Reklam

 
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 46

Ämne: Hobbyking och sanningen

  1. #1
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard Hobbyking och sanningen

    Jag handlar inte jätteofta på Hobbyking nu mera, men de gånger jag gör det så blir det inte rätt nu mera.

    Jag har blivit lurad på pengar av deras kundtjänst (orkar inte dra en process internationellt) där de lovade mig refund tills jag returnerat varorna, sen jäklar var det annat ljud i skällan. De snodde mig på 500spänn med brott mod.

    Batterier med exakt samma spec har HELT olika format.... Dem försökte få mig satt tro att utvecklingen av lipo är kontinuerligo ch att nya moderna batterier är annorlunda mot äldre. Ja, för all del men knappast med sappa spec på hemsidan och SAMMA artikelnummer!
















    Superhero

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Sen det roligaste jag ville komma till här, deras nya SU35. Såg kul ut på bilden så jag beställde en sådan. $87 kostade den och var PNP, dvs plug and play.

    Sälja saker billigt och till ofta rätt låg kvalitet är ju okej, men dem kan väl för tusan hålla sig till sanningen och inte luras?

    "The PnP version comes with a 2212-2450KV brushless motor, 40A ESC, 9g servos and 6x4 propeller plus all assembly parts. All you require is a radio / receiver system and Lipo battery. You’ll be flying in no time."

    Superhero

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    PnP hehe, undrar vad man då får när man köper en byggsats.En hög med cellplast, elektronik komponenter och färg? Luras är dem duktiga på. Jag fick exakt samma svar som dig angående ackarna.Vilket jag har lite svårt att tro. Ska se hur långt det går att dra det med deras service.��

  4. #4

    Standard

    Har man betalt med kreditkort så kan man alltid kräva kreditbolaget på pengar, men även om man betalt med betalkort (dvs som nog de flesta av oss gör), så kan man reklamera kortköpet hos banken.

    Det var det jag gjorde förra gången HobbyKing jävlades. Dom påstod att dom skickat sakerna, kom med olika försändelsenummer, etc, men inte fan kom grejerna (jag hade betalt för expressfrakt). Jag tom lurade ut vilken fraktfirma som det sista försändelsenumret tillhörde och skrev till dom. Fick svar att det försändelsenummer jag angivit inte fanns i systemet. Då lackade jag ur, sammanfattade all dokumentation jag hade (beställning, bekräftelser, chatloggar, etc) och reklamerade kortbetalningen hos banken. Det tog typ två månader eller nåt sånt, men sen fick jag pengarna tillbaka.

  5. #5

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    329
    Klubb
    Trelleborgs modellflygklubb

    Standard

    Jag reklamerade två "Adjustable Retract and Door sequencer w/Display" Jag fick insatt pengar på HK kontot för en, nu väntar jag på svar om varför inte två som var överenskommet. Men överlag har det fungerat bra med reklamationer. Denna gången behövde jag inte ens göra någon video som visar på när det är kasst.

  6. #6
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mjoelner Visa inlägg
    Har man betalt med kreditkort så kan man alltid kräva kreditbolaget på pengar, men även om man betalt med betalkort (dvs som nog de flesta av oss gör), så kan man reklamera kortköpet hos banken.

    Det var det jag gjorde förra gången HobbyKing jävlades. Dom påstod att dom skickat sakerna, kom med olika försändelsenummer, etc, men inte fan kom grejerna (jag hade betalt för expressfrakt). Jag tom lurade ut vilken fraktfirma som det sista försändelsenumret tillhörde och skrev till dom. Fick svar att det försändelsenummer jag angivit inte fanns i systemet. Då lackade jag ur, sammanfattade all dokumentation jag hade (beställning, bekräftelser, chatloggar, etc) och reklamerade kortbetalningen hos banken. Det tog typ två månader eller nåt sånt, men sen fick jag pengarna tillbaka.
    Citat Ursprungligen postat av flygrc Visa inlägg
    Jag reklamerade två "Adjustable Retract and Door sequencer w/Display" Jag fick insatt pengar på HK kontot för en, nu väntar jag på svar om varför inte två som var överenskommet. Men överlag har det fungerat bra med reklamationer. Denna gången behövde jag inte ens göra någon video som visar på när det är kasst.
    Jag vill inte ha pengarna som store kredit. Jag ville dessutom ha tillbaka fraktkostnad tur och retur. Lång historia, men i korta drag beställde jag ett flygplan och fick en kartong med en tegelsten i. Det finns inte på kartan att jag lägger en spänn på att dem är oärliga. Det var väldigt tydligt att dem gjort en fuling. Jag fick pengar för modellen och frakten till mig och vart lovad pengar för returfrakten, men när jag skickat lådan så sa dem plötsligt nej.

    De ljög med brått mod, lurade mig. Tyvärr tror jag inte VISA tar denna typ av problem.
    Superhero

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Jag vill inte ha pengarna som store kredit.
    Reklamerar du köpet hos banken, eller kortbolaget, och det går igenom så får du reda pengar på ditt bankkonto.

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Tyvärr tror jag inte VISA tar denna typ av problem.
    Jag tycker du ska försöka reklamera köpet. Om du har använt kreditkort (dvs krediten på kortet) så har VISA ingen val annat än att hantera det eftersom konsumentkreditlagen kräver det. Min erfarenhet av att via banken (Swedbank) reklamera betalningen var god, dom kändes proffsiga och det var inte alls svårt. Ring och prata med din bank och se vad dom säger.

  8. #8

    Standard

    Hej!
    Gammal tråd, men alltid lika aktuell!
    Dom senaste 2 gångerna jag beställt från hobbyking har jag blivit blåst,
    förra sommaren blåste dom mig på 5 servon för nästan 1600 spänn,
    får ingen förklaring från deras kundtjänst!
    Hjälpte nyligen en äldre herre att beställa en laddare, den kom enl. trackingen till Sverige
    den 1 april, sedan inte ett livstecken....., kundtjänsten säger att den är levererad och att jag
    har mottagit den?
    Passa er för det här skitföretaget,
    Peter

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    532
    Jobb
    Möbelmontör
    Klubb
    RFK Ikaros

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av HPL Visa inlägg
    Hej!
    Gammal tråd, men alltid lika aktuell!
    Dom senaste 2 gångerna jag beställt från hobbyking har jag blivit blåst,
    förra sommaren blåste dom mig på 5 servon för nästan 1600 spänn,
    får ingen förklaring från deras kundtjänst!
    Hjälpte nyligen en äldre herre att beställa en laddare, den kom enl. trackingen till Sverige
    den 1 april, sedan inte ett livstecken....., kundtjänsten säger att den är levererad och att jag
    har mottagit den?
    Passa er för det här skitföretaget,
    Peter
    Tråkigt när sådana här grejer händer.
    Men nu är det ju inte Hobbyking som sköter leveransen av paketet till dig.
    Det är ju andra företag som har hand om den biten.
    Tyvärr så är det Schenker som tar över frakten i Sverige ifrån Hobbyking.
    Hört av dig till dom?
    Senast redigerat av zeno den 2019-05-28 klockan 16:07.

  10. #10
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Tyvärr verkar det som om en del fraktbolag stjäl paket.
    Råkade själv ut för att ett parti LiPobatterier från Kina hamnade hos en stor hobbyaffär i Skåne. Paketet kunde spåras hit till Sverige - innan det försvann.
    Trots att jag skickat bilder på innehållet - Dualsky - kunde transportföretaget inte hitta paketet. De påstod att adresslappen fallit av. De fick inte öppna paketet enligt deras regler. Men en ”privatperson” kunde köpa det och sedan sälja det vidare till en hobbyaffär!
    Ove (AM) Nielsen

  11. #11

    Standard

    Betal igennem PayPal, så er man sikker på at få sine penge retur, hvis varen er beskadiget eller ikke kommer frem.
    PayPal beregner sig ganske få kroner i honorar, men den lille forsikrings pris er givet godt ud.
    Med venlig hilsen

    "Flyvetossen"

    Min hjemmeside: http://www.Flyvetossen.dk.
    Er opdateret 12. september 2020.

  12. #12


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Har haft väldigt få problem med Hobbyking men de gånger varan inte varit helt OK så har reklamationerna lösts mycket snabbt och proffsigt.
    Roger

  13. #13

    Standard

    Hej
    Jag har beställt att tiotal gånger, bortsett från upp till 14 dagars leveranstid har det fungerat bra.
    /OlleG

  14. #14

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Har haft väldigt få problem med Hobbyking men de gånger varan inte varit helt OK så har reklamationerna lösts mycket snabbt och proffsigt.
    Roger
    Samma här, har beställt i princip allt jag har från HK, inga problem, bra kvalitet och mycket bra hantering de få gånger jag fått reklamera något.

    Dessutom leverans på max 5 arbetsdagar, varje gång.

    //Rickard

  15. #15

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Har ALDRIG haft nåt fuffens med HK, frånsett att det tagit lite tid, men det kan man ju stå ut med, med sådana priser....
    Retroholic!

  16. #16

    Standard

    Har bara bra erfarenheter av HK efter ca 15 beställningar. Allt från accar till småprylar har varit till belåtenhet och blivit levererat.

  17. #17

    Standard

    Tycker folk verkar vara nöjda överlag. Man får det man beställer helt enkelt, ibland är det sämre kvalitet men det kostade knappt nåt heller, ibland är det bättre än man trodde. Kvaliteten är ju inte top of the line, men det vet man ju när man klickar köp. Aldrig haft bråttom att få hem hobbygrejer, så några veckor hit eller dit, I dont care.

    Senast jag tänkte beställa så skulle frakten gå på 235 USD och varan 180, då skippade jag HK International och har iofs inte tagit därifrån sedan dess, det blev dyrt mitt i allt från dem.

    Kanske det är de lokala fraktbolagen som har sina stolpskott som ställer till det för vissa.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  18. #18
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Kvaliteten är ju inte top of the line, men det vet man ju när man klickar köp. Aldrig haft bråttom att få hem hobbygrejer, så några veckor hit eller dit, I dont care.

    Senast jag tänkte beställa så skulle frakten gå på 235 USD och varan 180, då skippade jag HK International och har iofs inte tagit därifrån sedan dess, det blev dyrt mitt i allt från dem.

    Kanske det är de lokala fraktbolagen som har sina stolpskott som ställer till det för vissa.
    Kvalitet är inte ett exakt mått. Kvalitet handlar om att uppfylla förväntningar. Ett lägre pris ger lägre förväntningar på produkten som trots sämre prestanda kan vara till belåtelse.


    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Man får det man beställer helt enkelt, ibland är det sämre kvalitet men det kostade knappt nåt heller, ibland är det bättre än man trodde.
    Kanske det är de lokala fraktbolagen som har sina stolpskott som ställer till det för vissa.
    Läs första inlägget samt andra inlägget och reflektera över om man får det man beställer eller om det är fraktbolaget som är boven..
    Superhero

  19. #19

    Standard

    Jag ser ingen logik i det du skriver.
    Jag skiljer på vara och frakt.
    !?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  20. #20


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Håller med dig Ålänning och sen kan man ju inte döma ut en försäljningskanal p g a nån enstaka produkt eller leverans. Generellt är det som jag och andra redan skrivit inga större problem med varken produkter, leveranser eller eventuella reklamationer.
    Roger

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •