Reklam

 
Sidan 125 av 132 FörstaFörsta ... 2575115120121122123124125126127128129130 ... SistaSista
Resultat 2 481 till 2 500 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #2481

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    en arm på min bee245 gick sönder efter ett fall från stillastående på 3meters höjd ner i mjukt gräsf, en motor la av.
    kan vara dålig kvalitet på kolfiber (vilket jag tror det va i detta fallet ) men kan lika gärna varit en träff i en vinkel som kolfibern inte är gjord
    för att ta mot smällar i .
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  2. #2482

    Standard

    Blev riktigt impad av ramen en polare köpte på banggood, en tvättäkta QAV kopia. Beställde en likadan, riktigt trevligt pris och 100 gånger bättre än min ZMR. Här är min maiden med den efter vi satt ihop den, fick lite go markkänning vid 3:40



    http://www.banggood.com/Reptile-X260...-p-944543.html

  3. #2483

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Det är emax ramen. En sådan jag landade i ena vatten hindret på golfbanan. Den ligger där än.
    Citat Ursprungligen postat av LeoR Visa inlägg
    Blev riktigt impad av ramen en polare köpte på banggood, en tvättäkta QAV kopia. Beställde en likadan, riktigt trevligt pris och 100 gånger bättre än min ZMR. Här är min maiden med den efter vi satt ihop den, fick lite go markkänning vid 3:40



    http://www.banggood.com/Reptile-X260...-p-944543.html

  4. #2484

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    en arm på min bee245 gick sönder efter ett fall från stillastående på 3meters höjd ner i mjukt gräsf, en motor la av.
    kan vara dålig kvalitet på kolfiber (vilket jag tror det va i detta fallet ) men kan lika gärna varit en träff i en vinkel som kolfibern inte är gjord
    för att ta mot smällar i .
    Ja, det ska de ju tåla. Särskilt när varken BEE eller QAV är särskilt billiga ramar.

  5. #2485

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

    Simon Arvestrand. Du har väl version 1 av BEE245 armarna och de var lite veka om man kör hårt eller landar olyckligt. Precis som du nämner så är armarna inte designade för att klara för stora krafter i den ledden. De nya armarna är betydligt robustare. Angående kolfiberkvaliten så är kvalitén Birdseye använder i övre prisskiktet och inget fel på. Armar kommer att kunna gå av då de är designade att gå av innan något dyrare och mer vitalt går av. (Säger inte att det var fallet i ditt fall Simon). Självklar beror risken för att armar går hur hårt man flyger men förr eller senare händer det och därför väljer jag alla dagar i veckan en ram som inte har Unibody utan en som har utbytbara armar så att man slipper bygga om hela quaden om olyckan är framme.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  6. #2486

    Standard

    Ja, att flytta allt är ju lite bökigt men har man köpt på sig en qav250 - väska känns det i trist att inte flyga iaf lite med den.

    Men du kanske kan fixa bra pris på en killerbee?

  7. #2487

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Landin81 Visa inlägg
    Sååå mycket bättre och stilrenare!
    Bifogad fil 51716
    Snygg, har liknande men får ej plats med pdb som du har. Hittat den thingaverse?

  8. #2488

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Någon som vet vad det är för hålbild på hq 7045 propparna?
    Jag har 2208 motorer med 6mm prop adapter. Som jag tänkte kört 6045 på men det passade ju ej. Vågar inte ställa mig och borra upp hålen för då exploderar väl propparna.

    Har beställt hem lite 3mm kolfiber till att förlänga zmr250 armarna med Så då kan man ju likagärna förlänga till att passa med 7" det handlar ju ändå bara om 2cm för att passa med lite extra marginal.

  9. #2489

    Standard

    På Getfpv står det 5mm center hub.

    http://www.getfpv.com/hqprop-7x4-5-c...de-2-pack.html

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Någon som vet vad det är för hålbild på hq 7045 propparna?
    Jag har 2208 motorer med 6mm prop adapter. Som jag tänkte kört 6045 på men det passade ju ej. Vågar inte ställa mig och borra upp hålen för då exploderar väl propparna.

    Har beställt hem lite 3mm kolfiber till att förlänga zmr250 armarna med Så då kan man ju likagärna förlänga till att passa med 7" det handlar ju ändå bara om 2cm för att passa med lite extra marginal.

  10. #2490

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Suck

    Vågar man borra upp 6045 proppar att köras 4s på 1800kv då

  11. #2491

    Standard

    Har aldrig borrat upp själv men kanske värt att prova med en och se hur det blir.

  12. #2492

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av A.Montonen Visa inlägg
    Snygg, har liknande men får ej plats med pdb som du har. Hittat den thingaverse?
    Thingaverse?

    Den satt där den skulle, allt passade fint men var tvungen att skala lite på escerna så att kondingen fick plats
    Skywalker 1900
    Bixler 2
    FX-61
    Zmr250 x2
    Diatone White Sheap

  13. #2493

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Landin81 Visa inlägg
    Thingaverse?

    Den satt där den skulle, allt passade fint men var tvungen att skala lite på escerna så att kondingen fick plats
    Ja alltså "distans ramen" [emoji5]️ 3d printad?

  14. #2494

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av A.Montonen Visa inlägg
    Ja alltså "distans ramen" [emoji5]️ 3d printad?
    Ja jag beställde den från great3d.com. det enda som jag inte var nöjd med, som jag oxå påpekade för säljaren är att jag fick borra upp samtliga hål då m3 skruv var för stora, även om ramen var gjord för just m3 skruv.
    Skywalker 1900
    Bixler 2
    FX-61
    Zmr250 x2
    Diatone White Sheap

  15. #2495

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Landin81 Visa inlägg
    Ja jag beställde den från great3d.com. det enda som jag inte var nöjd med, som jag oxå påpekade för säljaren är att jag fick borra upp samtliga hål då m3 skruv var för stora, även om ramen var gjord för just m3 skruv.
    Hålbilden böir nästan aöltid kass när man printar. Jag ritar alltid mina hål större. För plasten krymper när den svalnar.

  16. #2496

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Hålbilden böir nästan aöltid kass när man printar. Jag ritar alltid mina hål större. För plasten krymper när den svalnar.
    Ja det är ganska logiskt, men man tycker att han borde fått till måtten när han säljer saker på en seriös företagssida
    Skywalker 1900
    Bixler 2
    FX-61
    Zmr250 x2
    Diatone White Sheap

  17. #2497

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Simon Arvestrand. Du har väl version 1 av BEE245 armarna och de var lite veka om man kör hårt eller landar olyckligt. Precis som du nämner så är armarna inte designade för att klara för stora krafter i den ledden. De nya armarna är betydligt robustare. Angående kolfiberkvaliten så är kvalitén Birdseye använder i övre prisskiktet och inget fel på. Armar kommer att kunna gå av då de är designade att gå av innan något dyrare och mer vitalt går av. (Säger inte att det var fallet i ditt fall Simon). Självklar beror risken för att armar går hur hårt man flyger men förr eller senare händer det och därför väljer jag alla dagar i veckan en ram som inte har Unibody utan en som har utbytbara armar så att man slipper bygga om hela quaden om olyckan är framme.
    Det är nog säkert V1 som jag har. såg att han hade några andra armar som han rekommenderade.
    Ritade dock av armen så jag kan göra en hög med armar något modifierade. det är ju rätt smidigt att byta dom
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  18. #2498
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Igår tog jag mig iväg till kohagen igen för att flyga några ackar. Lite blåsigt bitvis men ändå skön flygning. Så jäkla nice att lågsniffa vitsippor!

    Nicke, ons-tors verkar bli finfint flygaväder, planer?



  19. #2499

    Standard

    Det verkar bli bra väder - idag har vi haft mäklaren på besök så det blev ingen flygtur. Laddar accar och tar med rubbet till jobbet i morgon, kanske kan bli en flygtur på lunchen
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  20. #2500

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag har rusikiga bekymmer att få till pid controller 2 lux float. Får oscilationer hur jag än ställer in den.
    Dock tror jag att det är motorn med kass lager som ställer til ldet för mig. men orkar inte gå tillbaka till pid 0 för att kolla upp det nu.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •