingen reell fördel av att välja batterier med lågt C annat än priset. Det innebär bara att den ström man kan ta ut, utan att batteriet tar skada, är lägre.
    Hej och tack!
    Är det inte så att med lägre C-rating lär chansen att jag tar ut "för mycket" ström och bygger upp värme minskas eller är jag ute och cyklar då? Ex stockbatteriet är 1300MAH2S20C borde jag då inte försöka köpa nära samma C-rating med bonusen lägre pris Ex 1800mah3s25C?
    Mvh G

  2. #22

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Om andra har kört 3s med originalreglage så är det väl bara att prova, kanske var det bara mitt reglage som inte var riktigt som det skulle vara.

  3. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg
    Hej och tack!
    Är det inte så att med lägre C-rating lär chansen att jag tar ut "för mycket" ström och bygger upp värme minskas eller är jag ute och cyklar då? Ex stockbatteriet är 1300MAH2S20C borde jag då inte försöka köpa nära samma C-rating med bonusen lägre pris Ex 1800mah3s25C?
    Mvh G
    Ditt 1300 20C batteri ger ju 1,3*20=26 ampere och ett 1800 25C batteri ger ju 1,8*25=45 ampere, dvs båda ger mer ström än vad ditt ESC klarar och de kommer inte ge någon begränsning (precis som det bör vara&#128540.

  4. #24
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ted_B Visa inlägg
    Om andra har kört 3s med originalreglage så är det väl bara att prova, kanske var det bara mitt reglage som inte var riktigt som det skulle vara.
    Just det du hade ju provat utan framgång! Vad hände , blåste du reglaget? Köpte du rtf paketet? Isåfall står det i din manual också att den ska klara mellan 2-4s och om den inte gör det går inte det på fabrikationsfel -garanti? Eller skrattar ni åt mig nu

    Som sagt anledningen till 3s - tjatet är att jag har fått för mig att jag behöver en till acc för fpv -grejerna/ledstrips annars om jag kan driva allt på 2s som nån skrev 5v -grejer (regulator ned till 5v för att slippa whitenoise?)

    Mao behöver jag nånsin 3s för voltantal eller räcker det med 2s? Jag har ett 2000mah2s25C (till en quad egentligen men tänkte löda om till deankontakt) jag flyger normalt med 1300mah2s20C och 15C och detta 2kmah-batteriet är märkvärdigt lätt och torde då räcka till cmos kamera och tillhörande sändare?

  5. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg
    Just det du hade ju provat utan framgång! Vad hände , blåste du reglaget? Köpte du rtf paketet? Isåfall står det i din manual också att den ska klara mellan 2-4s och om den inte gör det går inte det på fabrikationsfel -garanti? Eller skrattar ni åt mig nu

    Som sagt anledningen till 3s - tjatet är att jag har fått för mig att jag behöver en till acc för fpv -grejerna/ledstrips annars om jag kan driva allt på 2s som nån skrev 5v -grejer (regulator ned till 5v för att slippa whitenoise?)

    Mao behöver jag nånsin 3s för voltantal eller räcker det med 2s? Jag har ett 2000mah2s25C (till en quad egentligen men tänkte löda om till deankontakt) jag flyger normalt med 1300mah2s20C och 15C och detta 2kmah-batteriet är märkvärdigt lätt och torde då räcka till cmos kamera och tillhörande sändare?
    Finns ingen anledning att byta till 3S för FPV, de flesta prylar är för 7 V och uppåt. Det är dessutom lika enkelt att ha en step-up och öka spänningen som att gå ber i spänning. Finns vissa kameror som kräver 12V men de flesta kräver 5 v eller klarar högre. Kolla denna:

    https://youtu.be/bv-bsLjD2n0

  6. #26
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av erolwi Visa inlägg
    Finns ingen anledning att byta till 3S för FPV, de flesta prylar är för 7 V och uppåt. Det är dessutom lika enkelt att ha en step-up och öka spänningen som att gå ber i spänning. Finns vissa kameror som kräver 12V men de flesta kräver 5 v eller klarar högre. Kolla denna:

    https://youtu.be/bv-bsLjD2n0
    Ok! Tack så mycket då slipper jag riskera bränna ur esc OCH slipper tynga ned planet med ett xtra batteri!

  7. #27
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Förresten ni kan kolla lite av mina flygningar med easytrainern på Youtube https://youtu.be/p4t-zN1ZDZs

    Alla är m fms easytrainer 1280 mm kommer ladda upp m let -13 Glider också!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •