Reklam

 
Sidan 12 av 27 FörstaFörsta ... 2789101112131415161722 ... SistaSista
Resultat 221 till 240 av 531

Ämne: Tema: RC-Factory:s flygplan i EPP

  1. #221


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Mitt favorit-servo i 9 g "ekonomi-klassen" är numera detta - http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=479
    Dock har jag nog köpt de flesta här - http://www.giantshark.co.uk/epower-m...-p-403206.html
    Känns riktigt rappt och noggrannheten är helt OK för mina krav på ett hyfsat billigt servo i denna viktklass.
    Har rätt många sådana och alla har hittills fungerat utmärkt.
    Hälsningar
    Roger

  2. #222

    Standard

    Håller med McRegor där, har haft bråttom ibland och köpt GS Emaxservon, funkar som HXT900 men frakttiden har decimerats typ
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  3. #223


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av numnutchris Visa inlägg
    Håller med McRegor där, har haft bråttom ibland och köpt GS Emaxservon, funkar som HXT900 men frakttiden har decimerats typ
    ...och jag tycker t o m att de fungerar bättre...
    //Roger

  4. #224

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    ...och jag tycker t o m att de fungerar bättre...
    //Roger
    Själv saknar jag motsvarighet till HXT500 för tailen på mina RCfactory, tycker de har lite för dålig upplösning men med tanke på livslängden på plan i vårt (mmflyg) inneflyg så vill jag inte lägga så mycket mer än de där $3 eller £3 på servon...
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  5. #225

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Arrow Dualsky XM2212RTR-25

    Vilken härlig liten motor! Den väger 14 gram med inbyggt reglage!

    Nu har jag stötstänger, landställ samt montera mottagare & ack kvar att göra på min mini.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2923.jpg 
Visningar:	128 
Storlek:	69,8 KB 
Id:	35189  

  6. #226
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Fasen vad coolt, bortsett från att den ser en smula ömtålig ut så måste det vara en ideal motor till små inomhuskärror.
    /\/\vh // /\/\r J.

  7. #227

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Den ser onekligen lite ömtålig ut, men i praktiken är den troligen inte det. Kretskorstslaminatet är väldigt kraftigt och skruvhålen är metallskodda. En sådan här modell får ju mycket stryk så det lär ju visa sig snart nog.

  8. #228

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    Den ser onekligen lite ömtålig ut, men i praktiken är den troligen inte det. Kretskorstslaminatet är väldigt kraftigt och skruvhålen är metallskodda. En sådan här modell får ju mycket stryk så det lär ju visa sig snart nog.
    Det var nog 1a tanken också när man såg din bild... Ibland måste man ju svänga fort och så flyttar sej en vägg, golv eller annat och ställer sej framför planet o motorn...

    Och då är du väl snart klar med bygget iom alla komponenter hemma Bygg/monteringsbilder kommer väl?

    Vi flög i vår garderob igår och filmade en del, blev förstås mest på Lite:n iom man måste hålla ögonen på den...
    http://www.youtube.com/watch?v=iGE0V5zerwA
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  9. #229

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Jo, ni har det bra trångt! Men ni gör det bra!

    Byggbilder inte min starka sida. Jag gör helst en sak åt gången så det blir lite mycket om jag ska fotografera med.
    Så här ser det ut just nu:
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2926.jpg 
Visningar:	83 
Storlek:	111,7 KB 
Id:	35191  

  10. #230

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    Jo, ni har det bra trångt! Men ni gör det bra!

    Byggbilder inte min starka sida. Jag gör helst en sak åt gången så det blir lite mycket om jag ska fotografera med.
    Så här ser det ut just nu:
    Hoppas du hinner ta några medan lim härdar, om du inte är CA fantast... Är förstås nyfiken på vikt/prestanda o vingbelastningen.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  11. #231

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Arrow

    Då var den klar!
    Den väger 88 gram med batteri, så det blir 72 gram utan. Det står 80-95 i någon info så vikten borde vara ok.

    Det blev till sist Dualsky kombinationen med motor & fartreglage i ett & 3 st Dualsky DS3101 servon.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2948t.jpg 
Visningar:	96 
Storlek:	99,8 KB 
Id:	35207   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2937.jpg 
Visningar:	67 
Storlek:	71,1 KB 
Id:	35206  

  12. #232

    Standard

    Glöm inte kameran i pannan sen när det är dags för maiden, så man får se om minin skulle funka i liten hall också... Och om 3.7grammare räcker till skeven
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  13. #233

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Jo, det blev min gamla digitalkamera på stativ. Ock det blev utomhus dårå.
    Motorn är löjligt stark. Den är som min Sbach på 3 celler så man får ta det lugnt med gasen.
    Här är filmen:


  14. #234


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Kul att det fungerade bra. Men då hade antagligen denna variant också fungerat om nu den större var lite väl kraftfull inomhus - http://mlhobby.com/elmotorer-tillbeh...t-fartreglage/
    Hur var servona ? Kan det vara nåt att satsa på för mindre kärror ?
    Hälsningar
    Roger

  15. #235

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    Jo, det blev min gamla digitalkamera på stativ. Ock det blev utomhus dårå.
    Motorn är löjligt stark.
    ---
    Vad använder du för ack?
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  16. #236


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Eftersom acken tycks väga 16 g (framgår i ett tidigare inlägg) så verkar det vara en 2S300.
    Roger

  17. #237

    Standard

    Jag vill bara vara säker, ifall det blir en mini med vill jag inte skaffa ny acksort också....
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  18. #238


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Man kan säkert ha en lättare ack i mini-varianten men som du säger så vill man inte ha alltför många olika storlekar på ackar - det räcker fullt ut med de man redan har. Kör 2S300 i min vanliga Yak Crack Lite och har runt 6,5--7 minuters flygtid och det räcker utan vidare.
    Roger

  19. #239

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Arrow

    Citat Ursprungligen postat av numnutchris Visa inlägg
    Vad använder du för ack?
    Jag använder DesirePower 0300mAh V8 2S 35C. Jag har 12 st, men de tre äldsta som är av den gamla vita typen som jag flugit otroligt mycket med och misshandlat lite genom att låta de ligga länge fulladdade är lite trötta. De 9 som är av den nyare svarta varianten är alla vid god vigör. De väger 16 gram.

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Hej,
    Kul att det fungerade bra. Men då hade antagligen denna variant också fungerat om nu den större var lite väl kraftfull inomhus - http://mlhobby.com/elmotorer-tillbeh...t-fartreglage/
    Hur var servona ? Kan det vara nåt att satsa på för mindre kärror ?
    Hälsningar
    Roger
    Citat Ursprungligen postat av numnutchris Visa inlägg
    Glöm inte kameran i pannan sen när det är dags för maiden, så man får se om minin skulle funka i liten hall också... Och om 3.7grammare räcker till skeven
    Kom just in efter och flugit två batterier på en större yta. Allså, detta är en makalös manick!

    Första accen blev mest trimning och prövning av servon. Måste säga att jag är nöjd med dessa! De svarar på varje trimclick, de verkar centrera väldigt bra & planet rollar bra även på fullgas så det verkar vara fullt tillräckligt till skeven. Till höjd & sida är det mer än nog. Drar man fullt höjdroder på fullskaft så stannar den direkt. Som att träffa en vägg!
    Tyngdpunkten enligt instruktion på 61 mm från framkant blev perfekt på en gång. Helt neutral.
    En liten notering är att den påverkas en del av kyla så man behöver låta den anpassa sig till temperaturen innan trimmet sitter, i dag var det -6 grader.

    Motorn är alltså väldigt kraftig, den motsvarar ungefär min Sbach på 3 celler, den skulle säkert funka fint 6x3 prop så man får lång flygtid. Nu flög jag 4,30 utan att märka mycket till mattning så flygtiden är ok ändå tycker jag. En bra sak med 7x3.5 är att den bromsar väldigt bra på nervägen & det är ju bra även inomhus.

    Planet kan flyga både långsamnt och också väldigt snabbt, den är som en intensivare version av Lite versionen. Nu körde jag med stora utslag & 60% expo, men jag tror nog att man kan gå upp till 75% för att lugna ner den lite. Tillägg: Prövade med 75% och det var ingen hit. Då försvann finliret helt och det blev ingen vidare precision i flygningen. 60% verkar funka perfekt för mig just nu.
    Jo, tomten kom tidigt i år! Ett bra roligt flygplan!


    På denna video där Benton flyger, en ung & duktig pilot med snabba reaktioner, ser man även att den klarar lite vind:
    Senast redigerat av Rille Stark den 2012-12-24 klockan 23:40. Anledning: Tillägg till stycket om expo.

  20. #240

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Juldags flygning!

    Mini:


    Lite:

Liknande ämnen

  1. Flygplan ?
    Av kulle90 i forum Nybörjare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-08-11, 00:15
  2. RC-factory sbach 48"
    Av kling i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-09-09, 18:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •